Zastosowanie Komend – klient

Zastosowanie Komend – klient

Zastosowanie Komend -klient

Komendy oferują zaawansowane funkcje i możliwości konfiguracji twojej gry. Wyróżniamy dwie główne listy komend: dla Klienta i dla Serwera. Klient odpowiada za wyświetlanie gry na ekranie, odtwarzanie dźwięków, przyjmowanie sterowania oraz umożliwienie połączenia z serwerem gry (w trybie pojedynczym lub wieloosobowym). Komendy klienta zazwyczaj wpływają tylko na wygląd gry, a komendy serwera pozwalają modyfikować świat gry lub jej konfigurację.

Aby wykonać komendę, wpisuje się ją w oknie czatu. Komendy klienta rozpoczynają się od kropki (.), a komendy serwera – od ukośnika (/).


Sterowanie Kamerą

  • .cam [p|rp|cp|up|goto|start|loop|stop|clear|load|save|alpha|tp] system narzędzi kamery filmowej.
    • .cam p dodaje aktualną pozycję do listy miejsc do odwiedzenia.
    • .cam rp usuwa ostatnio dodany punkt.
    • .cam cp „zamknij ścieżkę”. Łączy ścieżkę z pierwszą pozycją na liście. Przydatne w połączeniu z .cam loop do tworzenia pętli ścieżki kamery.
    • .cam up [num] zaktualizuj położenie i kąt widzenia punktu num do bieżącej lokalizacji.
    • .cam goto [num] idź do punktu num za pomocą teleportu.
    • .cam clear czyści listę wszystkich punktów.
    • .cam start [time] uruchamia kamerę kinową, kamera pokona ścieżkę w zadanej liczbie sekund.
    • .cam rec [real seconds] odtwórz ścieżkę i nagraj do pliku .avi.
    • .cam stop zatrzymuje kamerę filmową.
    • .cam save eksportuje aktualną listę punktów do schowka, który następnie możesz wkleić do dowolnego edytora tekstu.
    • .cam load [data] importuj dostarczoną listę punktów.
    • .cam tp [0 or 1] włącza lub wyłącza teleportację z powrotem do poprzedniej pozycji po ukończeniu ścieżki kamery.
    • .cam alpha [0..1] modyfikuje płynność przemieszczania się kamery przez punkty.
    • .cam gui [0 or 1] wyłączy guis na czas nagrywania (domyślnie włączone).

zarządzanie chmurami

  • .cdensity ustaw dużą i małą gęstość chmur.
  • .cdensitylarge ustaw dużą gęstość chmur.
  • .cdensitysmall ustaw małą gęstość chmur.
  • .clight ustaw lekkość chmury.
  • .crand ustaw duży i mały szum chmur.
  • .cviewdist ustaw odległość widoku chmury. Zostanie ona zresetowana po zmianie odległości widoku w ustawieniach grafiki.

Diagnostyka i Debugowanie

  • .debug tofb [true|false] przełącz bufor pozaekranowy.
  • .debug cmr wydrukuj pełną listę prostokątów mapy kolorów do pliku client-main.txt.
  • .debug us przełącz tryb rozłączania próbników.
  • .debug gl [true|false] przełącz tryb debugowania OpenGL.
  • .debug uiclick przełącz interakcje z drukowaniem w interfejsie debugowania.
  • .debug discovery [value] pokaż tekst na ekranie tak jak w przypadku ksiąg fabularnych.
  • .debug soundsummary wydrukuj liczbę załadowanych dźwięków.
  • .debug meshsummary wydrukuj pełną listę rozmiarów oczek bloków w kilobajtach do pliku client-debug.txt.
  • .debug chunksummary wydrukuj liczbę całkowitych porcji, spakowanych porcji i bezpłatnych obiektów puli.
  • .debug renderers wydrukuj pełną listę modułów renderujących.
  • .debug exptexatlas [block|item|entity] eksportuj atlas bloków, elementów lub elementów.
  • .debug liquidselectable przełącz opcję wyboru wymuszonego płynu.
  • .debug relightchunk oblicz ponownie światło słoneczne i ustaw kolejkę do ponownego narysowania fragmentu.
  • .debug fog [value] ustawia gęstość mgły.
  • .debug fov [value] ustawia pole widzenia.
  • .debug wgen wydrukuj opady i skorygowane wartości temperatury.
  • .debug redrawall narysuj ponownie wszystkie fragmenty.
  • .debug ci wyświetla informacje na temat bieżącego fragmentu, w którym znajduje się gracz
  • .debug shake [value] efekt wstrząsu. Aby usunąć efekt, wstaw wartość ujemną, która jest wyższa.
  • .debug recalctrav oblicz ponownie możliwość przejścia wszystkich fragmentów.
  • .debug find [blockName] podaj całość lub część nazwy bloku, aby znaleźć jego współrzędne.

Zaawansowana Diagnostyka i Debugowanie

  • .edi pokaż lub ukryj rozszerzone informacje na ekranie debugowania, np. oświetlenie bloków.
  • .exponepng [code|hand] [block|item] [size=100] [code] eksportuj jeden element jako obraz png.
  • .fbdeb przełącz bufor ramki/tryb debugowania WOIT
  • .fountain [quantity] [quad|cube] przełącz fontannę cząstek.
  • .freemove przełącz ruch swobodny.
  • .gencraftjson kopiuje fragment kodu json z aktualnie posiadanego przedmiotu, który można wykorzystać jako składnik receptury rzemieślniczej.
  • .gui ukryj lub pokaż wszystkie GUI.
  • .help wyświetl listę dostępnych poleceń klienta.
  • .lockfly blokuje oś ruchu podczas lotu/pływania.
  • .lockfly 1 blokuje oś ruchu na X.
  • .lockfly 2 blokuje oś ruchu na Y.
  • .lockfly 3 blokuje oś ruchu na Z.
  • .logticks przełącz profilowanie zaznaczenia. Nie będzie rejestrować zaznaczeń poniżej progu.
  • .purgedb czyści bazę danych mapy.
  • .redraw przerysowuje mapę.
  • .worldmapsize [mapHeight] [mapWidth] ustawia rozmiar mapy świata.
  • .moon pokazuje aktualną fazę księżyca.
  • .movespeed ustaw prędkość ruchu.
  • .music pokazuje bieżący utwór muzyczny
  • .netbenchmark przełącza analizę porównawczą sieci.
  • .noclip przełącz noclip.
  • .online pokazuje listę graczy online.
  • .online ping pokazuje listę graczy online wraz z ich pingami.
  • .pastemode ustaw tryb wklejania czatów. Jeśli ustawione na wiele, wklejenie wielu linii spowoduje utworzenie wielu linii czatu.
  • .recomposechat ponowne wybieranie okien dialogowych czatu.
  • .reconnect połącz się ponownie z serwerem.
  • .recordingmode rozjaśnia grę podczas nagrywania (Ustawia poziom gamma na 1,1 i poziom jasności na 1,5).
  • .reload shapes ponownie ładuje wszystkie modele JSON z zasobów/kształtów bloków. Można go używać do szybkiego testowania nowych kształtów bloków.
    Uwaga: Kawałki nie są przerysowywane, więc trzeba by wymusić przerysowanie, np. umieszczając i usuwając blok.
  • .reload textures wczytuje ponownie wszystkie tekstury z zasobów/tekstur. Można go używać do szybkiego testowania zmian tekstur.
  • .reload lang ponownie ładuje wszystkie pliki lang z zasobów/lang. Można go używać do szybkiego testowania zmian w tłumaczeniu.
  • .reloadhandbook ponownie ładuje wpisy podręcznika. Można go używać do szybkiego testowania tłumaczeń itp. zmian w podręczniku.
  • .resolution ustawia rozmiar ekranu na podaną szerokość i wysokość
  • .informacje o serwerze.
  • .serverinfo wyświetla informacje o serwerze.
  • .tfedit otwiera edytor transformacji.
  • .time przeczytaj lokalny czas gry lub prędkość.
  • .viewdistance ustawia odległość oglądania. To samo, co ustawienie odległości widoku w ustawieniach grafiki, ale bez górnego limitu. Aby wyświetlić odległości powyżej 1000 bloków, należy również ustawić wartość .zfar powyżej tej wartości.
  • .vrec narzędzia do nagrywania wideo
  • .we pasek narzędzi edycji świata.
  • .zfar [value] ustawia odległość płaszczyzny przycinającej, wszystko poza podaną wartością nie jest już widoczne (wartość domyślna to 1000). Bardzo wysokie wartości spowodują walkę Z.

Więcej komend znajdziesz tutaj:


Jaka jest twoja reakcja na artykuł?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Dodaj komentarz