Przewodnik Przetrwania – Twój pierwszy dzień

gotowanie

Przewodnik Przetrwania – Twój pierwszy dzień

  • Miejsce pojawienia się gracza:

Gracze pojawiają się w świecie gry na „lokalizacji pojawienia”. Jeśli gracz umiera w grze, to będzie odradzać się (respawnować) na początkowej lokalizacji pojawienia, dopóki punkt pojawienia gracza nie zostanie zresetowany (sposób na zresetowanie lokalizacji pojawienia gracza można znaleźć później w grze). Dobrym pomysłem jest ustawienie znacznika na tym punkcie pojawienia, gdy gracz po raz pierwszy pojawia się w świecie. Można to zrobić, używając prawego przycisku myszy na mapie świata lub za pomocą komendy /waypoint add [tytuł/tekst]. Ta komenda dodaje znacznik o podanym kolorze (dostępny jest dowolny kolor) i tekście.


  • Narzędzia kamienne:

Aby rozpocząć epokę kamienia, będziesz potrzebować narzędzi kamiennych, a proces ten zazwyczaj obejmuje następujące kroki:

  1. Znajdź krzemień lub luźne kamienie nadające się do kamieniowania (bazalt, granit, andezyt, obsydian lub peridotyt).
  2. Jeśli masz krzemień lub kamień w aktywnym slocie na pasku narzędzi, umieść go (Shift + Prawy przycisk myszy) na twardym podłożu, aby stworzyć powierzchnię do kamieniowania. Tylko krzemień natychmiast tworzy taką powierzchnię. Aby użyć innych luźnych kamieni, najpierw umieść jeden na ziemi, a następnie ponownie wybierz go (Shift + Prawy przycisk myszy) i użyj innego luźnego kamienia.
  3. Wybierz narzędzie, które chcesz stworzyć z menu. Topór i nóż są bardzo polecane jako pierwsze narzędzia.
  4. Korzystając z kamienia trzymanego w aktywnej dłoni, kliknij lewym przyciskiem myszy na pomarańczowych polach, aby usunąć je z kamienia i nadać kształt końcowej głowicy narzędzia lub ostrza. Gdy usuniesz ostatnie pomarańczowe pole, ukończona głowica narzędzia przeniesie się na pasek narzędzi gracza.
  5. Naciśnij klawisz E, aby otworzyć interfejs inwentarza i uzyskać dostęp do siatki rzemieślniczej. W siatce połącz ostrze narzędzia kamiennego z patykiem (rękojeścią), aby stworzyć gotowe narzędzie.

Uwaga: Patyki można zbierać z ziemi lub łamiąc gałęzie drzew, używając lewego przycisku myszy.


  • Ekwipunek gracza:

Gracze mają dostęp do trzech rodzajów slotów w ekwipunku.

  1. Slot na drugą rękę, który może pomieścić pasywne przedmioty, takie jak pochodnie lub latarnie.
  2. Główny inwentarz, który zawiera 10 slotów, a każdy z tych slotów jest powiązany ze skrótem dla szybkiego dostępu (domyślnie: klawisze od 1 do 0).
  3. Przenośne pojemniki. Można dodać maksymalnie 4 pojemniki, aby dodatkowo rozszerzyć inwentarz; sloty tych pojemników są widoczne w oknie inwentarza/rzemiosła (domyślnie: klawisz E).

Porada: Skrzynie z trzciny są najlepszym pierwszym wyborem do rozszerzenia swojego ekwipunku. Zbieraj trzcinę, którą zazwyczaj znajdziesz w pobliżu jezior.


  • Oto kilka opcji żywności na pierwszy dzień:
  1. Grzyby można zbierać nożem lub gołymi rękoma. Odrastają one dokładnie w tym samym miejscu, więc oznaczanie klastrów grzybów na mapie może być korzystne. Upewnij się, że sprawdzasz grzyby w Księdze, aby sprawdzić, czy nie są trujące, ponieważ niektóre grzyby mogą obniżać twoje zdrowie lub nawet zabijać, gdy są spożywane surowe lub gotowane.
  2. Dojrzałe krzaki jagód można zbierać bez użycia narzędzi, a następnie łamać i sadzić w innym miejscu. Po pewnym czasie zaczną znów owocować.
  3. Korzenie trzciny można zbierać przy użyciu noża i gotować na ognisku jako źródło pożywienia na wczesnym etapie gry.
  4. Większość zwierząt można zabić i zebrać nożem, aby uzyskać odżywcze mięso i tłuszcz. SHIFTEM i przytrzymując prawy przycisk myszy z nożem w ręce można zbierać zwierzęta. Mięso musi być gotowane na palenisku.

  • Glina:

Glina jest niezbędnym surowcem do postępu przez epoki, a na wczesnym etapie gry można ją wykorzystać do budowy stosunkowo tanich, stałych opcji przechowywania oraz jako pierwszy środek do przechowywania żywności na nieco dłużej. Jest również niezbędna do wytworzenia garnka, który jest niezbędny do zaawansowanego gotowania.


  • Światło / Gotowanie:

Gdy słońce zachodzi, gracz może chcieć stworzyć palenisko jako źródło światła i do gotowania. Jednak należy pamiętać, że deszcz zgasi odsłonięte ognie lub pochodnie, więc warto zatroszczyć się o prosty dach nad paleniskiem, aby chronić je przed deszczem. Dzięki temu ognisko pozostanie aktywne i można będzie nadal korzystać z jego korzyści w postaci światła i gotowania.

Aby stworzyć palenisko, zbierz następujące surowce:

  1. Sucha trawa: Kliknij lewym przyciskiem myszy, trzymając w ręku nóż, aby zbierać Wysoką Trawę.
  1. Drewno opałowe: Kliknij lewym przyciskiem myszy, trzymając w ręku siekierę, aby ścinać drzewa i zbierać kłody. Następnie umieść siekierę i kłody w siatce rzemieślniczej, aby stworzyć drewno opałowe.

Ukryj się i kliknij prawym przyciskiem myszy na solidnym podłożu, trzymając w ręku suchą trawę, aby umieścić palenisko. Następnie ukryj się ponownie i kliknij prawym przyciskiem myszy, trzymając w ręku 4 kawałki drewna opałowego, aby ukończyć palenisko. Następnie zapal ognisko za pomocą zapalnika (lub pochodni), trzymając w ręku któryś z tych przedmiotów i celując w podstawę paleniska, przytrzymując prawy przycisk myszy. (Opcjonalnie można sprawdzić w podręczniku H, jak wykonać zapalnik.)

Gratulacje, teraz możesz gotować mięso i tworzyć nowe pochodnie, podgrzewając patyki! Bądź jednak ostrożny, trzymanie pochodni w drugiej ręce spowoduje zwiększenie głodu, a trzymanie pochodni podczas kąpieli w wodzie spowoduje jej zgaszenie.


  • Schronienie:

Po zachodzie słońca gracz może także potrzebować schronienia. Budowanie schronienia jest istotne, aby chronić się przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi i zagrożeniami w grach oraz w rzeczywistości. Wybór odpowiednich materiałów budowlanych zależy od dostępności surowców i preferencji gracza.

Oto kilka opcji na wczesne schronienie i materiały budowlane:

  1. Łóżko z suchych traw: Sucha trawa może posłużyć do stworzenia wczesnego łóżka, które pozwoli ci na spanie i przetrwanie nocy.
  2. Bloki siana/cob: Sucha trawa może zostać sformowana w bloki siana lub cob, które można użyć do budowy prostych struktur i schronień.
  3. Cegły błotne: Gleba może być użyta do formowania błotnych cegieł, które są trwałym materiałem budowlanym. Cegły błotne można wykorzystać do wzniesienia bardziej trwałych budynków.

  • Walka:

Aby obronić się przed wrogimi stworzeniami, stwórz broń epoki kamienia poprzez kamieniowanie lub rzeźbienie maczugi z pnia drzewa. Różne bronie mają różne zasięgi. W epoce kamienia, włócznie są najpotężniejszą bronią na dłuższy zasięg, ale łatwo się łamią. Aby stworzyć włócznie kamienne, wykonaj głowicę włóczni poprzez kamieniowanie, a następnie połącz ją z patykiem (trzonkiem) w siatce rzemieślniczej, aby ukończyć włócznię. Drewniane maczugi są trwałe, ale mają mniejsze obrażenia i zasięg. Noże, siekiery lub zwykłe patyki mogą być używane jako bronie, ale mają krótszy zasięg niż włócznia. W nagłej potrzebie, małe kamienie można rzucać w przeciwników. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w głównym artykule na temat walki.


  • Magazynowanie:

Dla większej ilości miejsca do przechowywania, gracz może wykonać dwa pojemniki na wczesnym etapie gry.

Skrzynie z trzciny mają 8 slotów na przedmioty, jednak do ich wykonania potrzebne jest łącznie 24 trzciny i nie powinny być używane do przechowywania żywności, jeśli to możliwe. Naczynia do przechowywania mają 12 slotów. Do ich wykonania potrzebna jest glina i mają one najlepsze wskaźniki psucia w grze, co sprawia, że są odpowiednie do przechowywania żywności. Skrzynie mają 16 slotów, ale do ich wykonania potrzebne są deski i gwoździe oraz paski, które również wymagają dostępu do kowalstwa.


  • Temperatura:

Temperatura ciała gracza musi być utrzymana na poziomie około 37°C. Długotrwały okres z temperaturą ciała poniżej tej wartości spowoduje animacje zamarzania i może prowadzić do otrzymywania obrażeń. Należy uważać, że kąpiele w wodzie lub przebywanie na zewnątrz podczas deszczu przyspieszają spadek temperatury ciała. Stanięcie blisko rozpalonego ogniska może ogrzać gracza i temperatura ciała pozostanie na wyższym poziomie nawet po oddaleniu się od ogniska.


  • Stabilność Czasowa:

W tym momencie gracz może zastanawiać się nad cyjanowym wskaźnikiem między paskiem zdrowia i nasycenia. Jest to miernik stabilności czasowej, a poziom koloru w wskaźniku wskazuje na bieżącą stabilność czasową gracza. Kiedy stabilność czasowa gracza maleje, wskaźnik obraca się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, a kolor niebieski w wskaźniku zmniejsza się. W miarę wzrostu stabilności czasowej, kolor wskaźnika powraca, obracając się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jeśli stabilność czasowa spadnie do zera, wizja gracza ulegnie drastycznej zmianie, a zwykle zdarzają się nieprzyjemne sytuacje. Ten mechanizm jest często wykorzystywany w grach, aby wprowadzić element ryzyka i nagrody związanego z zarządzaniem czasem i stabilnością wirtualnego świata. Gdy stabilność czasowa spada, może to wpływać na rozgrywkę i wprowadzać nowe wyzwania, dlatego gracze muszą ją monitorować i dostosowywać swoje działania w grze, aby uniknąć negatywnych konsekwencji.

Odbieranie stabilności czasowej:Odzyskiwanie stabilności czasowej:
Jaskinie, podziemne korytarze i miejsca poniżej powierzchni ziemi są zazwyczaj bardziej niestabilne niż powierzchnia świata.
Przenieś się na obszar o wysokiej stabilności na powierzchni lub na wyższych poziomach w świecie.
Burze czasowe (występują regularnie w określonych odstępach czasu)Zabijanie dryfterów odzyskuje małe ilości twojej własnej stabilności czasowej.
Przenieś stabilność czasową z biegu czasowego: załóż bieg czasowy w lewą rękę, nóż w drugą rękę, i przytrzymaj prawy przycisk myszy, aby uzyskać 30% wzmocnienia kosztem pewnej ilości punktów życia (HP).

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Dodaj komentarz