Aktualizacja – v1.21.0 – Story Chapter 2 Redux, stable!

Aktualizacja – v1.21.0 – Story Chapter 2 Redux, stable!

Drodzy Gracze, udostępniamy stabilne wydanie v1.21.0, które można już pobrać przez menedżera konta.


Ogromna lista zmian

Twórcy znowu przygotowali ogromną listę nowości – ponad 640 funkcji, poprawek i usprawnień. Ten update miał być mały i szybki, ale deweloperzy jak zwykle się rozszaleli 😏. W tej aktualizacji twórcy skupili się na dopracowaniu istniejącej zawartości. Dodali też elementy, które nie zdążyły trafić do wersji 1.20, takie jak rafy koralowe.


Instrukcje instalacji

  • Do uruchomienia wersji 1.21.0 wymagamy .NET 8 runtime. Linki znajdziesz na stronie pobierania dla różnych platform. W systemie Windows instalator zaproponuje automatyczną instalację.
  • Jeśli aktualizujesz serwer, upewnij się, że Twój dostawca hostingu ma zainstalowane .NET 8.

Kompatybilność światów

W istniejących światach gry w wersji 1.20.12 (i starszych) można nadal grać w wersji 1.21.0. Zalecamy najpierw wykonanie kopii zapasowej pliku świata na wszelki wypadek. Podczas kontynuowania gry w istniejącym świecie, mapa powinna zazwyczaj płynnie przechodzić między starymi i nowymi obszarami. Należy pamiętać, że domyślnie w wersji 1.20 nie było oceanów, dlatego świat z wersji 1.20, który miał ustawienia domyślne w momencie tworzenia, nadal nie będzie zawierał oceanów ani ich zawartości (takiej jak rafy koralowe) podczas generowania nowych obszarów w wersji 1.21. Można to zmienić ręcznie za pomocą polecenia 
/worldconfig landcover w grze, ale zmiana tego ustawienia po utworzeniu świata najprawdopodobniej spowoduje powstanie twardych, prostych linii w niektórych częściach mapy, dlatego nie jest to zalecane.


Zwiastun aktualizacji gry

Zawartość oceaniczna 🌊

  • Dodano różne rodzaje raf koralowych, drobne rybki, ryby rafowe i inne elementy podwodnego życia.
  • Wprowadzono nowe bloki: bruk koralowy, płot koralowy i falisty piasek.
  • Gra otrzymała ponad 30 gatunków ryb oceanicznych.
  • Dodano duże fale (w fazie WIP).

Ulepszenia żaglówek ⛵

  • Możesz teraz nadawać nazwę żaglówce i przyczepiać do niej tarcze.
  • Zmieniono sterowanie: nie musisz już trzymać klawisza, aby płynąć – teraz tylko rozwijasz i zwijasz żagle.

Nowości dla gospodarstwa 🏡

  • Rozszerzono funkcjonalność półek – możesz umieszczać na nich więcej przedmiotów.
  • Dodano kolorowe garnki, misy, naczynia, dzbany i konewki.
  • Ulepszono przechowywanie w ziemi – teraz przechowasz do 12 rud na jedno miejsce.

Treści survivalowe 🐻

  • Wprowadzono zbroję trofeum z niedźwiedziej skóry.
  • Zmieniono system leczenia: okłady nie leczą już natychmiast, a ostatnie obrażenia są teraz wizualizowane.

Ulepszenia dla łosi 🦌

  • Możesz teraz wyposażyć łosia w falx, łuk oraz zębatki temporalne.
  • Jest możliwość jazdy w duecie – razem z przyjacielem 🧡.

Ulepszenia wizualne 🎨

  • Poprawiono wygląd twarzy Seraphów.
  • Dodano system chmur wolumetrycznych – miękkich jak poduszka.
  • Przeprojektowano animacje jeleni i łosi.
  • Dodano wiele nowych fryzur.

Nowe bloki 🧱

  • Dodano płytki ceramiczne, dwa nowe warianty żelaznych drzwi oraz papirusowe wersje naczyń z trzciny.
  • Ścieżki drewniane stały się typowane gatunkami drewna i mają pełne modele 3D.

Aktualizacja interfejsu 🖥️

  • Teraz możesz zaznaczać tekst na czacie w grze.

Aktualizacja 1.21 – przegląd zmian

Nowości w interakcji i rzemiośle

Gracze mogą teraz wyciskać miód z plastra w owocowisku i do beczki. Można także pobierać porcje posiłku z glinianych naczyń na półkach. Narzędzia nie tracą trybu po złamaniu. W trybie Survival przycisk „pick block” pozwala zmieniać sloty, a młot i dłuto umożliwiają wydobycie metalu z form bez wypełnienia. Gracze mogą umieszczać i usuwać puste formy odlewów oraz wkładać tygiel do ogniska. Krosna, garnki i naczynia pokazują zawartość, a clayforming umieszcza gotowe przedmioty na ziemi. System oznaczania skrzyń i beczek został uproszczony i spójny z resztą interakcji.

Poradniki i survival handbook

Poradnik w grze teraz pokazuje przepisy na posiłki i ciasta, informacje o cementacji w piecu, możliwe pojemniki na przedmioty i płyny, a także informacje o ich zawartości. Wskazuje, które przedmioty można umieszczać w księgach, regałach z pergaminami, rogach trofeów i glinianych naczyniach. Dodano szczegółowe informacje o pszczołach, pieczeniu w piecu, metalurgii, glinie i odlewnictwie. Wprowadzono poprawki językowe i ujednolicono jednostki miar.

Poprawki wydajności

Zoptymalizowano zużycie pamięci GPU i RAM, co pozwala na większe odległości renderowania. Poprawiono FPS przy dużych polach roślin. Serwer szybciej przetwarza zadania AI i generuje duże zbiorniki wodne. Zmniejszono czas lagów spowodowanych garbage collection, a także zoptymalizowano animacje i renderowanie wielu jednostek. Naprawiono wycieki pamięci w magazynach i animacjach.

Naprawione błędy w grze

  • Zwierzęta nie powinny uciekać z zagrody, a duplikowanie graczy w trybie multiplayer zostało ograniczone.
  • Właściwości narzędzi i zbroi działają poprawnie, a drzwi i podwójne drzwi obracają się prawidłowo.
  • Naprawiono problemy wizualne: przesunięte jagody w ustach szopów, niewidoczne części roślin w żłobach, nieprawidłowe kolory skóry w tworzeniu postaci i źle wyświetlane oznaczenia pieców.
  • Interakcja z przedmiotami: miski i dzbany pokazują zawartość, a wszystkie pułapki i skrzynie działają zgodnie z przechowywaniem przedmiotów.
  • Zwierzęta reagują poprawnie na drapieżniki i stres, a karmienie i pojenie działa zgodnie z właściwościami gatunku.
  • Naprawiono synchronizację animacji, problemy z kamerą w 3. osobie, wyświetlanie treści w poradniku, crash przy niektórych przedmiotach i problemy z generatorami świata.

Nowe funkcje i tweak w mechanice gry

  • Dodano system tagów dla jednostek i przedmiotów.
  • Modderzy mogą określać własne struktury i wioski.
  • Fruitpress może produkować różne przedmioty w zależności od stanu miazgi.
  • Zmieniono system zachowań AI dla zwierząt: gaits, poszukiwanie bloków i składanie jaj dla różnych gatunków.
  • Skrzynie i pułapki mają teraz konfigurowalne transformacje, a naprawione zostały błędy w stackowaniu i etykietach.
  • Poprawiono właściwości gotowania, tworzenia posiłków i przechowywania składników, a także dodano nowe możliwości dla hodowli zwierząt i interakcji z nimi.

Ulepszenia wizualne i modele

  • Animacje łosi, saren, lisów i kóz zostały poprawione, a modele i kolizje elementów garderoby zostały dostosowane.
  • Dodano lepsze efekty cząsteczkowe, poprawiono oświetlenie świec i żyrandoli, a cienie oraz godrays są mniej intensywne.
  • Naprawiono błędy tekstur przy roślinach, blokach glinianych, piecach, krosnach i formach odlewów.
  • Modele i tekstury znaków, pieców, pułapek, skrzyń i narzędzi są teraz poprawnie skalowane i wyświetlane.

Zmiany techniczne i API

  • VS działa teraz na .NET 8.
  • Wprowadzono stopniową migrację kodu do kontekstu nullable C#.
  • Refaktoryzacja AI i systemu zdrowia pozwala na lepszą modularyzację i kompatybilność modów.
  • Dodano nowe interfejsy i metody API dla projektowania przedmiotów, animacji, zachowań AI, spawnowania projektili i obsługi schowków.
  • Poprawiono logowanie i obsługę wyjątków, aby ułatwić debugowanie i rozwój modów.

Hotfixy po RC.7

  • Dodano brakujące typy drewna do dużych beczek w kreatywnym trybie.
  • Naprawiono wycieki pamięci po wychodzeniu z gry, poprawiono animacje splash przy wejściu do wody i błąd z ustawieniem dnia przez komendę /time.
  • Gracze mogą montować miejsce pasażera na innych łosiach nawet jeśli są ich właścicielami.
  • Naprawiono błędy wyświetlania w piecach, błędy w logach poradnika i crash przy próbie wylania zepsutych płynów.


Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *