Aktualizacja v1.21.6-rc.1 – ”Story Chapter 2 Redux”

traktor_vintagestory
Mały traktor-gąsienicowy autorstwa T͗ͬ̈́h̎ͫ̚eͥ̆̈́_ͩ̓̍O͋wl̃͑̇, udostępniony na #screenshots w Discordzie

Witajce!
Przed nami kolejna partia poprawek, ulepszeń oraz napraw błędów które zostały zgłoszne przez społeczność.


Lista udoskonalonych oraz poprawionych rzeczy:

  • Udoskonalenie: Łosie i inne wierzchowce nie mogą już korzystać z translokatora ani teleporterów, chyba że są aktualnie dosiadane – gracz jadący na łosiu, który korzysta z translokatora, teleportuje zarówno gracza, jak i łosia
  • Udoskonalenie: Niewielka poprawa animacji jeźdźca na łosiu w stanie spoczynku i podczas chodzenia
  • Udoskonalenie: Nowe uprawnienie „manageotherplayergroups” i polecenia /group addplayer lub removeplayer , dzięki którym moderatorzy serwera mogą radzić sobie z porzuconymi grupami (np. gdy wszyscy operatorzy opuszczą grupę)
  • Udoskonalenie: Dodaj rejestrowanie audytu serwera w przypadku prób przerwania/umieszczenia bloku poza zakresem
  • Udoskonalenie: Zaktualizowane tłumaczenia społeczności
  • Udoskonalenie: Zaktualizowano napisy końcowe w grze
  • Ulepszenie: w panelu serwera VintageHosting należy umieścić przypomnienie, że nazwa musi mieć od 4 do 80 znaków
  • Ulepszenie: Dodano możliwość rzeźbienia płynów tylko w trybie kreatywnym
  • Ulepszenie: interfejsu API: Dodano do  
    IBlockEntityContainer  nową metodę  
    CheckInventoryClearedMidTick() –  może to mieć wpływ na niewielką liczbę modów korzystających z tego kodu, przepraszamy, uszkodzenie modów nie było zamierzone
  • Poprawka: cząsteczki wskazówek dotyczących wiedzy teraz zawsze się pojawiają, ignorując ustawienia ilości cząsteczek gracza

Lista naprawionych rzeczy:

  • Naprawiono: Statki magazynowe stosowały podwójną premię do wskaźnika zagłady 
  • Naprawiono: Przedmioty przechowywane na półkach nie wysychały ani nie topiły się w zamierzonym tempie 
  • Naprawiono: Uniemożliwiono jednoczesne otwieranie menu handlarza przez wielu graczy, co może prowadzić do nadużyć 
  • Naprawiono: W niektórych przypadkach handlarze odchodzili od gracza w trakcie rozmowy lub zatrzymywali się po jej zakończeniu
  • Naprawiono: W przypadku handlarzy i mieszkańców wsi otwarcie okna handlu powodowało automatyczne uruchomienie także drugiej opcji dialogowej (zwykle „Jak masz na imię?”)
  • Naprawiono: Dziki i lochy nie zawsze były agresywne wobec graczy, gdy w pobliżu znajdowały się prosięta
  • Naprawiono: Żywność umieszczona w magazynach naziemnych mogła powodować powstawanie pustych bloków magazynowych, jeśli żywność zgniła
  • Naprawiono: Gdy wielu skoczków w różnych miejscach podnosiło przedmioty mniej więcej w tym samym czasie, niektóre przedmioty mogły zostać teleportowane z jednego skoczka do drugiego
  • Naprawiono: Piec ulowy i piec cementowy zużywały paliwo nawet wtedy, gdy nie były przetwarzane, gdy konstrukcja była częściowo obciążona w poprzek brył
  • Naprawiono: Umieszczanie słomianych manekinów zawsze umieszczało je na samej krawędzi bloków
  • Naprawiono: Niektóre liny nie ładują się prawidłowo z zapisanej gry po stronie klienta 
  • Naprawiono: Płynące bloki lawy teraz rozpoczynają generowanie cząsteczek na prawidłowej wysokości
  • Naprawiono: Poziom gruntu w obszarze zniszczenia mógł mieć granice fragmentów, jeśli został pierwotnie wygenerowany we wcześniejszej wersji gry i użyto komendy /wgen regen
  • Naprawiono: Na bardzo starych światach (wersja 1.18 lub starsza) przesunięcie powodowało jedynie szansę na zdobycie przedmiotów w trybie Homo Sapiens 
  • Naprawiono: W rozległych jaskiniach lub gdy gracz stał pod dużymi konstrukcjami lub unoszącymi się wyspami, fragment znajdujący się bezpośrednio nad nim był czasami niewidoczny
  • Naprawiono: Rzadki błąd występujący podczas generowania cząstek pyłu pogodowego dla nie w pełni obciążonego drzewa owocowego
  • Naprawiono: Drzwi pieca Beehive mogły powodować awarie w trybie wieloosobowym. Github #5170 i #7226
  • Naprawiono: Rzadki błąd związany z dźwiękami owadów. Github #7201
  • Naprawiono: Rzadki błąd spowodowany asynchronicznym generowaniem cząsteczek
  • Naprawiono: Awaria po naciśnięciu klawisza Ctrl i przesunięciu w górę w polu wprowadzania ogniska
  • Naprawiono: rzadki błąd powodujący awarię podczas kopiowania Archiwów Rezonansu
  • Naprawiono: Potencjalna awaria w przypadku śmierci gracza bez konkretnego źródła obrażeń (np. w wyniku podpalenia)
  • Naprawiono: Potencjalne awarie systemu BodyTemperature podczas wyłączania serwera
  • Naprawiono: Potencjalna awaria podczas próby wygenerowania cząsteczki sześcianu z LooseItemFoodSource
  • Naprawiono: Potencjalne awarie, jeśli nie znaleziono pewnych folderów gry (dzienników, zapisów, makr)
     
  • Naprawiono: Potencjalne zawieszenie klienta w trybie okienkowym, gdy gra nie może wyśrodkować rozgrywki
  • Naprawiono: narzędzia dłutowe WorldEdit ulegają awarii podczas trzymania przedmiotu zamiast bloku
  • Naprawiono: Wklejanie podziałów wiersza do pola tekstu jednowierszowego powodowało wyświetlanie ich jako brakujących znaków
  • Naprawiono: Niektóre błędy widoczne w logach na serwerach wieloosobowych
  • Naprawiono: Po użyciu argumentu –dataPath gra czasami tworzyła niepotrzebne katalogi

https://www.vintagestory.at/blog.html/news/v1216-rc1-story-chapter-2-redux-maintenance-patch-2-r429/: Aktualizacja v1.21.6-rc.1 – ”Story Chapter 2 Redux”