Site icon Vintage Story Polska

v1.20-pre.1 – Przygotowania do drugiego rozdziału opowieści

v1.20-pre.1 – Przygotowania do drugiego rozdziału opowieści

Drodzy Gracze, v1.20.0-pre.1- wersja poglądowa, jest już dostępna do pobrania przez  account manager  (menedżer kont).


Twórcy skupili się na rozwijaniu fabuły gry, która kontynuuje się dokładnie tam, gdzie zakończyli w wersji 1.18 – Archiwa Rezonansu. Jak wspomniano we wcześniejszych postach, po ukończeniu wersji 1.20 będzie można odkryć 4 unikalne lokacje fabularne, z nowymi mechanikami definiującymi rozgrywkę! Jak wskazuje tytuł devloga, drugi rozdział fabuły potrzebuje jeszcze trochę czasu, ale twórcy są optymistycznie nastawieni, że uda im się go ukończyć w tym roku. Większość mechanik gry związanych z fabułą oraz zasobów jest już w grze, ale obecnie wyłączona. Gdy drugi rozdział fabuły będzie możliwy do przejścia bez większych problemów, twórcy włączą całą zawartość fabularną. Jak zawsze, głównym celem tych wersji poglądowych jest zapewnienie modderom czasu na zapoznanie się ze zmianami w API. Jak również rozwiązanie licznych zgłoszeń błędów od wczesnych testerów w społeczności. Twórcy kontynuują swoją tradycję kwestionowania status quo możliwości tego silnika gry – tym razem dodając wsparcie dla jeżdżalnych stworzeń i pojazdów. Będziecie mogli wyposażyć swojego nowego, niezawodnego jelenia i żaglówki na różne sposoby, korzystając z precyzyjnych i intuicyjnych kontroli. Wszystko to zostało zaprogramowane w sposób, który ułatwia modderom dodawanie własnych wierzchowców i ulepszeń. Ogólnie rzecz biorąc, twórcy są przekonani, że zmieni to sposób, w jaki będziecie podróżować po świecie Vintage Story.


zaktualizowana technologia silnika

  1. Fizyka po stronie serwera: przedmioty przestały odbijać się w sposób nierealistyczny. Cała symulacja fizyki (z wyjątkiem gracza) działa teraz po stronie serwera i jest przesyłana przez sieć za pomocą UDP, co przyspiesza transfer danych. To zapewnia płynniejszy ruch innych graczy, stworzeń i pocisków, zarówno w trybie jednoosobowym, jak i wieloosobowym. Także zmniejsza obciążenie procesora po stronie klienta, zwłaszcza gdy jest wiele upuszczonych przedmiotów.
  2. Celowanie w części jednostki: dzięki nowemu zachowaniu jednostek, można teraz celować i wchodzić w interakcje z poszczególnymi częściami jednostki. Umożliwia to bardziej intuicyjną interakcję ze stworzeniami i innymi jednostkami nieblokowymi.
  3. Fizyka wieloboksowa jednostek: nowe, opcjonalne zachowanie fizyczne pozwala jednostkom mieć wiele pól kolizji. Jest to wykorzystywane w nowej żaglówce, dzięki czemu nie przenika ona przez bloki. Otwiera to również możliwość poprawionej fizyki u długich i cienkich stworzeń, takich jak jelenie.
  4. System mocowania jednostek: dzięki kodowi JSON można teraz tworzyć jednostki, do których można przyczepiać bloki i przedmioty. Zamontowane bloki mogą mieć niestandardowe zachowania (w C#) podczas interakcji, np. otwieranie torby zamontowanej na koniu.
  5. Ulepszenie limitu animacji jednostek: dotychczas jednostki mogły mieć maksymalnie 46 animowanych pól jednocześnie, teraz ten limit został podniesiony do 1000.
  6. Udogodnienia dla modderów: pliki JSON dla bloków, przedmiotów i jednostek mogą teraz korzystać z dziedziczenia plików, aby uniknąć powielania konfiguracji. Dodatkowo konfiguracja zachowania jednostek może być teraz definiowana tylko raz, zamiast oddzielnie dla klienta i serwera. Wprowadzono także kilka ulepszeń w programie ModMaker.exe.

Proszę zauważyć

  1. Ta pierwsza wersja poglądowa to nieukończona aktualizacja, głównie przeznaczona dla modderów i bardzo odważnych graczy. Możesz napotkać poważne błędy, niedokończone funkcje, problemy z wydajnością i awarie. Zawartość fabularna również nie będzie się teraz generować.
  2. Kolejne wersje poglądowe (w tym poprawki błędów z pre.1) będą publikowane na stronie info.vintagestory.at, a nie na blogu. Jak zwykle, nowy wpis na blogu dotyczący v1.20 pojawi się, gdy gotowy będzie pierwszy kandydat do pełnego wydania (rc.1).
  3. Jeśli testujesz v1.20 na starym świecie z wersji 1.19 lub wcześniejszych, zdecydowanie zalecamy wykonanie kopii zapasowej przed wczytaniem świata w wersji 1.20.
  4. Nie zalecamy zakładania nowego, stałego świata w wersji 1.20-pre.1. Niektóre z wydań poglądowych mogą jeszcze coś zepsuć. Świat stworzony w pre.1 lub starszych nie będzie automatycznie generował całej nowej zawartości fabularnej, którą twórcy planują dodać. Dlatego zalecają utworzenie nowego świata testowego do przygód w 1.20-pre.1.
  5. Ogólnie rzecz biorąc, dobrym pomysłem jest wyłączenie wszystkich wcześniej zainstalowanych modów podczas testowania wersji 1.20-pre.1. Dopóki mody nie zostaną zaktualizowane do wersji 1.20, gry z zainstalowanymi starszymi modami mogą powodować problemy lub awarie.

Jeżdżący jeleń i żaglówka

Twórcy wprowadzają system wierzchowców, który pozwoli graczom na dosiadanie różnych stworzeń i korzystanie z pojazdów. Na początek będzie można jeździć na jeleniu oraz pływać żaglówką. Oba wierzchowce można dostosować za pomocą intuicyjnych, precyzyjnych kontrolerów, pozwalających na różnorodne modyfikacje.


Ulepszona tratwa

Tratwa teraz posiada miejsce do przechowywania wiosła oraz możliwość przewożenia kosza.


Zawartość oceanów i jezior

Wprowadzono wizualne ulepszenia, w tym mętny shader i nieprzezroczyste oceany, a także wiele nowych roślin podwodnych. Dodatkowo, w słonych wodach pojawią się rafy koralowe, które są obecnie w trakcie prac.


Przebudowa systemu cegieł

Wprowadzono nowy system wypalania cegieł w piecu kopulastym, umożliwiający bardziej efektywne tworzenie materiałów budowlanych. Dodatkowo, najczęściej spotykane gorące przedmioty są teraz prawidłowo trzymane za pomocą szczypiec, co zwiększa realizm rozgrywki. Całość uzupełnia dodanie ponad 130 nowych wariantów bloków cegieł, oferujących większe możliwości budowlane.


Ulepszenia wizualne

Klapy zostały dostosowane do różnych typów drewna i są dostępne w dwóch wariantach dla każdego rodzaju. Ich animacja została ujednolicona z animacją drzwi, co zwiększa spójność wizualną w grze. Dodatkowo, wprowadzono płynniejsze krawędzie dla cząsteczek quad, co redukuje zakłócenia wizualne i sprawia, że eksplozje wyglądają bardziej naturalnie i satysfakcjonująco. Dodano również nowe belki, w tym dachy pokryte gontem, liny o różnych grubościach oraz łańcuchy, co poszerza możliwości budowlane.


Ulepszenia środowiskowe

Lawa i wrząca woda teraz wypalają pobliską trawę, dodając więcej realizmu do interakcji środowiskowych.


Aktualizacje gry


Exit mobile version