- Drodzy Gracze:
- Wersja 1.18.6, stabilne wydanie, jest teraz dostępna do pobrania za pośrednictwem menedżera konta (sekcja „Inne Dodatki”). To jest prawdopodobnie ostatnie wydanie w ramach serii 1.18.x, chyba że pojawi się coś krytycznego, co będzie wymagało naprawy.
- Opcjonalnie, dostępna jest także wersja .NET 7.0 tej wersji na stronie info.vintagestory.at. Oferuje ona lepszą i płynniejszą wydajność i – w wersji podstawowej gry – nie wykazuje żadnych znanych wad. Jeśli grasz w grę z modyfikacjami, bardzo niewielka liczba dostępnych modyfikacji dla wersji 1.18.6 może obecnie nie działać w wersji .NET 7.0. Możesz przetestować swoje ulubione mody i sprawdzić! Rozgrywka w trybie jednoosobowym i wieloosobowym jest identyczna między wersją .NET 7.0 a zwykłym stabilnym wydaniem. Są mikroróżnice w uruchamianiu i zamykaniu, które są praktycznie niezauważalne, na przykład w sposobie przełączania w tryb pełnoekranowy i z powrotem.
- Modderzy: jeśli twój mod jest napisany i korzysta z jakiejkolwiek interakcji z graczem (GUI), proszę zobacz opcję API Tweak wymienioną poniżej, pomoże ci to stworzyć wersję 1.18.6 swojego moda, która będzie działać w ten sam sposób zarówno w stabilnych wydaniach, jak i w wersji .NET 7.0.
- W przyszłości planujemy, że nadchodzące wersje 1.19.x i późniejsze Vintage Story będą wydawane tylko w wersji .NET 7.0, więc ta wersja .NET 7.0 może być postrzegana jako przedsmak tego, co nas czeka!
- Przypominamy, że .NET to framework, który gracze muszą mieć zainstalowany, aby uruchamiać grę. Jego najnowsza wersja, .NET 7.0, zapewnia nam zauważalne korzyści w wydajności i stabilności gry. Na naszej stronie .NET 7.0 znajdziesz link, skąd możesz pobrać .NET 7.0 od firmy Microsoft, jeśli go jeszcze nie masz. .NET 7.0 również znacznie pomaga w kompatybilności z systemami Mac i Linux, z przyjemnością stwierdzamy duże korzyści w wydajności na systemie Linux, i pracujemy nad pełną grywalnością gry na systemie Mac OS.
- Aktualizacje gry:
- Poprawka: Zaktualizowano tłumaczenia społeczności.
- Poprawka: Dodano kilka brakujących wpisów tłumaczeniowych.
- Naprawione: Uniknięcie awarii związaną z wardami Rift.
- Naprawione: Dziwactwa związane z wpisywaniem tekstu na znakach/tabliczkach (tekst nie był automatycznie przenoszony do nowej linii).
- Naprawione: Użycie funkcji instalacji modyfikacji za jednym kliknięciem podczas załadowanego świata gry powodowało nieokreślone zachowanie. Teraz gra wyjmuje gracz z gry przed rozpoczęciem instalacji modyfikacji w sposób kontrolowany.
- Dokładna lista zmian w aktualizacjach gry 1.18.6 zawiera:
- Tweak: Niedźwiedzie polarne teraz nie potrafią wspinać się, ale pływają szybciej niż inne niedźwiedzie.
- Tweak: Niedźwiedzie polarne są teraz bardziej obniżone w wodzie podczas pływania.
- Tweak: (kosmetyczne) Tempo oddychania niedźwiedzi jest wolniejsze, gdy śpią, siedzą lub stoją nieruchomo, w zależności od ich rozmiaru.
- Tweak: Wyświetlanie rezultatu pieczenia w podręczniku teraz pokazuje „(w piecu)”, a nie „(w ognisku)”.
- Tweak: Dodano opcjonalny parametr do polecenia /debug logticks, aby uwzględnić dane wykonywane w innych wątkach w wynikach.
- Tweak: Zmieniono polecenie /entity cmd [selector] wipeall na /entity wipeall, ponieważ nie wymaga ono selektora.
- Tweak: Wersja 1.18.5 naprawiła problem z uprzywilejowaniami serwera tylko w ~90%. Ta wersja powinna być teraz 100% bezpieczna w tej kwestii. Klienci wersji 1.18.6 wymagają, aby serwery również działały na wersji 1.18.6. (Informacje techniczne: Całkowicie przepracowany handshake między klientem a serwerem).
- Tweak: Dodano możliwość wyłączenia kolizji między graczami (/worldconfigcreate bool player2PlayerCollisions false).
- Tweak: Dodano możliwość profilowania wydajności wątków serwera, aby pomóc znaleźć wyciek wydajności prawdopodobnie w jednym z wątków. Dodano polecenie /debug threadpoolstate.
- Naprawione: Garnki, miski i inne pojemniki na jedzenie traciły ochronę w piwnicy, jeśli zostały podniesione w wersji 1.18.5.
- Naprawione: Pionowo ustawione płytki z kamienia, drewna i cegły przy śniegu mogły pokazywać teksturę „Unknown (?)”.
- Naprawione: Niedźwiedzie utknęły w nieskończonej animacji biegu (gdy ścigały stworzenie, które schowało się w dołku, w który niedźwiedź nie mógł wejść).Naprawione: Pszczoły nie były agresywne od wersji 1.18.2.
- Naprawione: Duplikacja maski widzenia w nocy przez umieszczenie więcej niż jednej przekładki jako paliwo.
- Naprawione: Bloki dekoracyjne i czasami także jednostki (stojaki na zbroje itp.) były pominięte w strukturach obróconych przez generację świata przed umieszczeniem.
- Naprawione: Siekiera uległa zepsuciu podczas ścinania drzewa, pozostawiając unoszące się liście.
- Naprawione: Wiadro z zawartością alkoholu pojawiało się w podręczniku.
- Naprawione: Obrót gracza w łóżku był odwrotny.
- Naprawione: Animacje tratw były zakłócone po naciśnięciu zbyt wielu klawiszy.
- Naprawione: Części metalowe nie były wyśrodkowane w interfejsie użytkownika.
- Naprawione: Po zdemontowaniu środka transportu (tratwa/łóżko) umieszczonego przez innego gracza, serwer nie zdejmował gracza korzystającego, gdy inni go widzieli.
- Naprawione: W grach z wyłączoną mapą świata można było odczytywać współrzędne w inny sposób.
- Naprawione: Wyniki wydobywania przy użyciu Wykopującego Kilofu (i inne wyniki wyświetlane w oknie czatu zlokalizowane na podstawie języka indywidualnego gracza) są teraz pokazywane w języku angielskim, jeśli język gracza nie zawiera tłumaczenia.
- Naprawione: Zwiększony zasięg wybierania, gdy myszka nie jest chwytana (dzięki @noelle-lavenza) [szczegóły: kwestia na Githubie #42].
- Naprawione: Zbyt wiele komunikatów w dzienniku z EntityPhysics po wystąpieniu wyjątku w kodzie jednostki (na przykład, jeśli jednostka umierała podczas kalkulacji fizyki z powodu wejścia w ogień lub lawę, a mod nie mógł interpretować przyczyny śmierci).
- Naprawione: Rzadka awaria w Piecu Gliniastym.
- Naprawione: Komenda /land claim grant|revoke powodowało awarię gry, jeśli obszar roszczenia nie był jeszcze załadowany.
- Naprawione: Rzadka awaria klienta w CullVisibleFacesWithDecor związana z wielowątkowością.
- Naprawione: Komenda /wgen testmap rockstrata nie działało.
- Naprawione w API: Gra mogła się crashować, jeśli mod używał OnTestBlockAccess z wynikiem innych niż Granted (kwestia na GitHubie #2761).