- Drogi Graczu:
Wersja 1.18.0-rc.3, która jest wersją kandydacką, jest teraz dostępna do pobrania przez menedżera konta (sekcja „Inne Dostępne”). W tej wersji wprowadzono dodatkowe poprawki błędów. Stabilna wersja będzie dostępna wkrótce™. [Dodatkowo:] Wydano również wersje rc4 i rc5 w celu naprawienia problemu z narzędziami do chwytania (tongs).
- Dostosowania:
- Komenda „/time add” teraz akceptuje okresy w liczbie mnogiej, na przykład „/time add 2 godziny.”
- Komenda”/autosavenow” można teraz uruchamiać z konsoli serwera
- Dodano licznik czasowy „coyote” dla skoków graczy.
- Poprawiono wydajność gry z wieloma opadającymi blokami, być może poprawki dla wszystkich jednostek.
- Małe stworzenia nie powinny już wywoływać lawin opadających bloków.
- Dodano polecenie „sudo sysctl -w vm.max_map_count=262144” do pliku „install.sh” w celu naprawienia problemów z pamięcią RAM na systemach Linux.
- Naprawy:
- Zredukowano ilość dźwięków gracza kroczącego na niektórych blokach, gdy inni gracze na nich stoją.
- Powinno naprawić problem, w którym gracze czasami pojawiali się wewnątrz bloków w nowych światach.
- Naprawiono brakujące/błędne wpisy tłumaczeń.
- Menedżer modów nie prosi teraz graczy o pobieranie brakujących zależności w przypadku wyłączonych modów.
- Poprawiono nieprawidłowe teksty kraftowania w oknie dialogowym beczki.
- Usunięto wpis „Creativegrass” z podręcznika gry w trybie przetrwania.
- Niektóre uprawnienia były podwójnie wymienione w pliku „serverconfig.json.”
- Naprawiono starego błąd w generacji świata, w którym krawędź klimatu generowała się w pobliżu granic świata.
- Zgromadzenie śniegu (oparte na mapie wysokości deszczu) było nieprawidłowe, gdy chropowaty blok znajdował się na innym chropowatym bloku.
- Gracz był wpływany przez wiatr, gdy znajdował się wewnątrz budynku z drzwiami lub szkłem ołowianym.
- Naprawiono problemy z renderowaniem trawek wysokich w stosunku do innych bloków.
- Poprawiono nieprawidłowe współrzędne z polecenia „.copy posi.”
- Gra nie powinna już crashować w trybie kreatywnym, gdy gracz umieszczał nieruchomy blok w beczce.
- Różowy szkło nie kolorowało światła lampiona.
- Gra nie crashuje się już przy wyświetlaniu pustych linków tekstowych.
- Oto lista zmian i aktualizacji związanych z wersją 1.18:
- Kontynuowano prace nad nieujawnionymi jeszcze gadżetami (dodano stop Szlachetnego Elektrum, urządzenia Jonas teraz wymagają płyt Szlachetnego Elektrum zamiast złotych płyt, gniazda Szarańczy teraz mają małą szansę na upuszczenie części Jonasa, przeniesiono urządzenie do widzenia w nocy z miejsca na głowie do miejsca w zbroi).
- Wydajność: znacznie poprawiono czas teselacji dla ciosanych bloków w wersji 1.18, co naprawia problemy z opóźnieniami w Resonansowych Archiwach.
- Narzędzia do chwytania (tongs) można teraz zawieszać i opierać na narzędziach.
- Zredukowano maksymalną prędkość spadochronu, aby złagodzić problemy z umieraniem podczas korzystania ze spadochronu.
- Knurowanie krzemienia na nóż powinno teraz dawać tylko jedną ostrzynę noża, tak jak w przypadku innych typów kamieni.
- Naprawiono problemy z synchronizacją stanu drzwi w trybie wieloosobowym.
- Polecenia czatu „/emote” i „/announce” nie wymagają już dodatkowych uprawnień.
- Polecenia czatu „/we ms” i „/we me” teraz poprawnie wyświetlają pozycję w czacie.
- Naprawiono problemy z crashem, który występował podczas próby wydobycia niepoprawnego bloku, z którym wiązało się kilka problemów w pokojach przemieszczania.
- Teleportery nie spamują teraz wyjątkami w logach, kiedy nie są połączone.
- Drzwi w wersji 1.18 teraz poprawnie oddziałują z cieczami: drzwi można umieszczać w cieczach; solidne drzwi blokują przepływ wody po zamknięciu (zamkniętej) stronie; otwarcie lub zamknięcie drzwi powoduje aktualizację sąsiada na całej (wieloblokowej) powierzchni drzwi.
- Naprawiono problem z dialogiem poszukiwacza skarbów.
- Naprawiono kilka wyjątków po stronie serwera związanych z generacją świata.
- Naprawiono wyjątek po stronie serwera związany z blokami do spawnowania jednostek.
- Usunięto brakujące elementy w samouczku „First Steps.”
- Naprawiono problemy z zawijaniem tekstu w niektórych miejscach, co mogło powodować kolejne problemy.
- Poprawiono siatkę umieszczania Omok o jedną jednostkę woksela.