Twój wygląd i głos
Witaj, podróżniku! Dziś zajmiemy się kwestią twojego wyglądu oraz dostępnych klas, które możesz wybrać tuż po wejściu na nasz świat lub serwer.
Jak możesz zauważyć na załączonym obrazku, twórcy gry zadbali o szeroki wachlarz opcji, pozwalając każdemu znaleźć coś odpowiedniego dla siebie.
Na lewym panelu masz możliwość dostosowania odcienia skóry i koloru oczu. Poniżej możesz wybrać bieliznę oraz dostosować rodzaj i wysokość tonu swojego głosu.
Jeśli nie jesteś pewien, jak chciałbyś wyglądać, zawsze możesz użyć przycisku „Randomize (Losuj)”, który dostarczy ci losowe ustawienia.
Prawa strona okna poświęcona jest twojej fryzurze i zarostowi. Twórcy gry zaoferowali nam szeroki wybór stylizacji do włosów, które naprawdę imponują. Na sam koniec, nie zapomnij dostosować koloru swoich włosów, aby stworzyć postać, która idealnie odzwierciedli twoje preferencje.
Klasy
Vintage Story oferuje nam aż sześć różnych klas postaci do wyboru. Każda z tych klas ma swoje unikalne zalety i wady w porównaniu z innymi. Wybierając klasę, dokonujemy tej decyzji na samym początku rozgrywki, dlatego ważne jest, aby zastanowić się dobrze, ponieważ nie będzie możliwości zmiany klasy w późniejszym etapie gry.
Pospólstwo
Przedstawiciele pospólstwa są połaczeniem wszystkich klas. Nie posiadają określonych umiejętności czy też lepszych lub gorszych stron które by mogły ich wróżnć.
Cechy specialne:
- Brak pozytywnych i negatywnych cech
Łowca
Łowca specializuje się w walce na dalekim dystansie oraz doskonale odnajduje się w dziczy, równinach czy górach. Z trudem radzi sobie pod ziemią i w ciasnych tunelach.
Cechy specialne:
- Skupienie (+20% obrażeń z dystansu, +30% skuteczności ataku z dystansu, +20% zasięgu dystansu)
- Zaradność (+10%więcej łupów ze zwierząt, +25% szybkości oprawiania zwierząt)
- Pędziwiatr (+10%szybkości ruchu)
- Łucznik (unikalne przedmioty do wytworzenia Łuki i Strzały)
- Dalekodystansowy (-15% obrażen w walce wręcz)
- Klaustrofob (-15%mniej wydobytych rud me
Złoszyńca
Złoszyńcy to wytrwali przetrwańcy, którzy potrafią unikać niechcianej uwagi i znaleść łupy tam gdzie inni mogli ich nie dostrzec.
Cechy specialne:
- Zbierzacz (+10% więcej łupów ze zbierania, +20% więcej zebranych dzikich plonów)
- Złodziejaszek (+15% więcej znalezionych przedmiotów, +10% szansy znalezienia zardzewiałych zębatek, +12% szany na podniesienie spękanego naczynia w całości)
- Cień (-35% zasiegu wykrywania u zwierząt)
- Improwizator (Unikalny przedmiot do wytworzenia Proca)
- Chuchro (-2.5 punktów życia, -25% zasięgu)
- Nerwowy (-15% do obrażeń wręcz)
Zegarmistrz
Zegarmistrz to ekspert precyzyjnych systemów. Z łatwością może naprawić czy rozmontować maszyny, ale nie mają nerów do przemocy.
Cechy specialne:
- Precyzyjny (+25% do obrażeń zadawanych konstrukcją)
- Technik (-1 do ilości wymaganych zębatek tempolarnych przy naprawie translokatorów)
- Pędziwiatr (+10% do szybkości ruchu)
- Majsterkowicz (Unikalne urządzenie do wytworzenia, aby oswoić szarańcze)
- Chuchro (-2.5 punktów życia, -25% zasięgu)
- Nerwowy (-15% do obrażeń w walce wręcz)
Czarny Strażnik
Czarni strażnicy to zacielki żołnieże, którzy dobrze radzą sobie w walkach na krótkim dystansie. Lecz ciągłe życie w konfliktach ma swoje wady. Nie mają talentu do delikatnej pracy i potrzbują więcej pożywienia aaby zachować swoje siły.
Cechy specialne:
- Żołnierz (+30% do obrażeń w walce wręcz, +15% wytrzymałości pancerza, +25% do prędkości chodzenia z pancerzem)
- Krzepki (+10% szybkości wydobycia, +5 punktów życia)
- Bezlitosny (Unikalne przedmioty do wytworzenia dla Czarnego Żołnierza krótki miecz i tarcza)
- Głodomór (+30% do wskaźnika głodu)
- Krótkowzroczny (-15% obrażeń z dystansu)
- Silnoręki (-10% przedmiotów ze spękanych naczyń, -15% mniej łupów ze zbierania, -20% zbiorów z dzikich upraw)
Krawiec
Krawiec zapewnia stylowe ubrania i ich naprawę by nie zamarznac w zime. Życie spędzone w mieście sprawia że są źle przygotowani do życia w dziczy.
Cechy specialne:
- Sukiennik (Unikalne przedmioty do wytworzenia zestaw do szycia i ubrania)
- Naprawiacz (+10% wytrzymałości pancerza)
- Grzeczny (-10% łupów ze zbierania)
- Słaby (-2 punkty życia, -10% do szybkości wydobycia)
- Życzliwy (-10% łupów ze zwierząt, -25% do szybkości oprawiania zwierząt)