Kowalstwo

kowalstwo

Kowalstwo

Kowalstwo jest skutecznym sposobem przekształcania sztabek metalu w komponenty do rzemiosła, materiały na  pancerz oraz głowice narzędzi i broni.


Wymagane materiały

Aby kuć przedmioty, gracze muszą używać kowadła, młotka, kuźni zasilanej paliwem (takim jak węgiel lub drewno węglowe) oraz sztabek metalu. W przypadku pracy z miedzią i brązem, należy najpierw odlać metal w formie sztabek, korzystając z tygla i form glinianych, zanim przystąpi się do obróbki na kowadle. Przygotowanie sztabek żelaza wymaga użycia dymarki.


Przygotowanie Sztabek

Proces ten wymaga dokładności i znajomości właściwości metalu, aby efektywnie wykorzystać kuźnię i uzyskać pożądane wyniki. Poniżej przedstawiono kroki niezbędne do przygotowania sztabek metalu przed ich obróbką na kowadle:

  • Przygotowywanie kuźni:  dodaj paliwo (węgiel lub drewno węglowe) do kuźni, a następnie dodaj sztabki.
  • Rozpalanie kuźni: Zapal ją przy pomocy pochodni. Większość metali można obrabiać, gdy są podgrzane do temperatury powyżej 50% ich punktu topnienia. Ołów może być kuty w dowolnej temperaturze, natomiast żelazne bryły można kuć powyżej 700°C.
  • Zbieranie rozgrzanych sztabek: usuń sztabkę z kuźni, używając szczypiec w lewej ręce.

Umieszczając sztabkę na kowadle otwiera się okno dialogowe, które pozwala graczowi wybrać, jakie narzędzie, broń lub przedmiot chce wykonać.


Wykuwanie przedmiotu

Po wyborze narzędzia, broni lub przedmiotu, na ekranie pojawiają się kontury wokseli w dwóch kolorach: zielonym i fioletowym. Aby ukształtować przedmiot, gracze muszą wypełnić puste zielone kontury wokselami metalu i usunąć woksele metalu z fioletowych konturów. Robią to, uderzając młotkiem w metal, aby przekształcić go z obecnej formy sztabki w kształt wybranego przedmiotu. Młotek oferuje specjalne tryby, które umożliwiają graczom decydowanie o kierunku przemieszczenia metalu podczas uderzania w przedmiot pracy. Używanie prawego przycisku myszy obraca przedmiot pracy, co ułatwia trafianie w konkretne części. W przypadku nadmiernego ostygnięcia przedmiotu pracy w trakcie procesu, gracze powinni ponownie podgrzać go w kuźni. Postęp tworzenia przedmiotu zostaje zachowany, nawet jeśli przedmiot jest usuwany z kowadła i ponownie na nim umieszczany. Dla niektórych przedmiotów, jak płyty, potrzebne są dwie sztabki do zakończenia pracy. Kontynuując kształtowanie przedmiotu wymagającego więcej materiału, gracze powinni dodać kolejną rozgrzaną sztabkę do przedmiotu pracy na kowadle, tak jakby umieszczali nową sztabkę do obróbki.

Mimo że przedmioty z miedzi i brązu mogą być ponownie przetopione na sztabkę, przedmioty z żelaza muszą być ponownie wytopione w dymarce. Bądź uważny podczas ich obróbki!


Tryby kucia

Aby przesunąć woksele metalu w określonych kierunkach, należy zmienić tryb kucia. Naciśnij „F” z młotem w aktywnej ręce, aby zobaczyć i zmienić tryb narzędzia. Młot posiada trzy tryby kucia:

  • Uderzenie Mocne:
  1. Kiedy użyte na dolnej warstwie – brak efektu.
  2. Kiedy użyte na górnych warstwach – jeśli blisko krawędzi, przeniesie woksele na niższą warstwę, czyli spłaszczy przedmiot pracy. W przeciwnym razie rozprzestrzeni woksele.
  • Podniesienie (Góra, Lewo, Dół, Prawo):
  1. Kiedy użyte na dolnej warstwie – przenosi woksele na górną warstwę, możliwe tylko na krawędziach przedmiotu pracy.
  2. Kiedy użyte na górnych warstwach – przenosi woksele poziomo lub w dół warstwy, jeśli na krawędzi.
  • Rozdzielenie:
  1. Kiedy użyte na metalu – trwale usuwa jeden woksel.
  2. Kiedy użyte na zelaznym kwiecie – trwale usuwa do 9 woksli żużla (ciemne części) w układzie 3×3 (jeśli uderzone są woksele żużla, żadne woksele metalu nie zostaną usunięte).

Lista Kucia

Dostępność konkretnych przedmiotów, broni i głowic narzędzi zależy od rodzaju metalu:


Filmy instruktażowe dotyczące kucia


Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Dodaj komentarz