Drodzy gracze, wersja 1.20.4 jest już dostępna do pobrania poprzez menedżera kont. Ta stabilna wersja jest identyczna z 1.20.4-rc.4 i zaleca się jej instalację, zwłaszcza jeśli nadal używasz wersji 1.20.3.
Nowe funkcje w trybie multiplayer
Kolejka połączeń na serwerze:
Dodano eksperymentalną funkcję kolejki, która umożliwia graczom oczekiwanie na wolne miejsce gdy serwer jest pełny. Funkcja domyślnie jest wyłączona, ale można ją aktywować ustawiając wartość MaxClientsInQueue w pliku serverconfig.json.
ModWhiteList – kontrola nad modami:
Dodano białą listę modów umożliwiającą lepszą kontrolę nad tym, jakie mody mogą być używane na serwerach gry. Można to skonfigurować również w pliku serverconfig.json.
Ulepszenia rozgrywki
Dekoracyjny blok komina:
Blok komina teraz pokrywa całą dolną część i ma solidną powierzchnię, co umożliwia tworzenie pokoi.
Interakcje z oswojonymi łosiami:
Tylko właściciel oswojonego łosia może teraz z nim wchodzić w interakcje, takie jak dosiadanie lub dodawanie/odejmowanie przedmiotów. Przypominamy, że własność łosia przypisuje się za pomocą medalu umieszczonego na jego głowie.
Zmniejszona ilość nowych mobów podczas temporalnych burz.
To ułatwi grę podczas tych intensywnych wydarzeń.
Ulepszenia w interakcjach ze zwierzętami:
Niektóre zwierzęta takie jak kozy, będą musiały osiągnąć określoną generację, zanim będzie można je związać liną.
Nowe transformatory do kleszczy:
Dodano nowe transformacje dla wielu metalowych i ceramicznych przedmiotów z użyciem kleszczy.
Optymalizacje wydajności
Poprawa wydajności serwerów:
Usunięto źródło lagów na serwerach skracając czas despawnu jednostek z 5-200 ms do mikrosekund.
Zmniejszone zużycie pamięci RAM serwera:
Zużycie RAM na serwerze zmniejszono o około 82 MB poprzez eliminację zduplikowanych danych dotyczących bloków, przedmiotów i jednostek.
Zwiększona liczba klatek na sekundę:
Liczba klatek na sekundę na kliencie wzrosła dwukrotnie w obszarach z dużą ilością jednostek, np. podczas generowania 2000 kurczaków.
Inne usprawnienia
Poprawki w grze jednoosobowej:
Przy starcie klienta, jeśli pierwsza próba weryfikacji sesji nie powiedzie się gra automatycznie spróbuje ponownie, bez wyświetlania błędu.
Konsolowe polecenia:
Umożliwiono uruchomienie polecenia /wgen pregen z poziomu konsoli.
Poprawki w logach zmian ról:
Nazwa wywołującego, rola oraz nazwa docelowego gracza były niepoprawnie przypisane – teraz jest to naprawione.
Naprawione błędy
- Fazowanie graczy w bloki:
- Usunięto problem z fazowaniem graczy w bloki podczas otrzymywania obrażeń.
- Błędy związane z minimapą:
- Minimapka otwierała się automatycznie po starcie gry, nawet gdy była wyłączona.
- Naprawione problemy z oswojonymi łosiami:
- Oswojone łosie nie będą już atakować graczy po otrzymaniu obrażeń od upadku.
- Naprawa błędów w renderowaniu wody.
- Poprawki dotyczące skryptów gry:
- Naprawiono problemy związane z nieprawidłowym działaniem poleceń na serwerze oraz problematyczne zachowania jednostek w niektórych sytuacjach.