Aktualizacja rozwoju – Lipiec 2024

aktualizacja

Aktualizacja rozwoju – Lipiec 2024

Lato w pełni! W wirtualnym studiu Anego Studios twórcy pracują nad aktualizacją 1.20. Nowe funkcje są już w pełni zaplanowane i w trakcie produkcji.


Postępy w Fabule – Nowe Sekrety

Zespół skupia się na fabule gry, o której można zdradzić niewiele 😭. Celem aktualizacji jest wprowadzenie drugiego rozdziału historii. Twórcy są w połowie pracy nad fabułą. Możliwa jest premiera wersji próbnej przed ukończeniem całości. Pierwsza z czterech lokacji jest prawie gotowa. Pozostałe trzy wymagają więcej kodu i zasobów, ponieważ będą miały specjalne mechaniki. W aktualizacji pojawią się dwa nowe, super tajne moby. Będziecie musieli je odkryć sami po premierze. Niestety ale na razie pozostaną tajemnicą.


System wierzchowców

Twórcy pracowali nad tym, aby podróżowanie między nowymi lokacjami było angażujące. Dodali wierzchowca oraz żaglówkę, które są już w pełni funkcjonalne.

System wierzchowców jest zaimplementowany w bardzo elastyczny sposób. Dzięki temu modderzy, mogą łatwo dodawać nowe akcesoria lub wprowadzać inne zwierzęta jezdne i łodzie bez potrzeby zmiany kodu silnika. Twórcy planują dodać system własności, gdzie gracze będą mogli przypisać jedno zwierzę jako „własne”. Dzięki temu możliwe będzie przywołanie zwierzęcia, jeśli zgubi się lub wpadnie do głębokiej dziury. Rozważają także dodanie znacznika na mapie, pokazującego lokalizację łosia.

W przypadku śmiertelnych obrażeń, łoś przejdzie w stan „śmiertelnie ranny” na maksymalnie 24 godziny, dając graczowi szansę na jego ożywienie za pomocą maści leczniczych. Łoś będzie miał dwa rodzaje uzd, umożliwiające wybór preferowanego sterowania. Pierwsza uzda wymaga trzymania klawisza do przodu, druga opiera się na przełączniku – naciśnij raz, aby ruszyć, i raz, aby zatrzymać. Pierwsza opcja daje precyzyjną kontrolę, druga pozwala na wykonywanie innych zadań podczas jazdy.

Twórcy używają także systemu liny, aby zapobiec oddalaniu się łosia. System lin jest wciąż w fazie eksperymentalnej, ale już wystarczająco rozwinięty dla niektórych zastosowań.

Aby zdobyć wierzchowce, gracze będą mogli zbudować statek krok po kroku, co będzie wymagało dużej ilości zasobów.

Pod względem technicznym, łoś i żaglówka zawierają nowoczesne technologie silnika. Zapewniają one intuicyjne interakcje i solidną rozgrywkę. Twórcy przepisali sposób obsługi ekwipunków jednostek. Zmodyfikowali duże części systemu montowania. Naprawili liczne problemy, które pojawiły się w trakcie. Twórcy wdrożyli również system wielu stref trafienia. Dzięki temu gracze nie mogą wpływać łodziami w solidne bloki. Nawet przepływanie przez wąskie kanały wodne nie będzie problemem dla nowego systemu łodzi.
Łosia można kupić u naszego niezawodnego handlarza. W późniejszej aktualizacji twórcy dodadzą system oswajania wierzchowców. Nowe wierzchowce zmienią rozgrywkę w jej środkowej i końcowej fazie.


Ocean

Oceany również otrzymały trochę uwagi. Twórcy wprowadzili nowy shader mętnej wody. Odległe oceany teraz wyglądają na bezkresne. Dodali też nową podwodną florę.


Przeróbka Animacji

Długoterminowo twórcy planują przerobić większość, jeśli nie wszystkie, animacje obecnych stworzeń. Ambroise już przerobił animacje wilka, ale musiał następnie skupić się na nadchodzących stworzeniach do wersji 1.20.


Cegły

Prace nad cegłami są już w pełnym toku. Będziecie mogli produkować nowe, piękne typy cegieł od Arkaik. Dodany zostanie piec do wypalania. Pozwoli on wypalić 20-30 bloków ceramiki naraz – nie tylko cegieł.

Oto kawałek konceptu artystycznego z gry, pokazujący, jak mniej więcej będzie wyglądał piec do wypalania.


Detale

  1. W końcu twórcy naprawili trzymanie bardzo gorących przedmiotów. Teraz są one wizualnie trzymane za pomocą szczypiec.
  2. Księżyc przesuwający się nad Słońcem teraz spowoduje prawdziwe zaćmienia.
  3. Gorące formy pękną, jeśli zostaną wystawione na działanie wody.

Nie pozostaje nam nic innego jak czekać na nową aktualizację! Mam nadzieję, że w krótce się pojawi.


Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Dodaj komentarz