Witajce!
Przed nami kolejna partia poprawek, ulepszeń oraz napraw błędów które zostały zgłoszne przez społeczność.
Lista udoskonalonych oraz poprawionych rzeczy:
- Udoskonalenie: Łosie i inne wierzchowce nie mogą już korzystać z translokatora ani teleporterów, chyba że są aktualnie dosiadane – gracz jadący na łosiu, który korzysta z translokatora, teleportuje zarówno gracza, jak i łosia
- Udoskonalenie: Niewielka poprawa animacji jeźdźca na łosiu w stanie spoczynku i podczas chodzenia
- Udoskonalenie: Nowe uprawnienie „manageotherplayergroups” i polecenia /group addplayer lub removeplayer , dzięki którym moderatorzy serwera mogą radzić sobie z porzuconymi grupami (np. gdy wszyscy operatorzy opuszczą grupę)
- Udoskonalenie: Dodaj rejestrowanie audytu serwera w przypadku prób przerwania/umieszczenia bloku poza zakresem
- Udoskonalenie: Zaktualizowane tłumaczenia społeczności
- Udoskonalenie: Zaktualizowano napisy końcowe w grze
- Ulepszenie: w panelu serwera VintageHosting należy umieścić przypomnienie, że nazwa musi mieć od 4 do 80 znaków
- Ulepszenie: Dodano możliwość rzeźbienia płynów tylko w trybie kreatywnym
- Ulepszenie: interfejsu API: Dodano do
IBlockEntityContainer nową metodę
CheckInventoryClearedMidTick() – może to mieć wpływ na niewielką liczbę modów korzystających z tego kodu, przepraszamy, uszkodzenie modów nie było zamierzone - Poprawka: cząsteczki wskazówek dotyczących wiedzy teraz zawsze się pojawiają, ignorując ustawienia ilości cząsteczek gracza
Lista naprawionych rzeczy:
- Naprawiono: Statki magazynowe stosowały podwójną premię do wskaźnika zagłady
- Naprawiono: Przedmioty przechowywane na półkach nie wysychały ani nie topiły się w zamierzonym tempie
- Naprawiono: Uniemożliwiono jednoczesne otwieranie menu handlarza przez wielu graczy, co może prowadzić do nadużyć
- Naprawiono: W niektórych przypadkach handlarze odchodzili od gracza w trakcie rozmowy lub zatrzymywali się po jej zakończeniu
- Naprawiono: W przypadku handlarzy i mieszkańców wsi otwarcie okna handlu powodowało automatyczne uruchomienie także drugiej opcji dialogowej (zwykle „Jak masz na imię?”)
- Naprawiono: Dziki i lochy nie zawsze były agresywne wobec graczy, gdy w pobliżu znajdowały się prosięta
- Naprawiono: Żywność umieszczona w magazynach naziemnych mogła powodować powstawanie pustych bloków magazynowych, jeśli żywność zgniła
- Naprawiono: Gdy wielu skoczków w różnych miejscach podnosiło przedmioty mniej więcej w tym samym czasie, niektóre przedmioty mogły zostać teleportowane z jednego skoczka do drugiego
- Naprawiono: Piec ulowy i piec cementowy zużywały paliwo nawet wtedy, gdy nie były przetwarzane, gdy konstrukcja była częściowo obciążona w poprzek brył
- Naprawiono: Umieszczanie słomianych manekinów zawsze umieszczało je na samej krawędzi bloków
- Naprawiono: Niektóre liny nie ładują się prawidłowo z zapisanej gry po stronie klienta
- Naprawiono: Płynące bloki lawy teraz rozpoczynają generowanie cząsteczek na prawidłowej wysokości
- Naprawiono: Poziom gruntu w obszarze zniszczenia mógł mieć granice fragmentów, jeśli został pierwotnie wygenerowany we wcześniejszej wersji gry i użyto komendy /wgen regen
- Naprawiono: Na bardzo starych światach (wersja 1.18 lub starsza) przesunięcie powodowało jedynie szansę na zdobycie przedmiotów w trybie Homo Sapiens
- Naprawiono: W rozległych jaskiniach lub gdy gracz stał pod dużymi konstrukcjami lub unoszącymi się wyspami, fragment znajdujący się bezpośrednio nad nim był czasami niewidoczny
- Naprawiono: Rzadki błąd występujący podczas generowania cząstek pyłu pogodowego dla nie w pełni obciążonego drzewa owocowego
- Naprawiono: Drzwi pieca Beehive mogły powodować awarie w trybie wieloosobowym. Github #5170 i #7226
- Naprawiono: Rzadki błąd związany z dźwiękami owadów. Github #7201
- Naprawiono: Rzadki błąd spowodowany asynchronicznym generowaniem cząsteczek
- Naprawiono: Awaria po naciśnięciu klawisza Ctrl i przesunięciu w górę w polu wprowadzania ogniska
- Naprawiono: rzadki błąd powodujący awarię podczas kopiowania Archiwów Rezonansu
- Naprawiono: Potencjalna awaria w przypadku śmierci gracza bez konkretnego źródła obrażeń (np. w wyniku podpalenia)
- Naprawiono: Potencjalne awarie systemu BodyTemperature podczas wyłączania serwera
- Naprawiono: Potencjalna awaria podczas próby wygenerowania cząsteczki sześcianu z LooseItemFoodSource
- Naprawiono: Potencjalne awarie, jeśli nie znaleziono pewnych folderów gry (dzienników, zapisów, makr)
- Naprawiono: Potencjalne zawieszenie klienta w trybie okienkowym, gdy gra nie może wyśrodkować rozgrywki
- Naprawiono: narzędzia dłutowe WorldEdit ulegają awarii podczas trzymania przedmiotu zamiast bloku
- Naprawiono: Wklejanie podziałów wiersza do pola tekstu jednowierszowego powodowało wyświetlanie ich jako brakujących znaków
- Naprawiono: Niektóre błędy widoczne w logach na serwerach wieloosobowych
- Naprawiono: Po użyciu argumentu –dataPath gra czasami tworzyła niepotrzebne katalogi
https://www.vintagestory.at/blog.html/news/v1216-rc1-story-chapter-2-redux-maintenance-patch-2-r429/: Aktualizacja v1.21.6-rc.1 – ”Story Chapter 2 Redux”
