Aktualizacja – v1.21.2-rc.1/rc.2 Story Chapter 2 Redux, TOPS-Lagspike patch

Aktualizacja – v1.21.2-rc.1/rc.2 Story Chapter 2 Redux, TOPS-Lagspike patch

Drodzy Gracze, studio deweloperskie wydało niestabilną wersję 1.21.2-rc.1 oraz rc.2, która jest już dostępna do pobrania przez menedżera kont.


Najważniejsze zmiany

  • Twórcy zmniejszyli opóźnienia wczytywania chunków w miejscach, gdzie gracze budują ogromne magazyny.
  • Naprawili błąd z błędnymi odczytami kilofa geologicznego (poszukiwacza rud) na granicach światów utworzonych między wersjami 1.20 i 1.21.
  • Ulepszyli jazdę na łosiu, aby była płynniejsza i lepiej zsynchronizowana w trybie jednoosobowym i wieloosobowym.
  • Druga walka z bossem działa teraz stabilniej i mniej „topornie”.

Ulepszenia rozgrywki

  • Przywrócono kwadratowy wygląd księżyca z poprawnym poziomem oświetlenia.
  • Zmniejszono liczbę przeciwników pojawiających się przy średniej, wysokiej i bardzo wysokiej aktywności wyrw.
  • Pochodnie emitują teraz bardziej intensywne cząsteczki ognia.
  • Obniżono wysokość hitboxów garnków, tygli i naczyń, by łatwiej było w nie trafić na stołach.
  • Włócznie kamienne można teraz przechowywać na ścianach o wysokości 2 bloków (wcześniej 3).
  • Prymitywne drzwi stały się szczelne – można z nich tworzyć piwnice i szklarnie.
  • Formy narzędzi i sztab pokazują pękanie metalu przy użyciu dłuta.
  • Siodło pasażera (pillion) otrzymało limit 1 sztuki w stosie, tak jak siodła i inny ekwipunek dla łosia.
  • Dodano tłumaczenie na język węgierski oraz zaktualizowano tłumaczenia społeczności.
  • Ulepszono logowanie błędów, debugowanie oraz kilka poleceń konsolowych (np. alias /entity find).

Wydajność

  • Gra renderuje szybciej duże ilości znaków i tabliczek.
  • Skrzynie, beczki, teleportery i translokatory ładują się szybciej.
  • Zmniejszono ryzyko wycieków pamięci przy zamykaniu gry.

Poprawki błędów

  • Usprawniono sterowanie i animacje podczas jazdy na łosiu.
  • Rozwiązano problem, w którym światła w zamkniętych pomieszczeniach i jaskiniach nie gasły prawidłowo.
  • Naprawiono błędy związane z walką z drugim bossem: ścieżki lotu, animacje obrażeń, kolizje pocisków i ataki wręcz.
  • Usunięto liczne awarie gry (np. przy klikaniu w linki w samouczku, podnoszeniu gorących przedmiotów szczypcami czy działaniu lejków).
  • Naprawiono błędy graficzne (m.in. z waleniem bloków, teksturami słomy, rybami, elementami mebli).
  • Zbalansowano spawn niedźwiedzi do poziomu z wersji 1.20.
  • Naprawiono liczne problemy w interfejsach, wyszukiwaniu w podręczniku oraz działaniu komend.
  • Przywrócono ModMaker w wersji na MacOS.

Zmiany w API

  • Usprawniono obsługę animacji w zachowaniu „śmiertelnie ranny”.
  • Naprawiono potencjalne awarie przy dodawaniu nowych funkcji przez mody.
  • Ulepszono rejestry POI i obsługę modeli z niestandardowymi rozmiarami tekstur.
  • Dodano możliwość rezerwowania kolejności renderowania przez mody.
  • Wprowadzono zabezpieczenia przed uruchomieniem gry z powielonymi bibliotekami modów.

Podsumowanie

Aktualizacja 1.21.2-rc.1/rc.2 koncentruje się głównie na wydajności, stabilności i wygodzie rozgrywki, a także usuwa liczne, długo istniejące błędy. Gracze odczują szybsze wczytywanie obiektów, płynniejszą jazdę na łosiu oraz bardziej stabilne starcia z bossem.