Aktualizacja – v1.21.2 Story Chapter 2 Redux

Aktualizacja – v1.21.2 Story Chapter 2 Redux

Drodzy Gracze, dzięki menedżerowi konta możecie już pobrać stabilną wersję 1.21.2. Po wprowadzeniu niemal 150 poprawek i usprawnień, ta wersja jest wreszcie gotowa!


Ulepszenia i dostosowania

  • Wygląd księżyca: Twórcy przywrócili kwadratowy wygląd księżyca, ale z poprawnym poziomem oświetlenia.
  • Aktywność wyrw: Twórcy zmniejszyli spawn modów przy średniej, wysokiej i bardzo wysokiej aktywności wyrw (niska i apokaliptyczna aktywność bez zmian).
  • Pogoda na starcie: Pierwsze 3 dni gry rozpoczynają się teraz od niskiej aktywności wyrw.
  • Obrońca wyrw: Twórcy zwiększyli promień działania wyrw z 40 do 50 bloków, czas działania z jednego bieguna czasowego z 14 do 21 dni oraz obniżyli szansę na niepowodzenie zablokowania otchłani z 5% na 2,5%.
  • Szansa na pojawienie się niedźwiedzi: Twórcy przywrócili ją do poziomu znanego z wersji 1.20.
  • Cząsteczki pochodni: Stały się intensywniejsze.
  • Eleganckie drzwi: Są teraz szczelne i tworzą pomieszczenia, takie jak piwnica czy szklarnia.
  • Kamienne włócznie: Można je teraz przechowywać na ziemi przy 2-blokowych murach zamiast przy 3-blokowych.
  • Formy na narzędzia i sztabki: Pokazują pęknięcia metalu podczas użycia dłuta.
  • Niszczenie form na sztabki: Łamią się teraz tylko te formy, na które celujesz.
  • Skrzynki kolizji: Zmniejszono wysokość pól kolizji dla tygli, garnków i donic ustawionych na ziemi, aby łatwiej je namierzać, gdy stoją na stole.
  • Siodło dodatkowe: Ma teraz maksymalny rozmiar stosu 1, tak jak siodło i innewyposażenia dla łosia.
  • Jajecznica: Zaktualizowano model posiłku, aby uzyskać pyszną, rozpływającą się w ustach, serową rozkosz!
  • Tłumaczenia: Zaktualizowano tłumaczenia społecznościowe i dodano tłumaczenie na język węgierski.
  • Pliki dziennika: Gra usuwa teraz nazwę użytkownika ze ścieżek plików drukowanych w logach.
  • Ekran debugowania HUD: Dodano kąt pochylenia kamery gracza.
  • Logowanie debugowania: Dodano logi debugowania dla spawnowania i zanikania handlarzy.
  • Selektor encji w komendach: Może teraz określać tag do dopasowania, np. e[tag=helloworld].
  • Komenda .debug wireframe: Otrzymała alias: .debug wf.
  • Nowa komenda: Dodano komendę /entity find do wyszukiwania konkretnych encji (np. zaginionych handlarzy), zazwyczaj dostępną dla moderatorów serwera.
  • Komendy encji: Pewne inne komendy informacyjne dotyczące encji (np. /entity count/entity countg/entity list/entity locateg) są teraz zazwyczaj dostępne dla moderatorów serwera.
  • Błędy OpenGL: Wychwytujemy teraz najczęstsze błędy OpenGL przy uruchamianiu i wyświetlamy bardziej pomocne komunikaty.
  • Linux: W instalacjach Linuksa zrezygnowano z domyślnego używania DRI_PRIME=1 (aby uniknąć wyboru niewłaściwej karty graficznej; użytkownik może to ręcznie włączyć w run.sh).
  • macOS: W instalacjach macOS włączono serwerowe odśmiecanie pamięci .Net, aby pomóc z stałymi opóźnieniami.
  • Karty Intel Arc: Dodano rekomendację dotyczącą ustawienia allowSSBOs przy starcie gry.

Wydajność

  • Osiągnięto wyższą liczbę klatek na sekundę podczas renderowania dużej liczby znaków.
  • Skrócono czasy:
    • ładowania dla translokatorów i teleporterów,
    • ładowania dla dużej liczby znaków,
    • ładowania dla dużej liczby skrzyń i podpisanych skrzyń,
    • ładowania beczek (zarówno na serwerze, jak i kliencie).
  • Naprawiono różne potencjalne wycieki pamięci VAO przy zamykaniu gry.

Naprawione błędy

  • Mechanika rozgrywki:
    • Leczenie okładami czasami przerywało się w powietrzu.
    • Nie można było używać bandaży podczas skakania.
    • Głód gracza czasami nie malał przez długi czas po połączeniu dużego posiłku i leczenia.
    • Gracz mógł utknąć (zablokowany ruch boczny) podczas chodzenia wzdłuż krawędzi ścieżki.
  • Łosie:
    • Twórcy pracowali nad naprawieniem drgań i dziwnej synchronizacji animacji podczas jazdy na łosiu ( zarówno w grze singleplayer, jak i multiplayer) oraz wprowadzili lepsze sterowanie.
    • Łoś z uzdą kontynuował marsz do przodu, gdy wciśnięte były tylko przyciski ruchu w lewo/prawo.
    • Ciało łosia mogło przechylać się w złą stronę podczas schodzenia w dół lub pod górę, zwłaszcza cofając się (naprawa dotyczy wszystkich stworzeń, ale najbardziej widoczna jest na ujeżdżonym łosiu).
    • Oswojone i częściowo oswojone łosie pozostawały w pozycji stojącej.
    • Nie można było założyć siodła na częściowo oswojonego łosia (naprawione przez API).
  • Grafika i dźwięk:
    • Tymczasowe rozwiązanie: jeśli elementy / podpowiedzi staną się niewidoczne ustawienie poziomu dźwięku otoczenia na 0 powinno to naprawić.
    • Brak turkusowej poświaty po odrodzeniu.
    • Płaska mgła z pogody nie redukuje już widoczności w głębokich jaskiniach.
    • Długotrwały błąd oświetlenia, przez który pomieszczenia i jaskinie nie zawsze stawały się ciemne po zamknięciu.
    • Cząsteczki wylewania z tygla były mocno przesunięte.
    • Cząsteczki opadające na płot unosiły się w powietrzu.
    • Obiekty artystyczne były zapadnięte w podstawę gablot.
    • Nieprawidłowe cieniowanie bloków obok schodów w niektórych orientacjach.
  • Walka z drugim bossem:
    • Naprawiono okropne ścieżki lotu.
    • Naprawiono okropną animację otrzymywania obrażeń, gdy boss był na ziemi.
    • Tarcze nie blokowały pocisków nadchodzących pod względnie wysokim kątem.
    • Nie można było uderzyć bossa, będąc wewnątrz jego hitboxa.
    • Podniesione pociski zmieniały się w kamienie.
    • Boss pozostaje nieco dłużej na ziemi po ataku uderzeniowym, aby ułatwić ataki wręcz i nie odsuwa się już.
  • Wioski i handlarze:
    • Handlarze i moby z lore (drifters itp.) już nie atakują się nawzajem. Wieśniacy uciekają od mobów z lore, gdy są w bliskiej odległości.
    • Handlarze opróżniają ręce przed chwytaniem broni.
    • W wiosce brakowało misek.
    • Twórcy próbowali naprawić utykanie Muru przy północnej bramie.
    • Naprawiono blokowanie się Kat w jej domu w określonych porach i sytuacjach.
    • Naprawiono wieśniaka (Folds), który kupował i sprzedawał rzeczy, których nie powinien.
  • Świat i bloki:
    • Wydobywanie ruin w piasku nie usuwało wcześniej piasku.
    • Gracze mogli używać noża do usuwania dekoracji z dłutowanych bloków na claimach.
    • Odczypty trybu gęstościowego kilofu geologicznego na obszarach stworzonych w bardzo starych zapisach (1.18 i starsze) mogły stać się nieprawidłowe, gdy pobliskie obszary (przy granicy mapy) były generowane w wersji 1.21.x.
    • Usunięto z-fighting na odległych drewnianych ścieżkach.
    • Obrońca Otchłani trzymany w rękach nie zasłania już całego widoku.
    • Brakowało overlay’a niszczenia bloku na wszystkich dłutowanych blokach.
    • Naprawiono nieprawidłowy overlay niszczenia na formach na narzędzia i sztabki.
    • Overlay niszczenia na pniu nie znikał w niektórych przypadkach.
    • Komenda „pick block” poprawnie wybiera formę na sztabkę, na którą celujesz.
    • Ręcznie żaren nie będą już miały z-fightingu z sąsiednim piecem (nadal mogą się przecinać).
    • Przytulne łóżko nie miało ustawionych godzin snu.
    • Skrzynia kolizji dla nogawic z niedźwiedziej skóry leżących na ziemi była mocno przesunięta.
    • Stosy glinianych płytek miały brakujący kształt.
    • Bloki strzechy miały słabo wyrównane tekstury; teraz lepiej pasują do bloków siana.
  • Zapis i wieloosobowość:
    • Rozwiązano problem, gdzie niepowodzenie w utworzeniu gracza przy pierwszym dołączeniu mogło uniemożliwić jego poprawne zapisanie.
    • Eidolon w walce multiplayer upuszczał naczynie elucidatory w stosie >1 zamiast wielu pojedynczych sztuk.
  • Interfejs i przedmioty:
    • Umieszczanie belek w trybie Immersive First-Person było trudne z powodu małego ruchu kamery przy placementcie.
    • Dorosłe dziki nie były agresywne wobec gracza, gdy w pobliżu były prosięta.
    • Nie można było wejść na ratliny na żaglowcach.
    • Podpisana skrzynia nie pozwalała poprawnie wpisać wiadomości o pełnej szerokości (uwaga: znany problem, tekst etykiety skrzyni jest teraz niewidoczny w 1.21.2).
    • Zwierząt w pułapkach-zasadzkach złapanych w wersjach 1.20 i wcześniejszych nie można było wypuścić w wersji 1.21.x.
    • Dodanie pojedynczej tarczy do stojaka na zbroję renderowało dwie – po jednej na każdej ręce.
    • Prawdopodobnie zmniejszono częstotliwość, z jaką moby „wchodzą” w gracza, gdy biegną w jego stronę.
    • W podręczniku marginesy w przepisach siatkowych były niepoprawnie skalowane przy niestandardowych rozmiarach GUI.
    • W podręczniku odstępy w przepisie na siatkę dla niedźwiedziej skóry były niepoprawne dla niektórych skal GUI.
    • Pole wyszukiwania w podręczniku resetowało się po rozpoczęciu samouczka.
    • Występował błąd w logach przy umieszczaniu Teleportera Powrotu do Bazy.
    • Niektóre animacje wilków odtwarzały się, gdy nie powinny.
  • Crashe:
    • Naprawiono crashe przy niszczeniu nieprawidłowych dłutowanych bloków w ruinach.
    • Naprawiono crasha przy niszczeniu formy na kowadło.
    • Naprawiono rzadkiego crasha, gdy inny gracz trzyma gorące przedmioty w kleszczach.
    • Naprawiono sporadycznego crasha podczas pisania, który usuwał zaznaczony tekst.
    • Naprawiono crasha gry przy klikaniu linków samouczka otwierających podręcznik.
    • Naprawiono rzadkiego crasha dla Lejka podnoszącego jedzenie podczas fizyki przedmiotów poza wątkiem głównym.
    • Twórcy zapobiegli crashowi gry przy próbie umieszczenia magazynu ziemnego powyżej wysokości świata.
    • Naprawiono błędy podczas generowania świata dla lokacji historii i jednej ruiny.
  • Różne:
    • Strzałki windy w wieży były ukryte przez dźwignie, gdy gracz siedział na pozycji windy przed nimi.
    • Brakowało tłumaczeń komunikatów śmierci dla jeleni i kóz.
    • Brakowało ciągu językowego dla martwego, częściowo oswojonego łosia i niespójnej kapitalizacji dla innych łosi.
    • Nie można było wpisać symbolu - w pustym polu numerycznym dla liczb ujemnych.
    • Klawisze Ctrl/Shift przestały działać na polach numerycznych w GUI.
    • Suwak w Ustawieniach mógł sporadycznie crashować przy przewijaniu kółkiem myszy.
    • Przy wczytywaniu starszych zapisów w 1.21.x, aktualizujemy mapy regionów tylko w razie konieczności.
    • Komenda /weather setw nadal nie czyściła mgły z burz piaskowych.
    • Umożliwiono uruchomienie komendy /fixmapping applyall force z konsoli serwera.
    • Zmniejszono częstotliwość występowania rzadkiego błędu kompilacji shaderów na niektórych GPU.
    • Przywrócono ModMaker do builda na Maca.

Zmiany w API dla modderów

  • Uwaga: 
    • Calendar.TotalHours miało złą dokumentację. Nie jest to liczba godzin od rozpoczęcia gry, ale liczba godzin od 1 stycznia roku, w którym rozpoczął się świat gry. Aby uzyskać rzeczywisty czas gry, należy użyć Calendar.ElapsedHours – która istniała wcześniej, ale zwracała złą wartość, a teraz jest poprawiona.
  • Dostosowania:
    • Uczyniono metody EntityBehaviorRideable.GetNextGait()EntityBehaviorGait.SetIdle() i IsIdleGait() wirtualnymi.
    • Rozbilto kategorię "utilities" dla slotów na różne kody dla różnych typów przedmiotów, w tym "pot""bladefalx""blade1m""bowsmall""bowlong".
    • Zachowanie śmiertelnych ran sprawdza teraz kody animacji z JSON’a encji zamiast bezpośrednio nazw animacji.
    • Zezwolono rendererowi na zarezerwowanie zakresu w RenderOrder dla siebie i innego typu renderera podczas rejestracji.
  • Naprawy:
    • Naprawiono crash NRE w BlockEntityBookshelf przy używaniu zmodyfikowanej półki na książki bez typu.
    • Naprawiono wyświetlanie niepoprawnej nazwy w podręczniku dla zmodyfikowanych ciast z jednym składnikiem.
    • Naprawiono całkowite zawieszanie się gry przez podręcznik przy przeglądaniu składników posiłków z ustawioną Quantity wyższą niż 1.
    • Naprawiono problem, gdzie zmodyfikowane formy na narzędzia nie zawsze wyświetlały prawidłowy wynik w podręczniku.
    • Naprawiono tworzenie zduplikowanych kluczy w słowniku rejestru POI.
    • Naprawiono problem, gdzie zdefiniowanie jakiegokolwiek textureSizes: [] w modelu powodowało ignorowanie domyślnych TextureWidth/TextureHeight.