Aktualizacja – v1.19.4-rc.1
Drodzy Gracze twórcy wprowadzili niewielką aktualizację funkcji, która zawiera również kilka istotnych poprawek. Część ich zespołu deweloperskiego bardzo pragnęła dodać jeszcze kilka prawie ukończonych funkcji i tym razem Tyron zgodził się, dając twórcom wolną rękę. Zmiany dotyczą przede wszystkim łupów w ruinach – zdobywanie bloków pełnych śmieci jest teraz większym wyzwaniem i wymaga obfitego używania kleju. Jednocześnie wprowadzili większą różnorodność mniejszych przedmiotów, które można znaleźć w skrzyniach w ruinach. Twórcy dodali również nową opcję ustawienia koloru siatki w zakładce dostępności, aby wspomóc graczy z zaburzeniami widzenia kolorów.
Zrzuty Ekranu oraz Nowości w Aktualizacji
Mechanika tworzenia kleju umożliwia teraz używanie go do napraw i zdobywania przedmiotów z ruin. Beczki wreszcie doczekały się długo oczekiwanej aktualizacji modelu. Skóry zyskały nowe modele i tekstury, a także można je teraz umieszczać na ziemi. Można teraz ponownie przypisywać przyciski myszy.
naprawa bloków za pomocą kleju
- Możesz teraz zapobiec rozpadaniu się bloków śmieci na kawałki po złamaniu, naprawiając je najpierw przy użyciu kleju. Nie można już zdobywać bloków śmieci z 50% szansą poprzez ich złamanie; wymagają one teraz naprawy na miejscu. Częściowo naprawione bloki mogą nie rozpaść się. Bloki śmieci, które gracze zdobyli wcześniej, są chronione przed rozpadaniem.
- Możliwość konfiguracji zasady rozpadu dla każdego świata (domyślnie wyłączona w trybie gry Eksploracja) pozwala na indywidualne dostosowanie gry. Dodano nową opcję konfiguracji świata „Śmieci możliwe do zdobycia”.
- Produkcja kleju smołowego odbywa się przez gotowanie żywicy i sproszkowanego węgla drzewnego. Używanie garnka z klejem do naprawy bloków śmieciowych w ruinach jest możliwe przez kliknięcie prawym przyciskiem myszy, trzymając go w aktywnej dłoni.
- Klej twardnieje w ciągu kilku godzin po wykonaniu, ale można go ponownie podgrzać w ognisku, jeśli stwardnieje. Gracze, pragnący naprawić śmieci, mogą potrzebować założyć ognisko blisko ruin.
- Możesz teraz używać garnków do gotowania do przygotowywania przedmiotów niejadalnych, ale pamiętaj, że gotowanie takich substancji w garnku spowoduje przekształcenie go w „Garnek pokryty resztkami”, który nie będzie już nadawał się do wykorzystania w przepisach na posiłki, aby uniknąć niechęci do jedzenia kleju.
Większe ruiny niosą ze sobą możliwość zdobycia Dużych łupów
- W ruinach, zarówno na powierzchni, jak i pod ziemią, w szkatułach i innych pojemnikach potencjalnie dostępny jest szerszy wybór łupów.
- Można znaleźć pojemniki zawierające mniejsze przedmioty śmieciowe, które jeśli umieszczone są w skrzyniach, mogą być zdobywane bez konieczności naprawy.
- Dodatkowo, w jednej z dużych ruin wprowadzono nową piwnicę.
Możliwość ponownego przypisania przycisków myszy
- Teraz można alternatywnie skonfigurować każdą kontrolę klawiatury lub makro do przycisku myszy. Szczegół: w ustawieniach, na zakładce Kontrolki, kliknij na dowolną opcję, a potem, aby ją ustawić, użyj przycisku myszy zamiast klawisza. Przyciski lewy, środkowy, prawy oraz, dla myszy z wieloma przyciskami, do 5 dodatkowych przycisków są obsługiwane.
- Kliknięcia myszą lewym, prawym i środkowym przyciskiem w grze mogą być teraz ponownie przypisane. Zarówno do innych przycisków myszy, jak i do klawiszy na klawiaturze. Można zamienić miejscami przyciski lewy i prawy myszy.
- Teraz istnieje możliwość ponownego przypisania funkcji wyboru bloku do dowolnego klawisza lub przycisku myszy.
Ulepszone wizualizacje dla beczek i koryt
- Twórcy Wprowadzili nowe modele beczek. Teraz zawartość beczek z surowymi warzywami bardziej odpowiada ich rzeczywistemu wyglądowi, takim jak kapusta, marchew, itd. Ulepszyli również wygląd niektórych innych przedmiotów w beczkach, w tym ryb, drobiu, czerwonego mięsa i surowej mieszanki warzyw.
- Warzywa umieszczone w korytach prezentują się teraz identycznie jak te w beczkach, z dodatkowymi poprawkami przy krawędziach. Twórcy dokonali drobnych poprawek wyglądu zarówno małych, jak i dużych koryt oraz modeli gnicia. Naprawili błędy, dzięki czemu zboża w korytach używają teraz właściwej tekstury, a sucha trawa (siano) w korytach nie ma już zbyt dużo cienia.
Ulepszenia wydajności
- Zużycie pamięci RAM przez serwer i w trybie dla jednego gracza zostało zmniejszone o około 250MB. Jest to efekt buforowania oraz częściowego leniwego ładowania schematów dla ruin i wiosek.
- Skoki w zużyciu pamięci RAM na kliencie podczas przechodzenia do nowych obszarów świata zostały zmniejszone.
- Zużycie sieci w dużych grach wieloosobowych zostało zmniejszone. Osiągnięto to przez ograniczenie liczby pakietów aktualizacji pozycji. Dotyczy to upuszczonych przedmiotów, martwych stworzeń i innych nieruchomych encji.
- Naprawiono problem, gdzie serwer czasami niepotrzebnie wysyłał ten sam fragment świata do klienta dwa razy, na przykład po teleportacji.
Balansowanie rozgrywki
- Twórcy zwiększyli odporność gleby, piasku i kamienia na wydobycie o 20% (wydłużając czas wydobycia). Natomiasta odporność żwiru obniżyli o 20%. Uwaga: zmiana ma na celu lepsze dopasowanie czasu niszczenia bloków do animacji łopaty i kilofa.
- Wprowadzili wzory na eleganckie płótno lniane (kwadratowe/przesunięte/wzór w romby) jako wyłączność dla krawca, dostępne tylko w jego siatce. Używaj zwykłego płótna lnianego i zestawu do szycia w różnych konfiguracjach do ich tworzenia. Umożliwili każdemu graczowi zamianę eleganckiego płótna lnianego z powrotem na zwykły wzór przy użyciu nożyc, w siatce.
- Twórcy zrezygnowali ze sprzedaży wzorów na płótno lniane w kwadraty/przesunięcia/romby przez handlarza towarów. Teraz sprzedaje on tylko zwykłe wzory.
- Twórcy umożliwili przechowywanie garnków do gotowania na półkach.
- Twórcy obniżyli wysokość skoku łosia do 2 bloków, co jest mniej niż u większości jeleni.
- Twórcy ujednolicili korzenie pałki wodnej i papirusu, które teraz gotują się w 'ugotowane dzikie kłącza’.
- Twórcy wprowadzili możliwość sadzenia korzeni tule. Modele doniczek i skrzynek dla tule, pałki wodnej i papirusu teraz reagują na klimat.
- Automatycznie zamyka się dialog handlarza i okno handlu, gdy gracz oddali się od handlarza.
- Twórcy umożliwili indywidualne usuwanie wsporników umieszczonych na blokach, zamiast wszystkich naraz (jeszcze nie na blokach rzeźbionych).
Dostrojenie trybu pierwszoosobowego
- W zakładce ustawień interfejsu możesz teraz zmienić pole widzenia dla rąk w trybie pierwszoosobowym. Zmniejszając domyślne FoV z 90 do 75, co sprawia, że ręce wyglądają bardziej naturalnie.
- Wprowadzono niestandardowe animacje dla siatki na owady i wyciskania plastrów miodu.
- Zmniejszono szybkość ruchu myszy i rotację modelu serafa podczas pływania.
- Narzędzia teraz lepiej śledzą kursor w trybie pierwszoosobowym.
- Ułatwiono przejście z powrotem do pozycji gotowości narzędzia po użyciu.
- Ulepszono odczucie używania siekiery, maczugi i młota jako broni.
- Dokonano dostosowań animacji pierwszoosobowych dla siekiery, falki i tasaka.
- Dostosowano pozycję trzymania zgniecionych przedmiotów.
- Zaktualizowano transformacje tarczy i innych przedmiotów trzymanych w drugiej ręce.
- Zapobieżono nieskończonemu powtarzaniu się niektórych animacji po akcji.
- Dodano animację cięcia nożem.
- Dodano animację gotowości dłuta po przełączeniu z dłuta na pusty slot.
- Zapobieżono nieskończonemu powtarzaniu się trzymania pochodni w ręku.
- Zapobieżono niewłaściwemu wyzwalaniu siedzenia na krawędzi bloku.
- Naprawiono działanie animacji młotka i dłuta.
- Zapobieżono zacinaniu się młotka w kamerze podczas rozbijania bloków w drugiej ręce.
- Ujednolicono animacje uderzeń włócznią.
- Poprawiono animację gotowości łopaty. Ulepszono animacje spoczynku dla latarenek i owoców dyni.
Ulepszenia włosów i ubioru Serapha
- Możesz teraz nosić gogle śnieżne i okulary na twarzy, zamiast na głowie, co umożliwia ich łączenie z kapeluszami.
- Usunięto elementy kucyka z podstawowego modelu serafa.
- Zapobieżono widoczności kapeluszy przez hełmy.
- Dostosowano warkoczyki i koki boczne, aby mniej kolidowały z kapeluszem posłańca.
- Ulepszono pozycjonowanie w ekwipunku i podręczniku dla przedmiotów na ramię, głowę i biżuterię, oraz dla zardzewiałych i temporalnych zębatek.
drobne dostrojenia wizualne
- Przedmiot pióra ma teraz model 3D – ulepszony model gnicia.
- Ulepszono pozycjonowanie niektórych przedmiotów spożywczych (dzięki Sonyi!).
- Wiązki lub stosy przedmiotów spożywczych są teraz generalnie trzymane oburącz.
- Dopracowanie na poziomie pikseli układu pomocy interakcji z blokami.
- Naprawiono: Tekstura lutowanej blachy miedzianej czasami pojawiała się wśród umieszczonych w świecie blach miedzianych.
- Naprawiono: Niepoprawne pozycjonowanie części Jonasa w gablotach.
- Naprawiono: Różne poprawki do poroża i rogów kóz (Guemal, Karibu, Jeleń bagienny, Jeleń pampasowy, Koza Tur, Koza Takin).
- Naprawiono: Wiele poroży niewidocznych w podręczniku.
- Naprawiono: Hitboxy mocowania poroża były za duże; mocowanie diamentowego poroża nie było całkiem wyśrodkowane.
- Naprawiono: Niepoprawny wygląd owocu chlebowego w posiłkach z garnka.
- Naprawiono: Marynowana dynia ma teraz inną teksturę niż dynia niemarynowana.
Dostrojenie podręcznika
- Dźwięki pozycyjne na poruszających się obiektach dokładniej aktualizują swoje pozycje.
- Menedżer modów pokazuje okno ostrzeżenia, jeśli gracz próbuje wyłączyć mody zawarte w vanilli Vintage Story (Tryb kreatywny, Podstawy, Tryb przetrwania).
- Dodano ustawienie trybu okna „Pełny ekran + Zawsze na wierzchu”, które zapobiega automatycznemu minimalizowaniu okna, gdy traci ono fokus, przydatne w konfiguracjach z dwoma monitorami.
- Komenda /db prune jest teraz dostępna na serwerach hostowanych, aby zmniejszyć rozmiar pliku i umożliwić nową generację świata w zbadanych, ale nieużywanych obszarach mapy. Użycie jest w pełni wyjaśnione w podręczniku poleceń w grze.
- Ulepszono układ tekstu i formatowanie na stronach podręcznika. Drobne ulepszenia układu Podręcznika poleceń.
- Przewodnik po knappingu wyraźnie wskazuje, że knapping tworzy głowicę narzędzia, a nie faktyczne narzędzie.
- Wpis w podręczniku o jeleniach wyjaśnia, że nie mogą być one udomowione.
- Zmieniono kolejność prezentacji informacji w opisowym tekście dla przedmiotów noszonych.
- Naprawiono: link do szkła w przewodniku po szklarni.
Naprawiono – Różne rzadkie awarie i błędy zapisywane w logach
- Usunięto awarię podręcznika przy klikaniu na przedmioty upuszczane z kamienistego gruzu.
- Rozwiązano awarie w trybie wieloosobowym związane z handlarzami i aukcjami, gdy inny gracz na serwerze również kupuje lub tworzy aukcję podczas twojej transakcji.
- Wyeliminowano awarię z Blokiem Komend w Trybie Dewelopera.
- Zlikwidowano błędy FruitTreeRoot w logach podczas ładowania świata.
- Naprawiono błąd od Mikrobloków podczas topnienia śniegu. Usunięto błąd w logach serwera z „AiTaskSeekFoodAndEat.suitableFoodSource”.
- Poprawiono importowanie schematów z brakującymi typami encji lub płynami w wiadrach, z usuniętych modów, które powodowało błędy.
- Naprawiono awarię gry podczas obracania rzeźbionej półki na książki (legacy) za pomocą klucza (również dla rzeźbionych sekcji dzienników).
API Modów
- Wprowadzono nowy punkt mocowania do modelu serafa dla animacji w drugiej ręce.
- Logowanie błędu, jeśli dla przedmiotu ustawiono tę samą animację dla HeldRightReadyAnimation i HeldRightTpIdleAnimation.
- Dostępne są nowe i zaktualizowane randomizery stosów, które umożliwiają rozmieszczanie losowych łupów w pojemnikach zawartych w schematach. Możesz modyfikować te randomizery, aby dodać lub zmienić łupy w waniliowych ruinach. Szczegółowe informacje znajdziesz w randomizerach pod adresem assets/survival/itemtypes/meta.
- Jeśli przedmiot określa renderVariant, a kształt nie może zostać znaleziony, zaloguj błąd zamiast powodować awarię.
- Dodatkowe drobne dostosowania istotne tylko dla modów kodowanych:
- KeyConfiguration, służąca do ustawień skrótów klawiszowych, może teraz reprezentować również przyciski myszy. Przyciski myszy są traktowane jak klawisze klawiatury, z przypisanymi im kodami klawiszy od 240 do 247.
- W systemie EntityPartitioning dla AITasks wprowadzono teraz bardziej logiczny podział na Istoty i Nieożywione encje. Do określenia tego podziału używa się EnumEntitySearchType.
- Mody mogą uzyskać dostęp do i zmieniać climbUpSpeed i climbDownSpeed w BehaviorControlledPhysics encji.
- Dla operacji takich jak IndexOf(), StartsWith() lub EndsWith() na ciągach reprezentujących elementy wewnętrzne gry, użyj StringComparison.Ordinal, aby zapewnić niezależność kulturową. Vintagestory.API.Util oferuje teraz metody pomocnicze: string.IndexOfOrdinal(), string.StartsWithOrdinal(), i string.EndsWithOrdinal(), które umożliwiają ich wykorzystanie. Porównanie porządkowe jest również zintegrowane z nową metodą ułatwiającą AssetLocation.PathStartsWith().