Aktualizacja – v1.21.1-rc.2 – Story Chapter 2 Redux, stable!

Aktualizacja – v1.21.1-rc.2 – Story Chapter 2 Redux, stable!

Nowa wersja testowa: v1.21.1-rc.2 już dostępna

Drodzy Gracze twórcy gry udostępnili kolejne niestabilne wydanie oznaczone numerem v1.21.1-rc.2, które można pobrać poprzez menedżera konta.


Poprawki i usprawnienia w najnowszej wersji gry

Deweloperzy kontynuują prace nad stabilnością i jakością rozgrywki, wprowadzając kolejne zmiany, które mają wpływ zarówno na balans świata gry, jak i na eliminację uciążliwych błędów. Nowa aktualizacja obejmuje poprawki w mechanice zwierząt, rzemiośle, interfejsie oraz w systemie technicznym gry.


Zmiany w świecie i zachowaniu zwierząt

Zespół twórców zmodyfikował rzadkość występowania niedźwiedzi, łosi, jeleni, kóz i jeleniowatych, sprawiając, że jelenie stają się bardziej powszechne. Dodatkowo samice zajęcy mogą teraz rozmnażać się z dowolnym dorosłym samcem, niezależnie od typu, a młode króliki aktywnie poszukują pożywienia.


Udoskonalenia w rzemiośle i opisie przedmiotów

Aktualizacja usuwa niejasności w opisach strzał, lepiej prezentując modyfikator obrażeń przeszywających. W procesie serowarstwa gracze mogą teraz dodawać sól w mniejszych porcjach, co umożliwia produkcję sera także z 25 litrów mleka. Twórcy poprawili również podręcznik w grze, dodając odnośniki i ułatwiając zrozumienie mechaniki.


Ulepszenia w interfejsie i komendach

Książki otrzymały limity – tytuł nie może przekroczyć 80 znaków, a treść 80 000 znaków. W dzienniku poprawiono odstępy między rozdziałami, co ułatwia czytanie. Gracze otrzymali także nowe komendy /serverconfig modwhitelist i modblacklist, które pozwalają modyfikować listy dozwolonych i zablokowanych modów.

Zmiany dotknęły także systemu komend związanych z jednostkami – wprowadzono ostrzeżenia przy niepoprawnym użyciu selektorów, co zapobiega przypadkowemu teleportowaniu wszystkich bytów.


Stabilność i poprawki błędów

Twórcy wyeliminowali wiele problemów, które obniżały komfort gry. Ataki dźwiękowe nie odtwarzają się już podwójnie, a przeciwnicy nie otwierają ekwipunku po śmierci. Poprawiono wygląd i dźwięki metalowych klap oraz naprawiono błędy z teksturami narzędzi, hełmów i ubrań.

Usunięto liczne problemy wizualne, takie jak przenikanie włosów przez hełmy, źle odwzorowane modele misek, zbyt duże worki z nasionami czy nieprawidłowe animacje pokrytych śniegiem bloków. Poprawiono także zachowanie pszczół – roje nie będą już atakować łodzi, a puste ule łatwiej zapełnią się nowymi owadami.


Poprawki techniczne i API

Nowa wersja naprawia błędy związane z grafiką, m.in. kompilację shaderów i błędne komunikaty OpenGL przy starcie gry. Poprawiono także stabilność zapisu danych gracza i zapobiegnięto awariom wywoływanym przez bloki, sadzonki czy wodne owady.

W API zmieniono sposób obsługi garów kuchennych – teraz otrzymują one prefiks tekstury w plikach JSON, zamiast korzystać z obejścia w kodzie. Dodatkowo poprawiono działanie opcji eatAnyway w trybie „multiply”.


Podsumowanie

Aktualizacja wprowadza szereg zmian, które jednocześnie poprawiają balans świata, ułatwiają crafting i eliminują błędy utrudniające rozgrywkę. Gracze mogą spodziewać się bardziej realistycznych zachowań zwierząt, dopracowanego interfejsu oraz stabilniejszego działania gry, co zbliża twórców do kolejnego stabilnego wydania.



Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *