Aktualizacja – v1.18.6 Stabilna poprawka bezpieczeństwa

Aktualizacja – v1.18.6 Stabilna poprawka bezpieczeństwa
  • Drodzy Gracze:
  1. Wersja 1.18.6, stabilne wydanie, jest teraz dostępna do pobrania za pośrednictwem menedżera konta (sekcja „Inne Dodatki”). To jest prawdopodobnie ostatnie wydanie w ramach serii 1.18.x, chyba że pojawi się coś krytycznego, co będzie wymagało naprawy.
  2. Opcjonalnie, dostępna jest także wersja .NET 7.0 tej wersji na stronie info.vintagestory.at. Oferuje ona lepszą i płynniejszą wydajność i – w wersji podstawowej gry – nie wykazuje żadnych znanych wad. Jeśli grasz w grę z modyfikacjami, bardzo niewielka liczba dostępnych modyfikacji dla wersji 1.18.6 może obecnie nie działać w wersji .NET 7.0. Możesz przetestować swoje ulubione mody i sprawdzić! Rozgrywka w trybie jednoosobowym i wieloosobowym jest identyczna między wersją .NET 7.0 a zwykłym stabilnym wydaniem. Są mikroróżnice w uruchamianiu i zamykaniu, które są praktycznie niezauważalne, na przykład w sposobie przełączania w tryb pełnoekranowy i z powrotem.
  3. Modderzy: jeśli twój mod jest napisany i korzysta z jakiejkolwiek interakcji z graczem (GUI), proszę zobacz opcję API Tweak wymienioną poniżej, pomoże ci to stworzyć wersję 1.18.6 swojego moda, która będzie działać w ten sam sposób zarówno w stabilnych wydaniach, jak i w wersji .NET 7.0.
  4. W przyszłości planujemy, że nadchodzące wersje 1.19.x i późniejsze Vintage Story będą wydawane tylko w wersji .NET 7.0, więc ta wersja .NET 7.0 może być postrzegana jako przedsmak tego, co nas czeka!
  5. Przypominamy, że .NET to framework, który gracze muszą mieć zainstalowany, aby uruchamiać grę. Jego najnowsza wersja, .NET 7.0, zapewnia nam zauważalne korzyści w wydajności i stabilności gry. Na naszej stronie .NET 7.0 znajdziesz link, skąd możesz pobrać .NET 7.0 od firmy Microsoft, jeśli go jeszcze nie masz. .NET 7.0 również znacznie pomaga w kompatybilności z systemami Mac i Linux, z przyjemnością stwierdzamy duże korzyści w wydajności na systemie Linux, i pracujemy nad pełną grywalnością gry na systemie Mac OS.


  • Aktualizacje gry:
  1. Poprawka: Zaktualizowano tłumaczenia społeczności.
  2. Poprawka: Dodano kilka brakujących wpisów tłumaczeniowych.
  3. Naprawione: Uniknięcie awarii związaną z wardami Rift.
  4. Naprawione: Dziwactwa związane z wpisywaniem tekstu na znakach/tabliczkach (tekst nie był automatycznie przenoszony do nowej linii).
  5. Naprawione: Użycie funkcji instalacji modyfikacji za jednym kliknięciem podczas załadowanego świata gry powodowało nieokreślone zachowanie. Teraz gra wyjmuje gracz z gry przed rozpoczęciem instalacji modyfikacji w sposób kontrolowany.
  • Dokładna lista zmian w aktualizacjach gry 1.18.6 zawiera:
  1. Tweak: Niedźwiedzie polarne teraz nie potrafią wspinać się, ale pływają szybciej niż inne niedźwiedzie.
  2. Tweak: Niedźwiedzie polarne są teraz bardziej obniżone w wodzie podczas pływania.
  3. Tweak: (kosmetyczne) Tempo oddychania niedźwiedzi jest wolniejsze, gdy śpią, siedzą lub stoją nieruchomo, w zależności od ich rozmiaru.
  4. Tweak: Wyświetlanie rezultatu pieczenia w podręczniku teraz pokazuje „(w piecu)”, a nie „(w ognisku)”.
  5. Tweak: Dodano opcjonalny parametr do polecenia /debug logticks, aby uwzględnić dane wykonywane w innych wątkach w wynikach.
  6. Tweak: Zmieniono polecenie /entity cmd [selector] wipeall na /entity wipeall, ponieważ nie wymaga ono selektora.
  7. Tweak: Wersja 1.18.5 naprawiła problem z uprzywilejowaniami serwera tylko w ~90%. Ta wersja powinna być teraz 100% bezpieczna w tej kwestii. Klienci wersji 1.18.6 wymagają, aby serwery również działały na wersji 1.18.6. (Informacje techniczne: Całkowicie przepracowany handshake między klientem a serwerem).
  8. Tweak: Dodano możliwość wyłączenia kolizji między graczami (/worldconfigcreate bool player2PlayerCollisions false).
  9. Tweak: Dodano możliwość profilowania wydajności wątków serwera, aby pomóc znaleźć wyciek wydajności prawdopodobnie w jednym z wątków. Dodano polecenie /debug threadpoolstate.
  10. Naprawione: Garnki, miski i inne pojemniki na jedzenie traciły ochronę w piwnicy, jeśli zostały podniesione w wersji 1.18.5.
  11. Naprawione: Pionowo ustawione płytki z kamienia, drewna i cegły przy śniegu mogły pokazywać teksturę „Unknown (?)”.
  12. Naprawione: Niedźwiedzie utknęły w nieskończonej animacji biegu (gdy ścigały stworzenie, które schowało się w dołku, w który niedźwiedź nie mógł wejść).Naprawione: Pszczoły nie były agresywne od wersji 1.18.2.
  13. Naprawione: Duplikacja maski widzenia w nocy przez umieszczenie więcej niż jednej przekładki jako paliwo.
  14. Naprawione: Bloki dekoracyjne i czasami także jednostki (stojaki na zbroje itp.) były pominięte w strukturach obróconych przez generację świata przed umieszczeniem.
  15. Naprawione: Siekiera uległa zepsuciu podczas ścinania drzewa, pozostawiając unoszące się liście.
  16. Naprawione: Wiadro z zawartością alkoholu pojawiało się w podręczniku.
  17. Naprawione: Obrót gracza w łóżku był odwrotny.
  18. Naprawione: Animacje tratw były zakłócone po naciśnięciu zbyt wielu klawiszy.
  19. Naprawione: Części metalowe nie były wyśrodkowane w interfejsie użytkownika.
  20. Naprawione: Po zdemontowaniu środka transportu (tratwa/łóżko) umieszczonego przez innego gracza, serwer nie zdejmował gracza korzystającego, gdy inni go widzieli.
  21. Naprawione: W grach z wyłączoną mapą świata można było odczytywać współrzędne w inny sposób.
  22. Naprawione: Wyniki wydobywania przy użyciu Wykopującego Kilofu (i inne wyniki wyświetlane w oknie czatu zlokalizowane na podstawie języka indywidualnego gracza) są teraz pokazywane w języku angielskim, jeśli język gracza nie zawiera tłumaczenia.
  23. Naprawione: Zwiększony zasięg wybierania, gdy myszka nie jest chwytana (dzięki @noelle-lavenza) [szczegóły: kwestia na Githubie #42].
  24. Naprawione: Zbyt wiele komunikatów w dzienniku z EntityPhysics po wystąpieniu wyjątku w kodzie jednostki (na przykład, jeśli jednostka umierała podczas kalkulacji fizyki z powodu wejścia w ogień lub lawę, a mod nie mógł interpretować przyczyny śmierci).
  25. Naprawione: Rzadka awaria w Piecu Gliniastym.
  26. Naprawione: Komenda /land claim grant|revoke powodowało awarię gry, jeśli obszar roszczenia nie był jeszcze załadowany.
  27. Naprawione: Rzadka awaria klienta w CullVisibleFacesWithDecor związana z wielowątkowością.
  28. Naprawione: Komenda /wgen testmap rockstrata nie działało.
  29. Naprawione w API: Gra mogła się crashować, jeśli mod używał OnTestBlockAccess z wynikiem innych niż Granted (kwestia na GitHubie #2761).

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Dodaj komentarz