Drodzy Gracze, nowa stabilna wersja gry, v1.20.5, jest już dostępna do pobrania przez menedżera konta. Ta aktualizacja eliminuje wiele błędów, poprawia stabilność i optymalizuje wydajność.
Uwaga: Wersja v1.20.5 nie jest kompatybilna sieciowo z wersją v1.20.4. Oznacza to, że nie można dołączyć do serwera w starszej wersji.
Nowości i ulepszenia
Multiplayer
- Poprawiona wydajność serwerów wieloosobowych.
- Lepsza obsługa kolejek pakietów klientów.
- Ochrona przed niektórymi atakami DoS.
- Możliwość automatycznego blokowania IP przy nadmiernej liczbie prób logowania.
- Nowa komenda /ipban do zarządzania blokowanymi adresami IP.
Grafika i animacje
- Mniej zasłaniająca widok animacja rzeźbienia w trybie pierwszoosobowym.
- Płynniejsze przejścia kolorów nieba o północy.
- Naprawione animacje otrzymywania obrażeń przez osadników i niektóre potwory.
Poprawki błędów
- Usunięcie możliwości niszczenia dekoracji na zabezpieczonym terenie.
- Naprawiony błąd powodujący pojawianie się różowych bloków w ruinach.
- Poprawki dialogów osadników.
- Naprawiona niewidoczność niektórych przedmiotów po upuszczeniu na ziemię.
- Naprawione „znikające” elementy ekwipunku po kliknięciu Shift.
- Naprawione przypadkowe znikanie i pojawianie się bloków przy rzeźbieniu.
- Usunięty błąd powodujący spadek wydajności przez niektóre kowadła.
Zmiany w rozgrywce
- Możliwość gotowania krzemienia w dymarce.
- Lilie wodne na lodzie są teraz nieruchome.
- Zredukowana liczba przedmiotów wypadających z mobów w gorących źródłach.
- Przywrócone naturalne kolory zwierząt (np. wilków).
Optymalizacja i wydajność
- Oszczędność około 200 MB RAM w trybie jednoosobowym i na serwerach.
- Szybsze generowanie warstw śniegu i poprawiona wydajność systemu pogodowego.
- Lepsza obsługa pamięci przy dużej liczbie modów.
Zmiany API
- Poprawiona obsługa tekstur w blokach i narzędziach.
- Usprawnione renderowanie modeli gracza.
- Naprawione błędy powodujące awarie gry podczas używania niektórych narzędzi modyfikujących tekst.