Zastosowanie Komend -klient
Komendy oferują zaawansowane funkcje i możliwości konfiguracji twojej gry. Wyróżniamy dwie główne listy komend: dla Klienta i dla Serwera. Klient odpowiada za wyświetlanie gry na ekranie, odtwarzanie dźwięków, przyjmowanie sterowania oraz umożliwienie połączenia z serwerem gry (w trybie pojedynczym lub wieloosobowym). Komendy klienta zazwyczaj wpływają tylko na wygląd gry, a komendy serwera pozwalają modyfikować świat gry lub jej konfigurację.
Aby wykonać komendę, wpisuje się ją w oknie czatu. Komendy klienta rozpoczynają się od kropki (.), a komendy serwera – od ukośnika (/).
Sterowanie Kamerą
.cam [p|rp|cp|up|goto|start|loop|stop|clear|load|save|alpha|tp]
system narzędzi kamery filmowej..cam p
dodaje aktualną pozycję do listy miejsc do odwiedzenia..cam rp
usuwa ostatnio dodany punkt..cam cp
„zamknij ścieżkę”. Łączy ścieżkę z pierwszą pozycją na liście. Przydatne w połączeniu z.cam loop
do tworzenia pętli ścieżki kamery..cam up [num]
zaktualizuj położenie i kąt widzenia punktunum
do bieżącej lokalizacji..cam goto [num]
idź do punktunum
za pomocą teleportu..cam clear
czyści listę wszystkich punktów..cam start [time]
uruchamia kamerę kinową, kamera pokona ścieżkę w zadanej liczbie sekund..cam rec [real seconds]
odtwórz ścieżkę i nagraj do pliku .avi..cam stop
zatrzymuje kamerę filmową..cam save
eksportuje aktualną listę punktów do schowka, który następnie możesz wkleić do dowolnego edytora tekstu..cam load [data]
importuj dostarczoną listę punktów..cam tp [0 or 1]
włącza lub wyłącza teleportację z powrotem do poprzedniej pozycji po ukończeniu ścieżki kamery..cam alpha [0..1]
modyfikuje płynność przemieszczania się kamery przez punkty..cam gui [0 or 1]
wyłączy guis na czas nagrywania (domyślnie włączone).
zarządzanie chmurami
.cdensity
ustaw dużą i małą gęstość chmur..cdensitylarge
ustaw dużą gęstość chmur..cdensitysmall
ustaw małą gęstość chmur..clight
ustaw lekkość chmury..crand
ustaw duży i mały szum chmur..cviewdist
ustaw odległość widoku chmury. Zostanie ona zresetowana po zmianie odległości widoku w ustawieniach grafiki.
Diagnostyka i Debugowanie
.debug tofb [true|false]
przełącz bufor pozaekranowy..debug cmr
wydrukuj pełną listę prostokątów mapy kolorów do pliku client-main.txt..debug us
przełącz tryb rozłączania próbników..debug gl [true|false]
przełącz tryb debugowania OpenGL..debug uiclick
przełącz interakcje z drukowaniem w interfejsie debugowania..debug discovery [value]
pokaż tekst na ekranie tak jak w przypadku ksiąg fabularnych..debug soundsummary
wydrukuj liczbę załadowanych dźwięków..debug meshsummary
wydrukuj pełną listę rozmiarów oczek bloków w kilobajtach do pliku client-debug.txt..debug chunksummary
wydrukuj liczbę całkowitych porcji, spakowanych porcji i bezpłatnych obiektów puli..debug renderers
wydrukuj pełną listę modułów renderujących..debug exptexatlas [block|item|entity]
eksportuj atlas bloków, elementów lub elementów..debug liquidselectable
przełącz opcję wyboru wymuszonego płynu..debug relightchunk
oblicz ponownie światło słoneczne i ustaw kolejkę do ponownego narysowania fragmentu..debug fog [value]
ustawia gęstość mgły..debug fov [value]
ustawia pole widzenia..debug wgen
wydrukuj opady i skorygowane wartości temperatury..debug redrawall
narysuj ponownie wszystkie fragmenty..debug ci
wyświetla informacje na temat bieżącego fragmentu, w którym znajduje się gracz.debug shake [value]
efekt wstrząsu. Aby usunąć efekt, wstaw wartość ujemną, która jest wyższa..debug recalctrav
oblicz ponownie możliwość przejścia wszystkich fragmentów..debug find [blockName]
podaj całość lub część nazwy bloku, aby znaleźć jego współrzędne.
Zaawansowana Diagnostyka i Debugowanie
.edi
pokaż lub ukryj rozszerzone informacje na ekranie debugowania, np. oświetlenie bloków..exponepng [code|hand] [block|item] [size=100] [code]
eksportuj jeden element jako obraz png..fbdeb
przełącz bufor ramki/tryb debugowania WOIT.fountain [quantity] [quad|cube]
przełącz fontannę cząstek..freemove
przełącz ruch swobodny..gencraftjson
kopiuje fragment kodu json z aktualnie posiadanego przedmiotu, który można wykorzystać jako składnik receptury rzemieślniczej..gui
ukryj lub pokaż wszystkie GUI..help
wyświetl listę dostępnych poleceń klienta..lockfly
blokuje oś ruchu podczas lotu/pływania..lockfly 1
blokuje oś ruchu na X..lockfly 2
blokuje oś ruchu na Y..lockfly 3
blokuje oś ruchu na Z..logticks
przełącz profilowanie zaznaczenia. Nie będzie rejestrować zaznaczeń poniżej progu..purgedb
czyści bazę danych mapy..redraw
przerysowuje mapę..worldmapsize [mapHeight] [mapWidth]
ustawia rozmiar mapy świata..moon
pokazuje aktualną fazę księżyca..movespeed
ustaw prędkość ruchu..music
pokazuje bieżący utwór muzyczny.netbenchmark
przełącza analizę porównawczą sieci..noclip
przełącz noclip..online
pokazuje listę graczy online..online ping
pokazuje listę graczy online wraz z ich pingami..pastemode
ustaw tryb wklejania czatów. Jeśli ustawione na wiele, wklejenie wielu linii spowoduje utworzenie wielu linii czatu..recomposechat
ponowne wybieranie okien dialogowych czatu..reconnect
połącz się ponownie z serwerem..recordingmode
rozjaśnia grę podczas nagrywania (Ustawia poziom gamma na 1,1 i poziom jasności na 1,5)..reload shapes
ponownie ładuje wszystkie modele JSON z zasobów/kształtów bloków. Można go używać do szybkiego testowania nowych kształtów bloków.
Uwaga: Kawałki nie są przerysowywane, więc trzeba by wymusić przerysowanie, np. umieszczając i usuwając blok..reload textures
wczytuje ponownie wszystkie tekstury z zasobów/tekstur. Można go używać do szybkiego testowania zmian tekstur..reload lang
ponownie ładuje wszystkie pliki lang z zasobów/lang. Można go używać do szybkiego testowania zmian w tłumaczeniu..reloadhandbook
ponownie ładuje wpisy podręcznika. Można go używać do szybkiego testowania tłumaczeń itp. zmian w podręczniku..resolution
ustawia rozmiar ekranu na podaną szerokość i wysokość- .informacje o serwerze.
.serverinfo
wyświetla informacje o serwerze..tfedit
otwiera edytor transformacji..time
przeczytaj lokalny czas gry lub prędkość..viewdistance
ustawia odległość oglądania. To samo, co ustawienie odległości widoku w ustawieniach grafiki, ale bez górnego limitu. Aby wyświetlić odległości powyżej 1000 bloków, należy również ustawić wartość.zfar
powyżej tej wartości..vrec
narzędzia do nagrywania wideo.we
pasek narzędzi edycji świata..zfar [value]
ustawia odległość płaszczyzny przycinającej, wszystko poza podaną wartością nie jest już widoczne (wartość domyślna to 1000). Bardzo wysokie wartości spowodują walkę Z.