Drodzy Gracze, nowa wersja testowa v1.21.2-rc.3 jest już dostępna do pobrania przez menedżera konta. W tej aktualizacji zespół naprawił błędy z poprzednich wydań (-rc.1 i -rc.2) oraz wprowadził wiele poprawek i usprawnień.
Najważniejsze zmiany w rozgrywce
- Pierwsze 3 dni w grze – zawsze występuje łagodna pogoda szczelinowa (naprawiono, aby działało poprawnie).
- Wzmocniono Talisman Szczelinowy (Rift Ward):
- zasięg zwiększono z 40 do 50 bloków,
- czas działania jednego trybu paliwa z 14 do 21 dni,
- szansa niepowodzenia spadła z 5% do 2,5%.
- Nowy model jajecznicy.
- Ochrona prywatności – gra usuwa nazwę użytkownika z logów.
- Usprawnienia poleceń debugowania i administracyjnych:
.debug wireframe
ma teraz alias.debug wf
,- nowa komenda
/entity find
pozwala moderatorom szukać konkretnych bytów (np. zaginionych wieśniaków), - inne komendy
/entity
(count, list, locate) są dostępne dla moderatorów.
Poprawki w ruchu i walce
- Naprawiono blokowanie ruchu gracza przy chodzeniu skrajem ścieżki.
- Gracz może teraz poprawnie wspinać się na niewielkie uskoki narożne.
- Bandaży można używać nawet podczas skoku.
- Głód gracza spada prawidłowo po jedzeniu i leczeniu (rozwiązano zgłoszenia z GitHuba #5688, #5815, #5516).
Ulepszenia i poprawki dla łosi
- Przywrócono poprawne sterowanie sprintem dla łosi z uzdą (snaffle bridle).
- Naprawiono problem ciągłego marszu do przodu przy używaniu tylko klawiszy skrętu.
- API umożliwia teraz zakładanie siodła na pół – oswojone łosie.
Usprawnienia dla wiosek i NPC
- Wieśniacy i potwory fabularne nie walczą już ze sobą – zamiast tego wieśniacy uciekają.
- Wieśniacy odkładają przedmioty z rąk, zanim chwycą broń.
- Naprawiono błąd z zacinaniem się Walla przy północnej bramie.
- Kat nie blokuje się już w swoim domu.
Pozostałe poprawki rozgrywki
- Gracze nie mogą już usuwać dekoracji z bloków w chronionych obszarach.
- Ratlines na żaglowcach można teraz poprawnie wspinać.
- Skrzynie z etykietą akceptują pełne wpisy w znakach szerokich.
- Zwierzęta złapane w pułapki w starszych wersjach (1.20 i wcześniejszych) można teraz uwolnić.
- Poprawiono cieniowanie przy schodach w niektórych ustawieniach.
- Stojak na zbroję pokazuje tylko jedną tarczę zamiast dwóch.
- Usunięto błędy powodujące crashe przy rozbijaniu bloków i form.
- Poprawiono stabilność suwaków w ustawieniach.
- Receptury w podręczniku mają teraz prawidłowe marginesy i układ.
- Teleporter powrotny jest od razu widoczny po postawieniu.
- Usunięto wyciek pamięci w serwerach multiplayer (problem z -rc.1 i -rc.2).
- Przywrócono brakującą formę stosu płytek glinianych.
- Naprawiono błędy w przepisach (niklowe płyty, formy motyki, ziemia ubita).
- Poprawiono animacje wilków i drobne elementy fabularne w ruinach.
- Starsze zapisy aktualizują mapy tylko wtedy, gdy to konieczne.
Zmiany w API
- Dodano możliwość nadpisywania metod w
EntityBehaviorRideable
iEntityBehaviorGait
. - Podzielono kategorię „utilities slot” na różne kody: „pot”, „bladefalx”, „blade1m”, „bowsmall”, „bowlong”.
- Poprawiono dokumentację
Calendar.TotalHours
i dodanoCalendar.ElapsedHours
jako właściwy czas od rozpoczęcia gry. - Naprawiono błędy z modami:
- zawieszanie przy podglądzie posiłków w podręczniku,
- błędne nazwy ciast,
- wywoływanie błędów przy pustych półkach na książki,
- złe wyświetlanie wyników w formach narzędzi.
Podsumowanie
Wersja v1.21.2-rc.3 naprawia liczne błędy wprowadzone we wcześniejszych wydaniach kandydujących i wprowadza kolejne ulepszenia w balansie, wygodzie oraz stabilności gry. Aktualizacja skupia się zarówno na doświadczeniach gracza, jak i na wsparciu dla twórców modów.