Aktualizacja – v1.19.4-rc.1

Aktualizacja – v1.19.4-rc.1

Aktualizacja – v1.19.4-rc.1

Drodzy Gracze twórcy wprowadzili niewielką aktualizację funkcji, która zawiera również kilka istotnych poprawek. Część ich zespołu deweloperskiego bardzo pragnęła dodać jeszcze kilka prawie ukończonych funkcji i tym razem Tyron zgodził się, dając twórcom wolną rękę. Zmiany dotyczą przede wszystkim łupów w ruinach – zdobywanie bloków pełnych śmieci jest teraz większym wyzwaniem i wymaga obfitego używania kleju. Jednocześnie wprowadzili większą różnorodność mniejszych przedmiotów, które można znaleźć w skrzyniach w ruinach. Twórcy dodali również nową opcję ustawienia koloru siatki w zakładce dostępności, aby wspomóc graczy z zaburzeniami widzenia kolorów.


Zrzuty Ekranu oraz Nowości w Aktualizacji

Mechanika tworzenia kleju umożliwia teraz używanie go do napraw i zdobywania przedmiotów z ruin. Beczki wreszcie doczekały się długo oczekiwanej aktualizacji modelu. Skóry zyskały nowe modele i tekstury, a także można je teraz umieszczać na ziemi. Można teraz ponownie przypisywać przyciski myszy.


naprawa bloków za pomocą kleju

  1. Możesz teraz zapobiec rozpadaniu się bloków śmieci na kawałki po złamaniu, naprawiając je najpierw przy użyciu kleju. Nie można już zdobywać bloków śmieci z 50% szansą poprzez ich złamanie; wymagają one teraz naprawy na miejscu. Częściowo naprawione bloki mogą nie rozpaść się. Bloki śmieci, które gracze zdobyli wcześniej, są chronione przed rozpadaniem.
  2. Możliwość konfiguracji zasady rozpadu dla każdego świata (domyślnie wyłączona w trybie gry Eksploracja) pozwala na indywidualne dostosowanie gry. Dodano nową opcję konfiguracji świata „Śmieci możliwe do zdobycia”.
  3. Produkcja kleju smołowego odbywa się przez gotowanie żywicy i sproszkowanego węgla drzewnego. Używanie garnka z klejem do naprawy bloków śmieciowych w ruinach jest możliwe przez kliknięcie prawym przyciskiem myszy, trzymając go w aktywnej dłoni.
  4. Klej twardnieje w ciągu kilku godzin po wykonaniu, ale można go ponownie podgrzać w ognisku, jeśli stwardnieje. Gracze, pragnący naprawić śmieci, mogą potrzebować założyć ognisko blisko ruin.
  5. Możesz teraz używać garnków do gotowania do przygotowywania przedmiotów niejadalnych, ale pamiętaj, że gotowanie takich substancji w garnku spowoduje przekształcenie go w „Garnek pokryty resztkami”, który nie będzie już nadawał się do wykorzystania w przepisach na posiłki, aby uniknąć niechęci do jedzenia kleju.

Większe ruiny niosą ze sobą możliwość zdobycia Dużych łupów

  1. W ruinach, zarówno na powierzchni, jak i pod ziemią, w szkatułach i innych pojemnikach potencjalnie dostępny jest szerszy wybór łupów.
  2. Można znaleźć pojemniki zawierające mniejsze przedmioty śmieciowe, które jeśli umieszczone są w skrzyniach, mogą być zdobywane bez konieczności naprawy.
  3. Dodatkowo, w jednej z dużych ruin wprowadzono nową piwnicę.

Możliwość ponownego przypisania przycisków myszy

  1. Teraz można alternatywnie skonfigurować każdą kontrolę klawiatury lub makro do przycisku myszy. Szczegół: w ustawieniach, na zakładce Kontrolki, kliknij na dowolną opcję, a potem, aby ją ustawić, użyj przycisku myszy zamiast klawisza. Przyciski lewy, środkowy, prawy oraz, dla myszy z wieloma przyciskami, do 5 dodatkowych przycisków są obsługiwane.
  2. Kliknięcia myszą lewym, prawym i środkowym przyciskiem w grze mogą być teraz ponownie przypisane. Zarówno do innych przycisków myszy, jak i do klawiszy na klawiaturze. Można zamienić miejscami przyciski lewy i prawy myszy.
  3. Teraz istnieje możliwość ponownego przypisania funkcji wyboru bloku do dowolnego klawisza lub przycisku myszy.

Ulepszone wizualizacje dla beczek i koryt

  1. Twórcy Wprowadzili nowe modele beczek. Teraz zawartość beczek z surowymi warzywami bardziej odpowiada ich rzeczywistemu wyglądowi, takim jak kapusta, marchew, itd. Ulepszyli również wygląd niektórych innych przedmiotów w beczkach, w tym ryb, drobiu, czerwonego mięsa i surowej mieszanki warzyw.
  2. Warzywa umieszczone w korytach prezentują się teraz identycznie jak te w beczkach, z dodatkowymi poprawkami przy krawędziach. Twórcy dokonali drobnych poprawek wyglądu zarówno małych, jak i dużych koryt oraz modeli gnicia. Naprawili błędy, dzięki czemu zboża w korytach używają teraz właściwej tekstury, a sucha trawa (siano) w korytach nie ma już zbyt dużo cienia.

Ulepszenia wydajności

  1. Zużycie pamięci RAM przez serwer i w trybie dla jednego gracza zostało zmniejszone o około 250MB. Jest to efekt buforowania oraz częściowego leniwego ładowania schematów dla ruin i wiosek.
  2. Skoki w zużyciu pamięci RAM na kliencie podczas przechodzenia do nowych obszarów świata zostały zmniejszone.
  3. Zużycie sieci w dużych grach wieloosobowych zostało zmniejszone. Osiągnięto to przez ograniczenie liczby pakietów aktualizacji pozycji. Dotyczy to upuszczonych przedmiotów, martwych stworzeń i innych nieruchomych encji.
  4. Naprawiono problem, gdzie serwer czasami niepotrzebnie wysyłał ten sam fragment świata do klienta dwa razy, na przykład po teleportacji.

Balansowanie rozgrywki

  1. Twórcy zwiększyli odporność gleby, piasku i kamienia na wydobycie o 20% (wydłużając czas wydobycia). Natomiasta odporność żwiru obniżyli o 20%. Uwaga: zmiana ma na celu lepsze dopasowanie czasu niszczenia bloków do animacji łopaty i kilofa.
  2. Wprowadzili wzory na eleganckie płótno lniane (kwadratowe/przesunięte/wzór w romby) jako wyłączność dla krawca, dostępne tylko w jego siatce. Używaj zwykłego płótna lnianego i zestawu do szycia w różnych konfiguracjach do ich tworzenia. Umożliwili każdemu graczowi zamianę eleganckiego płótna lnianego z powrotem na zwykły wzór przy użyciu nożyc, w siatce.
  3. Twórcy zrezygnowali ze sprzedaży wzorów na płótno lniane w kwadraty/przesunięcia/romby przez handlarza towarów. Teraz sprzedaje on tylko zwykłe wzory.
  4. Twórcy umożliwili przechowywanie garnków do gotowania na półkach.
  5. Twórcy obniżyli wysokość skoku łosia do 2 bloków, co jest mniej niż u większości jeleni.
  6. Twórcy ujednolicili korzenie pałki wodnej i papirusu, które teraz gotują się w 'ugotowane dzikie kłącza’.
  7. Twórcy wprowadzili możliwość sadzenia korzeni tule. Modele doniczek i skrzynek dla tule, pałki wodnej i papirusu teraz reagują na klimat.
  8. Automatycznie zamyka się dialog handlarza i okno handlu, gdy gracz oddali się od handlarza.
  9. Twórcy umożliwili indywidualne usuwanie wsporników umieszczonych na blokach, zamiast wszystkich naraz (jeszcze nie na blokach rzeźbionych).

Dostrojenie trybu pierwszoosobowego

  1. W zakładce ustawień interfejsu możesz teraz zmienić pole widzenia dla rąk w trybie pierwszoosobowym. Zmniejszając domyślne FoV z 90 do 75, co sprawia, że ręce wyglądają bardziej naturalnie.
  2. Wprowadzono niestandardowe animacje dla siatki na owady i wyciskania plastrów miodu.
  3. Zmniejszono szybkość ruchu myszy i rotację modelu serafa podczas pływania.
  4. Narzędzia teraz lepiej śledzą kursor w trybie pierwszoosobowym.
  5. Ułatwiono przejście z powrotem do pozycji gotowości narzędzia po użyciu.
  6. Ulepszono odczucie używania siekiery, maczugi i młota jako broni.
  7. Dokonano dostosowań animacji pierwszoosobowych dla siekiery, falki i tasaka.
  8. Dostosowano pozycję trzymania zgniecionych przedmiotów.
  9. Zaktualizowano transformacje tarczy i innych przedmiotów trzymanych w drugiej ręce.
  10. Zapobieżono nieskończonemu powtarzaniu się niektórych animacji po akcji.
  11. Dodano animację cięcia nożem.
  12. Dodano animację gotowości dłuta po przełączeniu z dłuta na pusty slot.
  13. Zapobieżono nieskończonemu powtarzaniu się trzymania pochodni w ręku.
  14. Zapobieżono niewłaściwemu wyzwalaniu siedzenia na krawędzi bloku.
  15. Naprawiono działanie animacji młotka i dłuta.
  16. Zapobieżono zacinaniu się młotka w kamerze podczas rozbijania bloków w drugiej ręce.
  17. Ujednolicono animacje uderzeń włócznią.
  18. Poprawiono animację gotowości łopaty. Ulepszono animacje spoczynku dla latarenek i owoców dyni.

Ulepszenia włosów i ubioru Serapha

  1. Możesz teraz nosić gogle śnieżne i okulary na twarzy, zamiast na głowie, co umożliwia ich łączenie z kapeluszami.
  2. Usunięto elementy kucyka z podstawowego modelu serafa.
  3. Zapobieżono widoczności kapeluszy przez hełmy.
  4. Dostosowano warkoczyki i koki boczne, aby mniej kolidowały z kapeluszem posłańca.
  5. Ulepszono pozycjonowanie w ekwipunku i podręczniku dla przedmiotów na ramię, głowę i biżuterię, oraz dla zardzewiałych i temporalnych zębatek.

drobne dostrojenia wizualne

  1. Przedmiot pióra ma teraz model 3D – ulepszony model gnicia.
  2. Ulepszono pozycjonowanie niektórych przedmiotów spożywczych (dzięki Sonyi!).
  3. Wiązki lub stosy przedmiotów spożywczych są teraz generalnie trzymane oburącz.
  4. Dopracowanie na poziomie pikseli układu pomocy interakcji z blokami.
  5. Naprawiono: Tekstura lutowanej blachy miedzianej czasami pojawiała się wśród umieszczonych w świecie blach miedzianych.
  6. Naprawiono: Niepoprawne pozycjonowanie części Jonasa w gablotach.
  7. Naprawiono: Różne poprawki do poroża i rogów kóz (Guemal, Karibu, Jeleń bagienny, Jeleń pampasowy, Koza Tur, Koza Takin).
  8. Naprawiono: Wiele poroży niewidocznych w podręczniku.
  9. Naprawiono: Hitboxy mocowania poroża były za duże; mocowanie diamentowego poroża nie było całkiem wyśrodkowane.
  10. Naprawiono: Niepoprawny wygląd owocu chlebowego w posiłkach z garnka.
  11. Naprawiono: Marynowana dynia ma teraz inną teksturę niż dynia niemarynowana.

Dostrojenie podręcznika

  1. Dźwięki pozycyjne na poruszających się obiektach dokładniej aktualizują swoje pozycje.
  2. Menedżer modów pokazuje okno ostrzeżenia, jeśli gracz próbuje wyłączyć mody zawarte w vanilli Vintage Story (Tryb kreatywny, Podstawy, Tryb przetrwania).
  3. Dodano ustawienie trybu okna „Pełny ekran + Zawsze na wierzchu”, które zapobiega automatycznemu minimalizowaniu okna, gdy traci ono fokus, przydatne w konfiguracjach z dwoma monitorami.
  4. Komenda /db prune jest teraz dostępna na serwerach hostowanych, aby zmniejszyć rozmiar pliku i umożliwić nową generację świata w zbadanych, ale nieużywanych obszarach mapy. Użycie jest w pełni wyjaśnione w podręczniku poleceń w grze.
  5. Ulepszono układ tekstu i formatowanie na stronach podręcznika. Drobne ulepszenia układu Podręcznika poleceń.
  6. Przewodnik po knappingu wyraźnie wskazuje, że knapping tworzy głowicę narzędzia, a nie faktyczne narzędzie.
  7. Wpis w podręczniku o jeleniach wyjaśnia, że nie mogą być one udomowione.
  8. Zmieniono kolejność prezentacji informacji w opisowym tekście dla przedmiotów noszonych.
  9. Naprawiono: link do szkła w przewodniku po szklarni.

Naprawiono – Różne rzadkie awarie i błędy zapisywane w logach

  1. Usunięto awarię podręcznika przy klikaniu na przedmioty upuszczane z kamienistego gruzu.
  2. Rozwiązano awarie w trybie wieloosobowym związane z handlarzami i aukcjami, gdy inny gracz na serwerze również kupuje lub tworzy aukcję podczas twojej transakcji.
  3. Wyeliminowano awarię z Blokiem Komend w Trybie Dewelopera.
  4. Zlikwidowano błędy FruitTreeRoot w logach podczas ładowania świata.
  5. Naprawiono błąd od Mikrobloków podczas topnienia śniegu. Usunięto błąd w logach serwera z „AiTaskSeekFoodAndEat.suitableFoodSource”.
  6. Poprawiono importowanie schematów z brakującymi typami encji lub płynami w wiadrach, z usuniętych modów, które powodowało błędy.
  7. Naprawiono awarię gry podczas obracania rzeźbionej półki na książki (legacy) za pomocą klucza (również dla rzeźbionych sekcji dzienników).

API Modów

  1. Wprowadzono nowy punkt mocowania do modelu serafa dla animacji w drugiej ręce.
  2. Logowanie błędu, jeśli dla przedmiotu ustawiono tę samą animację dla HeldRightReadyAnimation i HeldRightTpIdleAnimation.
  3. Dostępne są nowe i zaktualizowane randomizery stosów, które umożliwiają rozmieszczanie losowych łupów w pojemnikach zawartych w schematach. Możesz modyfikować te randomizery, aby dodać lub zmienić łupy w waniliowych ruinach. Szczegółowe informacje znajdziesz w randomizerach pod adresem assets/survival/itemtypes/meta.
  4. Jeśli przedmiot określa renderVariant, a kształt nie może zostać znaleziony, zaloguj błąd zamiast powodować awarię.
  5. Dodatkowe drobne dostosowania istotne tylko dla modów kodowanych:
  • KeyConfiguration, służąca do ustawień skrótów klawiszowych, może teraz reprezentować również przyciski myszy. Przyciski myszy są traktowane jak klawisze klawiatury, z przypisanymi im kodami klawiszy od 240 do 247.
  • W systemie EntityPartitioning dla AITasks wprowadzono teraz bardziej logiczny podział na Istoty i Nieożywione encje. Do określenia tego podziału używa się EnumEntitySearchType.
  • Mody mogą uzyskać dostęp do i zmieniać climbUpSpeed i climbDownSpeed w BehaviorControlledPhysics encji.
  • Dla operacji takich jak IndexOf(), StartsWith() lub EndsWith() na ciągach reprezentujących elementy wewnętrzne gry, użyj StringComparison.Ordinal, aby zapewnić niezależność kulturową. Vintagestory.API.Util oferuje teraz metody pomocnicze: string.IndexOfOrdinal(), string.StartsWithOrdinal(), i string.EndsWithOrdinal(), które umożliwiają ich wykorzystanie. Porównanie porządkowe jest również zintegrowane z nową metodą ułatwiającą AssetLocation.PathStartsWith().

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Dodaj komentarz