Aktualizacja – v1.19.2/3
Drodzy Gracze, wersja 1.19.2/3, stabilna aktualizacja, teraz może być pobrana za pośrednictwem menedżera konta.Ta aktualizacja zawiera listę starannie wybranych poprawek i dostrojeń, które nie powinny powodować żadnych nowych problemów. System zawalania jaskiń powinien również działać znacznie lepiej, bardziej intuicyjnie po tej aktualizacji.
Aktualizacje gry:
W wersji 1.19.3
- Naprawione: W trybie wieloosobowym gracze z wersją gry 1.19.2 mogli wciąż łączyć się z serwerami wersji 1.19.0 lub 1.19.1, co prowadziło do błędów; wersja 1.19.3 odrzuci takie połączenie.
- Naprawione: Gra zawieszała się, gdy ginęło się z naciągniętym łukiem w ręku.
- Naprawione: Rzadkie zawieszenia (wprowadzone w wersji 1.19.2) z otwartymi bramami pod chiseled blokami bezpośrednio nad nimi.
- Naprawione: Rogi kóz rosły odwrotnie, zaczynając od dużych, ale stając się mniejszymi w miarę starzenia się kozy.
- Naprawione: Brakujące poroże wodnych jeleni powodowało logowanie błędów, jeśli samce wodnych jeleni były w pobliżu.
- Naprawione: Informacje o zawartości skrzynki nie aktualizowały się po jej umieszczeniu.
- Naprawione: Nie można było umieścić powierzchni do kształtowania na wierzchu ciosanych bloków.
- Naprawione: Rogi kóz, gdy były zamontowane, były błędnie opisane jako „poroże” w angielskiej wersji gry.
- Naprawione: Błąd w wyświetlaniu błędu przy nieudanym umieszczeniu powierzchni do kształtowania zamiast przetłumaczonego tekstu.
- Dostosowanie: Mniejsze gatunki jeleni oraz (na razie) barany Dall nie powinny być w stanie przeskoczyć ścian o wysokości 3 bloków.
- Dostosowanie: Obrażenia od falksów zostają zadane 2 klatki animacji później, więc atak powinien wyglądać lepiej zsynchronizowany z animowanym ruchem.
- Dostosowanie: Przy użyciu klawisza Shift+Klik próbuje teraz docelować w ostatnio otwartą skrzynkę na ekwipunek jako pierwszą, a jeśli nie ma w niej miejsca, to w kolejną otwartą itd. (szczegół: jeśli istnieje częściowy stos tego samego przedmiotu w innej otwartej skrzynce, to Shift+Klik nadal będzie próbował dodać do tego częściowego stosu jako pierwszego).
- Dostosowanie: Brązowe niedźwiedzie były odnajdywane trochę za daleko na północ.
- Dostosowanie: Pułapka koszykowa teraz wyświetla informacje o uwięzionym stworzeniu na ekranie informacji HUD Dostosowanie: Dodano informacje „Jak używać” dla pułapki koszykowej do Podręcznika.
- Dostosowanie: Samce wodnych jeleni mogą teraz mieć „kły”, które pojawiają się sezonowo, ale nie zostawiają przedmiotów.
- Dostosowanie: Wyłączenie ciosania zatłoczonych półek na książki (próby ciosania prowadziły do bloków/tekstur o nieznanych znakach).
- Dostosowanie: Dodanie sekcji pnia sekwoi (ćwierć kłódki) jako dodatkowego typu drewnianych kłód w recepturach wymagających drewnianych kłód.
Poprawki wizualne:
- Kucyki i boczne koksy/warkocze dostosowane do różnorodnych nakryć głowy.
- Zaktualizowano pojemnik na śmieci, aby pasował do nowego modelu wiadra.
- Sadzonka wyrośnięta z nasienia teraz pokazuje mniejszy obszar zaznaczenia w fazie nasiennej, nie wygląda już jak niewidoczna sadzonka.
- Maska z zestawu odzieżowego Marketiera powróciła do formy podmaski, noszona na szyi.
- Korekta: Lokalizacja sadzonki w języku angielskim, „wykiełkuje za 1 dzień” zamiast „1 dni”.
- Korekta: Lokalizacja: Zlokalizuj większość pozostałych niezlokalizowanych tekstów w menu Ustawienia Grafiki, np. Cienie niskiej jakości.
- Korekta: Randomizer bloków może teraz prawidłowo umieszczać bloki z zachowaniem „HorizontalAttachable” na sąsiedniej ścianie (półka na narzędzia, forma do odlewów, półka, uchwyt na pochodnię, obraz …).
- Korekta: Komunikaty ostrzegawcze o „wycieku pamięci” przeniesiono teraz z głównego loga klienta do loga debugowania klienta; te ostrzeżenia są informacjami dla modderów i deweloperów, a nie dla zwykłych graczy!
- Korekta: Dodano więcej kredytów do ekranu Podziękowania i usunięto kilka powtarzających się linii; pełne podziękowania za grę są teraz również wymienione online.
- Korekta: Instalacja Linux: Zezwalaj na spacje w ścieżkach w skrypcie startowym serwera (server.sh).
- Naprawiono: Zwierzęta zdolne do wysokich skoków (na przykład owce górskie) nie mogą już wydostać się z ogrodzonych wybiegów, jeśli nad płotami znajdują się latarnie.
- Naprawiono: Funkcja Podglądu Bloków w WorldEdit jest teraz widoczna tylko dla gracza, który aktualnie używa WorldEdit.
- Naprawiono: Duchy / duplikaty przedmiotów przy używaniu shift+klik, aby przenieść przedmioty między inwentarzami w trybie wieloosobowym.
- Naprawiono: Młode owce górskie i koźlęta nie były łapane w pułapki koszykowe.
- Naprawiono: Błąd duplikacji przy łapaniu oswojonych zwierząt.
- Naprawiono: Cofnięto shift+klik na zbroję i inne noszone przedmioty, aby ubrać postać, ponieważ kolidowało to z przenoszeniem noszonych przedmiotów między inwentarzami.
- Naprawiono: W wersji 1.19, podczas spania na łóżku, zniekształcone renderowanie komponentów Mechanicznej Mocy i niektórych cieni.
- Naprawiono: Speleotemy (i inne podziemne bloki) mogły generować się w niepożądanych miejscach w Archiwach Rezonansu.
- Naprawiono: Okazjonalnie nieprawidłowa generacja świata (powodująca granice kawałków) w pobliżu Archiwów Rezonansu.
- Naprawiono: Wejście do Archiwów Rezonansu było niekompletne, jeśli lokalna wysokość terenu była bliska maksymalnej wysokości świata.
- Naprawiono: Checkbox „Zastąp wartości domyślne” w WorldEdit nie działał.
Naprawiono różne rzadkie awarie:
- Gnijące jedzenie trzymane w ręku nie pokazujące tekstury gnicia i powodujące awarie u niektórych graczy (GH #3499).
- Plaster miodu wyciskany do garnków gotujących lub innych glinianych naczyń przechowywanych na ziemi powodował awarie (GH #3493).
- Przewodniki w podręczniku mogły powodować awarie przy klikaniu na linki, jeśli linki były źle sformatowane w przetłumaczonym tekście (GH #3496).
- Okazjonalne twarde awarie klientów podczas ładowania EntityItem, jeśli itemID już nie istnieje (np. w niektórych przypadkach podczas grania na mapie stworzonej w wcześniejszej wersji gry).
- Naprawiono: Awarię z RenderDecals, jeśli wystąpił wcześniejszy wyjątek.
- Naprawiono: Awarię klienta w menu postaci.
- Zwierzęta dodane przez mody, brakujące atrybutu Diety, powodowały awarie w wersji 1.19.1, teraz tylko logują ostrzeżenie.
- Jeśli inicjowanie zmodowanej struktury generowania świata powoduje wyjątek, zamiast awarii, zaloguj to i zidentyfikuj strukturę.
- Naprawiono: Zsuwnia przesuwała przedmioty tylko do pierwszego slotu w skrzyni.
- Naprawiono: Dziwne zachowanie systemu obrywów skalnych: wolnostojące skały będą teraz zawsze zapadać się.
- Naprawiono: Drgania renderowania spadających bloków, spadające bloki nie zadają obrażeń podczas spadania.
- Naprawiono: Przedmiot wapno palone niewidoczny w ekwipunku, ponieważ rysowany w dziwnej pozycji.
- Naprawiono: Niewidoczne bloki wody wpływające na uprawy (np. z bloku wody umieszczonego powyżej).
- Naprawiono: Z-fighting na żaglach wiatraka; i płótno na żaglach ma teraz pewną grubość.
- Naprawiono: Bezgłowe cienie serafów widoczne w trybie Pierwszej Osoby.
- Naprawiono: Drgania animacji przy trzymaniu prawego przycisku myszy z rozpałką nad pustym ogniskiem.
- Naprawiono: Niektóre animacje w pierwszej osobie nigdy nie kończyły się, gdy aktualnie trzymany przedmiot zniszczył się z 0 wytrzymałości.
- Naprawiono: Lampy Jonasa nie oświetlały obszaru, gdy były umieszczone przez generację świata.
- Naprawiono: Przy wielokrotnym obracaniu schematu z blokiem rzeźbionym powodowało błąd.
- Naprawiono: Znaki nie obracały się wraz ze schematami.
- Naprawiono: Nie wczytywane szczeliny z zapisanej gry.
- Naprawiono: Mikrobloki w ruinach zastępowane przez teksturę brakującą, jeśli próbowano dalej je rzeźbić; rzeźbienie jest teraz całkowicie wyłączone.
- Naprawiono: Mikrobloki w ruinach nazywane „Granitowym krawężnikiem” nawet jeśli w rzeczywistości były z innego kamienia.
- Naprawiono: Brakujące lokalizacje „zabity przez” dla łosi, jeleni, kóz, lisów.
- Naprawiono: Drobne literówki w angielskim tłumaczeniu en.json.
- Naprawiono: Linux: Uruchamianie wielu serwerów z server.sh i podobną SCREENNAME powodowało zatrzymanie obu serwerów przy zatrzymywaniu/restartowaniu.
- Naprawiono: macOS: Problem z Mac M1 i M2, linie siatki do kucia i formowania gliny mogły powodować zniknięcie HUD.
- Naprawiono: macOS: Zły domyślny rozmiar GUI na nowych instalacjach na Macu oraz inne potencjalne drobne problemy ze skalowaniem GUI na wyświetlaczach Retina.