Mod – Firearms
Mod dodaje nowe wyzwania i strategie do gry wprowadzając broń palną na czarny proch. Choć te bronie są potężne i mogą zadać wysokie obrażenia, ich produkcja i utrzymanie wiążą się z dużymi kosztami oraz skomplikowaną obsługą. Dzięki temu mod nie tylko urozmaica rozgrywkę, ale także wprowadza elementy taktyczne, które wymagają przemyślanego planowania i zarządzania zasobami.
Wymagane modyfikacje
1.20 – Combat Overhaul
1.19 – FSMlib, Config lib, ImGui, AMlib
Broń palna – Taktyka i Strategia
Mod dodaje cztery bronie palne na czarny proch do gry Vintage Story. Są potężne, ale kosztowne w produkcji i utrzymaniu. Aby zrównoważyć ich wysokie obrażenia, wprowadzono kilka mechanik:
- Koszt wytwarzania – broń palna ma wysokie koszty materiałowe. Pistolet wymaga cechy majsterkowicza (klasa zegarmistrza) lub można go kupić u poszukiwacza skarbów. Muszkiet i karabin także wymagają cechy majsterkowicza lub schematu znalezionego w ruinach.
- Koszt utrzymania – broń palna zużywa proch strzelniczy, lniane łaty i pociski (oprócz własnej trwałości). Proch strzelniczy powstaje z prochu wybuchowego (mod dodaje brązowy i węglowy wariant przepisu).
- Długi czas przeładowania.
- Przeładowanie spowalnia gracza.
- Przeładowanie wymaga przynajmniej 3 slotów ekwipunku (4 dla pistoletu i arkebuza).
- Knot arkebuza może zgasnąć w wodzie, a sypki proch strzelniczy staje się mokry (proch w kolbie pozostaje suchy).
- Przeładowanie wymaga obu rąk (pustej ręki pomocniczej).
- Korzystanie z broni, poza pistoletem, wymaga obu rąk.
Jednak w zamian za te trudności broń palna oferuje potężne możliwości:
- Pistolet: może zabić wilka jednym strzałem i można go używać w ręce pomocniczej.
- Arkebuz: jednym strzałem zabija barana i zepsutego driftera.
- Karabin: jednym strzałem zabija pandy, niedźwiedzie słoneczne i skorumpowanego driftera.
- Muszkiet: jednym strzałem zabija niedźwiedzie czarne i poważnie rani polarne oraz brunatne. Zabija dwugłowego driftera jednym strzałem.
- Muszkiet można wyposażyć w bagnet (bagnet zużywa się przy walce wręcz zamiast muszkietu).
spoiler! – Planowane Rozszerzenia i Szczegóły
Ten mod nie doda już więcej broni. Jednak planowane jest rozszerzenie z kolejnymi czterema, bardziej egzotycznymi broniami palnymi. Wszystkie bronie korzystają z kolby na proch i prochu strzelniczego jako ładunku miotającego (nie z prochu wybuchowego) oraz lnianych łat jako wypełnienia. Broń można przechowywać naładowaną i przygotowaną do użycia. Każda broń ma co najmniej dwa etapy przeładowania (ładowanie oraz przygotowanie + napięcie mechanizmu). Jeśli zakończysz ładowanie, ale nie przygotujesz broni do strzału, nie musisz jej ładować ponownie – pozostaje gotowa.
- Pistolet – Brązowy pistolet kołowy ma najmniejsze obrażenia spośród wszystkich broni palnych, ale najszybszy czas przeładowania. Wymaga dźwigni napinającej do nakręcania sprężyny koła. Zamek jest skomplikowany, ale wykonany z brązu, co zapobiega rdzy. Idealny do obrony własnej, potrafi zabić wilki, hieny oraz powierzchniowe driftery jednym strzałem. Można go używać w obu rękach, co czyni go skutecznym narzędziem w walce wręcz.
- Arkebuz – żelazny arkebuz to prosta broń palna na zapalnik, która używa zapalonego knota do zapalenia prochu. Jest odpowiednia do polowań, zdolna zabić owce i dziki jednym strzałem, ale nie wystarcza na niedźwiedzie. Knot powinien być trzymany w ręce pomocniczej podczas celowania.
- Karabin – stalowy karabin na krzemień jest wygodny w użyciu i nie wymaga akcesoriów. Używa pocisków o dużym kalibrze i umiarkowanej ilości prochu. Sprawdza się jako uniwersalna broń myśliwska, zdolna do zabicia owiec, dzików i słabszych niedźwiedzi jednym strzałem. Ma krótszy czas przeładowania niż muszkiet, co czyni go dobrym wyborem na różne sytuacje.
- Muszkiet – muszkiet to stalowa broń palna o pełnej długości, która może być wyposażona w bagnet. Oferuje bardzo wysokie obrażenia, ale charakteryzuje się długim czasem przeładowania i dużą konsumpcją prochu. Idealny do obrony umocnionych pozycji oraz polowań na niedźwiedzie, może zabić większość wrogów jednym strzałem. Wymaga dobrej pozycji ze względu na długi czas przeładowania, co ogranicza ruch.