Vintage Story – Obróbka skóry

Vintage Story – Obróbka skóry

Vintage Story – Obróbka skóry

„Leather working” to specjalizowane zestawy receptur (lub przepisów) w grach, które gracze mogą wykorzystać, aby przekształcić surowe skóry (raw hides) w skóry (leather). Ten proces jest często wykonywany w grach, aby uzyskać materiał skórzany do produkcji różnych przedmiotów, takich jak zbroje, pancerze, torby itp. Skóra, w porównaniu do surowych skór, jest zwykle bardziej przydatnym surowcem w kowalstwie, krawiectwie, czy rzemiośle.


Aby wytworzyć skórę, gracz potrzebuje:

  1. Zasobu wapna lub proszku boraksowego.
  2. Wiele drewna dębowego lub akacjowego do wytworzenia taniny.
  3. Wiadra lub misy z gliny do przenoszenia wody. Wiadro może pomieścić 10 litrów płynu, a miska 1 litr.
  4. Beczki do przetwarzania surowych skór. Beczka pomieści 50 litrów ( 5 wiader) wody.
  5. Surowych skór.
  6. Noża.
  7. Młota lub żarna.

Skóry (hides) można zdobyć, zabijając dzikie lub udomowione zwierzęta np. :

  1. Małe Skóry: Zając, Szop, Lis, Jagnię
  2. Średnie Skóry: Dzik, Hiena, Wilk
  3. Duże Skóry: Owca Bighorn, Gazela
  4. Olbrzymie Skóry: Niedźwiedź

Wapno i Proszek Boraksowy:

  1. Wapno można uzyskać z luźnego wapienia, luźnego kredy lub muszelek morskich. Wapno i kreda mogą być rozkruszane młotkiem w swoim ekwipunku lub mielone w kamieniarki. Obie metody dają tę samą ilość wapna z jednego luźnego kamienia; jednakże korzystanie z młotka zużywa trwałość narzędzia, podczas gdy kamieniarka nie ulega uszkodzeniom w wyniku powtarzanego użycia. Jedno luźne kamienie dostarcza jednego wapna.
  2. Proszek boraksowy jest alternatywą dla wapna i można go uzyskać, mieląc kawałek rudy boraksowej w kamieniarki. Jeden kawałek rudy boraksowej dostarcza dwie porcje proszku boraksowego. Proszek boraksowy jest również niezbędnym materiałem w procesie kucia kowadła żelaznego lub meteorytowego.

Oto przykładowa lista zakupów, która będzie wystarczająca do przetworzenia 8 skór i wytworzenia jednego plecaka skórzanego. W nawiasach podano zaokrąglone ilości materiałów:

  1. Drewno dębowe lub akacjowe: 3 dla małych skór lub 6 dla średnich, dużych lub ogromnych skór.
  2. Wapno lub Proszek Boraksowy – jeden luźny kamień wapna lub kredy można zmiażdżyć w jedno wapno (jedna ruda boraksowa daje dwie porcje proszku boraksowego).
  3. Wapno: 8 dla małych, 17 dla średnich, 19 dla dużych i 20 dla ogromnych skór.
  4. Proszek boraksowy: 4 dla małych lub 8 dla średnich, dużych lub ogromnych skór.
  5. Skóry: 8 małych, 4 średnie, 3 duże lub 2 ogromne.
  6. Woda wapniowa lub rozcieńczony boraks: 8 litrów dla małych, 17 litrów dla średnich, 19 litrów dla dużych i 20 litrów dla ogromnych skór.
  7. Słaba tanina: 16 litrów dla małych, 34 litrów dla średnich, 38 litrów dla dużych i 40 litrów dla ogromnych skór.
  8. Silna tanina: 8 litrów dla małych, 17 litrów dla średnich, 19 litrów dla dużych i 20 litrów dla ogromnych skór.

Ta lista zawiera potrzebne materiały do produkcji skórzanego plecaka i ilości materiałów są zaokrąglone w górę, aby zagwarantować wystarczającą ilość surowców.


Sekwencja przetwarzania skór:

  1. Gracze mogą przetwarzać tylko jeden rozmiar skóry na raz: małą, średnią, dużą lub ogromną. Ponadto, każdy z tych rozmiarów wymaga różnych ilości roztworu. Jedna ogromna, duża, średnia lub mała skóra wymaga odpowiednio 10, 6, 4 lub 2 litrów.
  2. Różne rozmiary skór dają również różne ilości skóry po zakończonym przetwarzaniu. Jedna ogromna, duża, średnia i mała skóra produkuje odpowiednio 5, 3, 2 i 1 skórę.
  3. Poniższa tabela przedstawia wymagania do przygotowania pełnej beczki każdego roztworu, jakie są używane w dalszych etapach przetwarzania:
Płyn podstawowyRozpuszczalnikDaje 1 pełną beczkę
50l Wody5O SzczapuWoda wapienna
50l Wody20 Sproszkowanego boraksuRozcieńczony boraks
50l Wody5 Kłód dębowych/akacjowychSłaba tanina
50l Słabej taniny5 Kłód dębowych/akacjowychMocna tanina

Krok 1 – Woda wapniowa lub rozcieńczony boraks:

  1. Limewater (Woda wapniowa): 1 litr wody i 1 szczap (wapno) tworzą 1 litr wody wapniowej – co oznacza, że pełna beczka wody wapniowej wymaga 50 szczap.
  2. Rozcieńczony boraks: 5 litrów wody i 2 proszki boraksu tworzą 5 litrów rozcieńczonego boraksu – co oznacza, że pełna beczka rozcieńczonego boraksu wymaga 20 proszków boraksu.

Aby wytworzyć zarówno wodę wapniową, jak i rozcieńczony boraks, nie jest wymagane zabezpieczanie beczki ani oczekiwanie na czas przetwarzania. Wystarczy dodać wymaganą ilość wapna lub proszku boraksowego do beczki, w której znajduje się odpowiednia ilość wody; jeśli proporcje są prawidłowe, woda natychmiast zmieni się w wodę wapniową lub rozcieńczony boraks. Jeśli gracz nie jest pewien prawidłowych proporcji, po prostu należy napełnić beczkę odpowiednią ilością wody i stopniowo dodawać wapno lub proszek boraksowy, aż zmiana nastąpi. Gdy gracz zdobędzie niezbędne rozwiązanie wapna lub boraksu, surowe skóry można umieścić w beczce, po czym trzeba ją zakonserwować na 20 godzin gry, aby stały się one namoczone. Podobnie jak w przypadku powyższego procesu, konieczne jest osiągnięcie określonych proporcji. Gracz może zacząć od jednej skóry i sprawdzić podpowiedź beczki; powinna wyświetlić ilość rozwiązania płynnego i skóry wejściowej oraz możliwy wynik. Jeśli nie wyświetla się wynik, oznacza to, że gracz umieścił zbyt wiele skór w beczce w stosunku do dostępnej ilości płynu.

Krok 2 – Zeskrobywanie Skór:

Gdy surowe skóry były wystarczająco długo namoczone, zmienią się one w namoczone skóry. Te skóry nie mogą być bezpośrednio przetwarzane w beczkach; między nimi występuje kolejny etap w procesie. Gracz musi umieścić namoczone skóry i nóż w siatce ekwipunku, aby przetworzyć je na zeskrobane skóry. Należy zauważyć, że nóż straci trwałość w procesie.


Krok 3 – Słaba Tanina:

Aby wytworzyć słabą taninę, gracz potrzebuje 10 jednostek wody na jedno drewno dębowe lub akacjowe. Po umieszczeniu drewna dębowego w beczce, podpowiedź beczki wyświetli materiały obecne oraz przewidywany wynik. Beczka musi być zakonserwowana na 24 godziny gry, aby faktycznie wytworzyć słaby tanin. Nie można jej zakonserwować, jeśli w beczce znajduje się niezbalansowany stosunek wody i drewna dębowego. Po zdobyciu słabego taninu przy użyciu powyższej procedury, umieść zeskrobane skóry w roztworze słabego taninu.


Krok 4 – Silna Tania:

Aby wytworzyć silną taninę, gracz potrzebuje 10 litrów słabej taniny na jedno drewno dębowe lub akacjowe. Po umieszczeniu drewna w beczce, podpowiedź beczki wyświetli materiały obecne oraz przewidywany wynik. Beczka musi być zakonserwowana na 24 godziny gry, aby faktycznie wytworzyć silną taninę. Nie można jej zakonserwować, jeśli w beczce znajduje się niezbalansowany stosunek wody i drewna dębowego. Po zdobyciu silnego taninu za pomocą powyższej procedury, umieść przygotowane skóry w roztworze silnego taninu. Ponownie, dalsze przetwarzanie skór wymaga zakonserwowania ich w beczce.


Przetwarzanie skór:

  1. Aby stworzyć płaszcze, wystarczy podjąć tylko dwa kroki. Po pierwsze, surowe skóry muszą zostać nasmarowane olejem. Można to zrobić, łącząc surową skórę i tłuszcz w siatce rzemieślniczej, stosując następujące proporcje: 4 małe skóry + 1 tłuszcz, 2 średnie skóry + 1 tłuszcz, 1 duża skóra + 1 tłuszcz lub 1 ogromna skóra + 2 tłuszcze.
  2. W drugim kroku, te nasmarowane skóry muszą zostać „wyleczone”, co oznacza po prostu pozostawienie ich nietkniętymi przez 48 godzin. Nie wymaga to żadnego procesu, a miejsce przechowywania nie ma znaczenia – gracz może nosić je w ekwipunku lub pozostawić w pojemniku na przedmioty. Podpowiedź na przedmiocie będzie informować, jak długo postępowało proces leczenia. Po całkowitym wyleczeniu nasmarowane skóry przekształcą się w płaszcze, które można wykorzystać w różnych recepturach rzemieślniczych.

Stosowanie:

Średnie lub duże skóry są wymagane do wytworzenia plecaka myśliwego, tańszego wariantu skórzanego plecaka zaledwie 4 slotami, a także do receptur zbroi lamelarnej i odzieży futrzanej. Małe lub średnie skóry są wymagane do receptury na długi łuk.

Jaka jest twoja reakcja na artykuł?
+1
0
+1
2
+1
0
+1
1
+1
0
+1
1
+1
0

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Dodaj komentarz