- Drogi Graczu:
v1.18.0-rc.7 to wersja kandydacka, która teraz jest dostępna do pobrania przez menedżer konta (sekcja „Inne Dostępne”). Więcej błędów zostało naprawionych. Teraz powinieneś móc grać w wersję 1.18 na starych światach (światy utworzone w wersji 1.17 lub wcześniejszych) bez zbyt wielkich ofiar. Aby aktywować główny wątek fabularny w swoim starym świecie, musisz jednak ręcznie wydać 2 polecenia – zobacz poniżej. Zajęliśmy się dwoma bardzo długo istniejącymi błędami: jednym z ciemnymi fragmentami widocznymi czasami na świecie oraz drugim związanym z systemem zdobywania ziemi, w którym gracze mogli przechodzić przez zdobyte drzwi za pomocą różnych sztuczek – to nie powinno być już możliwe, ale istnieje potencjał wprowadzenia nowych problemów – daj nam znać, jeśli tak się stanie. Dziękujemy! Jednocześnie wydaliśmy wersję 1.17.12 z konkretymi poprawkami, aby ułatwić proces aktualizacji serwerów z wersji 1.17 na 1.18. Serwery z istniejącymi mapami mają teraz wybór: eksport roszczeń graczy i utworzenie nowej mapy ze wszystkimi funkcjami wersji 1.18, lub zachowanie istniejącego świata i dodanie głównego wątku fabularnego w odpowiednio wybranym miejscu (ale w tym przypadku nie będą dostępne inne funkcje wersji 1.18, takie jak nowy teren i zaktualizowane ruiny, chyba że zostaną wygenerowane na nowo w nowych regionach świata).
[Edycja:] Dodatkowo wydana została wersja rc.8, aby naprawić problem z uruchamianiem oraz okazjonalne generowanie Rezonansowych Archiwów pod wodą.
- Aktualizacje gry 1.17.12:
- Naprawiono: Gra crashowała przy próbie połączenia się z serwerem zabezpieczonym hasłem, gdy nie podano hasła.
- Dostosowanie: Wersja 1.18 wprowadziła funkcję pobierania roszczeń do ziemi. Dostępna jest poprzez: /wec downloadclaim [index] – pobierz do folderu danych gracza.
- Wersja 1.18 używa tego samego polecenia jako „/land claim download.” /wec exportclaim [index] – zapisz do folderu danych serwera gry.
- Wersja 1.18 używa tego samego polecenia jako „/land claim export.„
- Uwaga: Aby to działało w wersji 1.17.12, obszar, na który został złożony roszczenie, musi być aktualnie załadowany. Dlatego najlepiej jest podróżować do każdego obszaru złożonego roszczenia przed uruchomieniem tego polecenia.
- Aktualizacje gry 1.18.0-rc.7:
- Dodano możliwość znalezienia przedmiotów z nowych zestawów odzieży w ruinach.
- Dodano polecenie „/land claim export,” które pozwala graczom na serwerach wieloosobowych wyeksportować swoje roszczenia w celu zapisania ich na serwerze. Funkcja ta jest domyślnie wyłączona i wymaga uprawnienia „exportclaims,” aby ją uruchomić. To od właściciela serwera zależy, co zrobi z tymi eksportami – są one zapisywane w folderze danych serwera. Jest to przydatne do migracji do świata w wersji 1.18 za pomocą narzędzia WorldEdit.
- Dodano możliwość generowania głównego wydarzenia fabularnego z wersji 1.18 – Archiwum Rezonansu – w wybranym miejscu za pomocą poleceń. Jest to przeznaczone dla graczy i właścicieli serwerów, którzy chcieliby mieć główne wydarzenie fabularne także w swoich starych światach. Instrukcje:
- Znajdź odpowiednie miejsce, w którym nie chcesz zachować fragmentów terenu, w dużej okolicy.
- Spójrz na blok jako na pożądane centrum. Uruchom polecenie „/setstorystrucpos resonancearchive l[].”
- Następnie stojąc w tym samym miejscu, użyj jednego z poleceń: „/wgen regen 6,” aby wygenerować teren na równym gruncie, co w niektórych przypadkach może odsłonić części struktury na powierzchni świata, lub użyj polecenia „/wgen regenf 7,” aby wygenerować pagórkowaty teren, który lepiej przykryje całą strukturę Archiwum Rezonansu, ale może tworzyć pewne granice fragmentów terenu.
- Usprawnienia:
- Kontynuacja pracy nad nowymi gadżetami.
- Dodano początkowe efekty gry do bazowego teleportera zwrotnego i uczyniono go jednorazowego użytku.
- Teraz możliwe jest wytworzenie osłony przeciwmagicznej „Rift ward” poprzez crafting w siatkę.
- Naprawiono problem z brakiem działania urządzenia do widzenia w nocy.
- Naprawiono błąd polegający na tym, że temporalne tryby pracy dodawały tylko 1 godzinę paliwa.
- Dososowania:
- Zmniejszono częstotliwość występowania burz piaskowych.
- Dodano polecenie „/wgen regenf” do regeneracji regionów mapy (teraz „/wgen regen” już tego nie robi).
- Dodano wiele brakujących pozycji do tłumaczenia.
- Błędy w generacji świata teraz są logowane do osobnego, trwałego pliku dziennika – „server-worldgen.txt” do późniejszej inspekcji.
- Naprawy:
- Naprawiono jedną z głównych przyczyn występowania ciemnych fragmentów terenu.
- Teraz niemożliwe jest przechodzenie przez drzwi, które zostały już objęte roszczeniem terytorialnym.
- Wyświetlane zadania w poradniku były niewidoczne i powodowały opóźnienia.
- Poprawiono system generacji ruin.
- Zmieniono zmianę wprowadzoną w wersji 1.18.0-rc.6, która dotyczyła możliwości generowania karawan handlowych w nieco większej ilości miejsc, aby uniknąć sytuacji, w których koła karawan znajdowały się w dziwnych miejscach.
- Struktury umieszczone przez generację świata teraz dokładnie używają lokalnych traw, ziemi, piasku i żwiru.
- Naprawiono problem, który powodował, że ruiny były umieszczane na siebie w pobliżu krawędzi regionów mapy, teraz nie powinno to już występować.
- Schematy podziemnych struktur, które zawierały wodę, czasami były wypełniane kamieniem zamiast wodą.
- Rzeczki (wodospady) nie mogą już generować się w sklepieniach o grubości 1 bloku, w tym na dachach ruin.
- Przedmioty przechowywane na ziemi, narzędzia do pochylenia na ścianie i półki z książkami, z którymi można wejść w interakcję, powinny teraz obracać się poprawnie.
- Nowa funkcja API: Struktury (zdefiniowane w pliku „structures.json”) mogą teraz zawierać ustawienia bool suppressTrees i suppressWaterfalls. Te ustawienia zapobiegają możliwości generowania wymienionych funkcji świata wewnątrz obszaru struktury (drzewa obejmują także krzewy).
- Poprawiono teksturę zbieranego przedmiotu z grzyba Earthball, która była niepoprawna.
- Naprawiono sytuację, w której lilie wodne blokowały odbicie specularne.
- Naprawiono pojawianie się niedźwiedzi polarowych na górach.
- Naprawiono problem z niestosującymi się czwartymi kawałkami ciasta.
- Naprawiono niewidzialny wygląd zupy grzybowej w garnku.
- Poprawiono problem z obrażeniami od włożenia temporalnej koła zębatego pochłoniętego przez zbroję.
- Oto lista zmian związanych z wersją 1.18:
- Naprawiono problem z unoszącym się śniegiem na górnych belkach podpierających.
- Drzwi w wersji 1.18 ponownie można blokować w trybie wieloosobowym, dzięki @NoelleLavenza.
- Dźwięk podniesienia przedmiotu ze składowiska na ziemi został naprawiony.
- Naprawiono problem z nieprawidłowym działaniem polecenia „/land free X confirm.”
- Polecenie „/serverconfig setspawnhere” zostało naprawione i działa poprawnie.
- Poprawiono nieprawidłową ilość wyjściową w przepisach kraftowania w poradniku.
- Chropowate bloki w ekwipunku były niewidoczne – teraz zostały naprawione.
- Lampiony gazowe były niewłaściwie nazwane „Luminescent Jonas Lamp.”
- Polecenie „/player name privilege” nie pozwalało na używanie niestandardowych kodów uprawnień – teraz zostało naprawione.
- Mapa archiwum Rezonansu nie wyświetlała znaczników na mapie w trybie wieloosobowym – teraz zostało naprawione.