v1.20-rc.2/3/4/5 – Lore Update: The Journey
Drodzy Gracze wersja v1.20.0-rc.2, kandydat do wydania, jest już dostępna do pobrania przez menedżera kont!
W najnowszej aktualizacji dodano cztery nowe kolory tynku: zielony, pomarańczowy, różowy i żółty. Tynki mogą być teraz wykonane z dowolnej gliny, a ilość wymaganego piasku została zróżnicowana. Poprawiono również wydajność gry poprzez zmniejszenie zużycia pamięci RAM o 10-20% oraz przyspieszono ponowne rysowanie fragmentów mapy, co pozwoliło zredukować opóźnienia w obszarach z rzeźbionymi blokami.
Dzięki optymalizacji wielowątkowej fizyki jednostek, przyspieszono przetwarzanie danych i zmniejszono lagi w grze. Wprowadzono 40 poprawek związanych z nowymi lokacjami fabularnymi. Narzędzia WorldEdit zostały ulepszone poprzez dodanie bardziej szczegółowych opisów, rozwijanego menu oraz uproszczenie składni komend. Narzędzie treegen wykorzystuje teraz magiczną różdżkę, co ujednoliciło sposób obsługi narzędzi.
Dodatkowo wprowadzono mechanizm sprawdzający poprawność instalacji gry, który zapobiega uruchomieniu, jeśli pliki starszej wersji są nadal obecne. Trader Łowca Skarbów wręczy teraz nową mapę tylko wtedy, gdy gracz nie posiada poprzedniej. Umożliwiono także obracanie dekoracji przy użyciu klucza.
Poprawki błędów:
- Naprawiono nieprawidłowy hitbox metalowych drzwi zapadkowych i problem z ekwipunkiem szybowca.
- Usunięto błędy związane z nowymi mobami oraz niemożliwością odkrycia więcej niż jednego rozdziału fabuły.
- Naprawiono problem z niewidocznymi cząstkami w innych wymiarach oraz błąd w WorldEdit, który powodował dodawanie dodatkowych bloków.
- Poprawiono prędkość psucia się jedzenia na półkach.
- Rozwiązano problem z podglądem bloków w WorldEdit oraz kilka rzadkich crashy, w tym związanych z dźwiękiem i ładowaniem fragmentów mapy.
Dodatkowe poprawki:
- Usunięto błędy związane z wodą, szarańczami oraz drabinami.
- Naprawiono kolizje w różnych wymiarach, problemy z łodziami i tratwami, oraz błędy w systemie AI mobów.
- Rozwiązano liczne problemy specyficzne dla systemu MacOS, w tym związane z kolorami, interfejsem i efektami dźwiękowymi.
API:
- Wprowadzono poziomy uszkodzeń dla pocisków, a także zmieniono nazwy niektórych funkcji.
- Naprawiono błędy związane z kontenerami oraz interakcjami bloków w różnych wymiarach.