Drodzy Gracze, dzięki menedżerowi konta możecie już pobrać stabilną wersję 1.21.2. Po wprowadzeniu niemal 150 poprawek i usprawnień, ta wersja jest wreszcie gotowa!
Ulepszenia i dostosowania
- Wygląd księżyca: Twórcy przywrócili kwadratowy wygląd księżyca, ale z poprawnym poziomem oświetlenia.
- Aktywność wyrw: Twórcy zmniejszyli spawn modów przy średniej, wysokiej i bardzo wysokiej aktywności wyrw (niska i apokaliptyczna aktywność bez zmian).
- Pogoda na starcie: Pierwsze 3 dni gry rozpoczynają się teraz od niskiej aktywności wyrw.
- Obrońca wyrw: Twórcy zwiększyli promień działania wyrw z 40 do 50 bloków, czas działania z jednego bieguna czasowego z 14 do 21 dni oraz obniżyli szansę na niepowodzenie zablokowania otchłani z 5% na 2,5%.
- Szansa na pojawienie się niedźwiedzi: Twórcy przywrócili ją do poziomu znanego z wersji 1.20.
- Cząsteczki pochodni: Stały się intensywniejsze.
- Eleganckie drzwi: Są teraz szczelne i tworzą pomieszczenia, takie jak piwnica czy szklarnia.
- Kamienne włócznie: Można je teraz przechowywać na ziemi przy 2-blokowych murach zamiast przy 3-blokowych.
- Formy na narzędzia i sztabki: Pokazują pęknięcia metalu podczas użycia dłuta.
- Niszczenie form na sztabki: Łamią się teraz tylko te formy, na które celujesz.
- Skrzynki kolizji: Zmniejszono wysokość pól kolizji dla tygli, garnków i donic ustawionych na ziemi, aby łatwiej je namierzać, gdy stoją na stole.
- Siodło dodatkowe: Ma teraz maksymalny rozmiar stosu 1, tak jak siodło i innewyposażenia dla łosia.
- Jajecznica: Zaktualizowano model posiłku, aby uzyskać pyszną, rozpływającą się w ustach, serową rozkosz!
- Tłumaczenia: Zaktualizowano tłumaczenia społecznościowe i dodano tłumaczenie na język węgierski.
- Pliki dziennika: Gra usuwa teraz nazwę użytkownika ze ścieżek plików drukowanych w logach.
- Ekran debugowania HUD: Dodano kąt pochylenia kamery gracza.
- Logowanie debugowania: Dodano logi debugowania dla spawnowania i zanikania handlarzy.
- Selektor encji w komendach: Może teraz określać tag do dopasowania, np.
e[tag=helloworld]
. - Komenda .debug wireframe: Otrzymała alias:
.debug wf
. - Nowa komenda: Dodano komendę
/entity find
do wyszukiwania konkretnych encji (np. zaginionych handlarzy), zazwyczaj dostępną dla moderatorów serwera. - Komendy encji: Pewne inne komendy informacyjne dotyczące encji (np.
/entity count
,/entity countg
,/entity list
,/entity locateg
) są teraz zazwyczaj dostępne dla moderatorów serwera. - Błędy OpenGL: Wychwytujemy teraz najczęstsze błędy OpenGL przy uruchamianiu i wyświetlamy bardziej pomocne komunikaty.
- Linux: W instalacjach Linuksa zrezygnowano z domyślnego używania
DRI_PRIME=1
(aby uniknąć wyboru niewłaściwej karty graficznej; użytkownik może to ręcznie włączyć wrun.sh
). - macOS: W instalacjach macOS włączono serwerowe odśmiecanie pamięci .Net, aby pomóc z stałymi opóźnieniami.
- Karty Intel Arc: Dodano rekomendację dotyczącą ustawienia
allowSSBOs
przy starcie gry.
Wydajność
- Osiągnięto wyższą liczbę klatek na sekundę podczas renderowania dużej liczby znaków.
- Skrócono czasy:
- ładowania dla translokatorów i teleporterów,
- ładowania dla dużej liczby znaków,
- ładowania dla dużej liczby skrzyń i podpisanych skrzyń,
- ładowania beczek (zarówno na serwerze, jak i kliencie).
- Naprawiono różne potencjalne wycieki pamięci VAO przy zamykaniu gry.
Naprawione błędy
- Mechanika rozgrywki:
- Leczenie okładami czasami przerywało się w powietrzu.
- Nie można było używać bandaży podczas skakania.
- Głód gracza czasami nie malał przez długi czas po połączeniu dużego posiłku i leczenia.
- Gracz mógł utknąć (zablokowany ruch boczny) podczas chodzenia wzdłuż krawędzi ścieżki.
- Łosie:
- Twórcy pracowali nad naprawieniem drgań i dziwnej synchronizacji animacji podczas jazdy na łosiu ( zarówno w grze singleplayer, jak i multiplayer) oraz wprowadzili lepsze sterowanie.
- Łoś z uzdą kontynuował marsz do przodu, gdy wciśnięte były tylko przyciski ruchu w lewo/prawo.
- Ciało łosia mogło przechylać się w złą stronę podczas schodzenia w dół lub pod górę, zwłaszcza cofając się (naprawa dotyczy wszystkich stworzeń, ale najbardziej widoczna jest na ujeżdżonym łosiu).
- Oswojone i częściowo oswojone łosie pozostawały w pozycji stojącej.
- Nie można było założyć siodła na częściowo oswojonego łosia (naprawione przez API).
- Grafika i dźwięk:
- Tymczasowe rozwiązanie: jeśli elementy / podpowiedzi staną się niewidoczne ustawienie poziomu dźwięku otoczenia na 0 powinno to naprawić.
- Brak turkusowej poświaty po odrodzeniu.
- Płaska mgła z pogody nie redukuje już widoczności w głębokich jaskiniach.
- Długotrwały błąd oświetlenia, przez który pomieszczenia i jaskinie nie zawsze stawały się ciemne po zamknięciu.
- Cząsteczki wylewania z tygla były mocno przesunięte.
- Cząsteczki opadające na płot unosiły się w powietrzu.
- Obiekty artystyczne były zapadnięte w podstawę gablot.
- Nieprawidłowe cieniowanie bloków obok schodów w niektórych orientacjach.
- Walka z drugim bossem:
- Naprawiono okropne ścieżki lotu.
- Naprawiono okropną animację otrzymywania obrażeń, gdy boss był na ziemi.
- Tarcze nie blokowały pocisków nadchodzących pod względnie wysokim kątem.
- Nie można było uderzyć bossa, będąc wewnątrz jego hitboxa.
- Podniesione pociski zmieniały się w kamienie.
- Boss pozostaje nieco dłużej na ziemi po ataku uderzeniowym, aby ułatwić ataki wręcz i nie odsuwa się już.
- Wioski i handlarze:
- Handlarze i moby z lore (drifters itp.) już nie atakują się nawzajem. Wieśniacy uciekają od mobów z lore, gdy są w bliskiej odległości.
- Handlarze opróżniają ręce przed chwytaniem broni.
- W wiosce brakowało misek.
- Twórcy próbowali naprawić utykanie Muru przy północnej bramie.
- Naprawiono blokowanie się Kat w jej domu w określonych porach i sytuacjach.
- Naprawiono wieśniaka (Folds), który kupował i sprzedawał rzeczy, których nie powinien.
- Świat i bloki:
- Wydobywanie ruin w piasku nie usuwało wcześniej piasku.
- Gracze mogli używać noża do usuwania dekoracji z dłutowanych bloków na claimach.
- Odczypty trybu gęstościowego kilofu geologicznego na obszarach stworzonych w bardzo starych zapisach (1.18 i starsze) mogły stać się nieprawidłowe, gdy pobliskie obszary (przy granicy mapy) były generowane w wersji 1.21.x.
- Usunięto z-fighting na odległych drewnianych ścieżkach.
- Obrońca Otchłani trzymany w rękach nie zasłania już całego widoku.
- Brakowało overlay’a niszczenia bloku na wszystkich dłutowanych blokach.
- Naprawiono nieprawidłowy overlay niszczenia na formach na narzędzia i sztabki.
- Overlay niszczenia na pniu nie znikał w niektórych przypadkach.
- Komenda „pick block” poprawnie wybiera formę na sztabkę, na którą celujesz.
- Ręcznie żaren nie będą już miały z-fightingu z sąsiednim piecem (nadal mogą się przecinać).
- Przytulne łóżko nie miało ustawionych godzin snu.
- Skrzynia kolizji dla nogawic z niedźwiedziej skóry leżących na ziemi była mocno przesunięta.
- Stosy glinianych płytek miały brakujący kształt.
- Bloki strzechy miały słabo wyrównane tekstury; teraz lepiej pasują do bloków siana.
- Zapis i wieloosobowość:
- Rozwiązano problem, gdzie niepowodzenie w utworzeniu gracza przy pierwszym dołączeniu mogło uniemożliwić jego poprawne zapisanie.
- Eidolon w walce multiplayer upuszczał naczynie elucidatory w stosie >1 zamiast wielu pojedynczych sztuk.
- Interfejs i przedmioty:
- Umieszczanie belek w trybie Immersive First-Person było trudne z powodu małego ruchu kamery przy placementcie.
- Dorosłe dziki nie były agresywne wobec gracza, gdy w pobliżu były prosięta.
- Nie można było wejść na ratliny na żaglowcach.
- Podpisana skrzynia nie pozwalała poprawnie wpisać wiadomości o pełnej szerokości (uwaga: znany problem, tekst etykiety skrzyni jest teraz niewidoczny w 1.21.2).
- Zwierząt w pułapkach-zasadzkach złapanych w wersjach 1.20 i wcześniejszych nie można było wypuścić w wersji 1.21.x.
- Dodanie pojedynczej tarczy do stojaka na zbroję renderowało dwie – po jednej na każdej ręce.
- Prawdopodobnie zmniejszono częstotliwość, z jaką moby „wchodzą” w gracza, gdy biegną w jego stronę.
- W podręczniku marginesy w przepisach siatkowych były niepoprawnie skalowane przy niestandardowych rozmiarach GUI.
- W podręczniku odstępy w przepisie na siatkę dla niedźwiedziej skóry były niepoprawne dla niektórych skal GUI.
- Pole wyszukiwania w podręczniku resetowało się po rozpoczęciu samouczka.
- Występował błąd w logach przy umieszczaniu Teleportera Powrotu do Bazy.
- Niektóre animacje wilków odtwarzały się, gdy nie powinny.
- Crashe:
- Naprawiono crashe przy niszczeniu nieprawidłowych dłutowanych bloków w ruinach.
- Naprawiono crasha przy niszczeniu formy na kowadło.
- Naprawiono rzadkiego crasha, gdy inny gracz trzyma gorące przedmioty w kleszczach.
- Naprawiono sporadycznego crasha podczas pisania, który usuwał zaznaczony tekst.
- Naprawiono crasha gry przy klikaniu linków samouczka otwierających podręcznik.
- Naprawiono rzadkiego crasha dla Lejka podnoszącego jedzenie podczas fizyki przedmiotów poza wątkiem głównym.
- Twórcy zapobiegli crashowi gry przy próbie umieszczenia magazynu ziemnego powyżej wysokości świata.
- Naprawiono błędy podczas generowania świata dla lokacji historii i jednej ruiny.
- Różne:
- Strzałki windy w wieży były ukryte przez dźwignie, gdy gracz siedział na pozycji windy przed nimi.
- Brakowało tłumaczeń komunikatów śmierci dla jeleni i kóz.
- Brakowało ciągu językowego dla martwego, częściowo oswojonego łosia i niespójnej kapitalizacji dla innych łosi.
- Nie można było wpisać symbolu
-
w pustym polu numerycznym dla liczb ujemnych. - Klawisze Ctrl/Shift przestały działać na polach numerycznych w GUI.
- Suwak w Ustawieniach mógł sporadycznie crashować przy przewijaniu kółkiem myszy.
- Przy wczytywaniu starszych zapisów w 1.21.x, aktualizujemy mapy regionów tylko w razie konieczności.
- Komenda
/weather setw
nadal nie czyściła mgły z burz piaskowych. - Umożliwiono uruchomienie komendy
/fixmapping applyall force
z konsoli serwera. - Zmniejszono częstotliwość występowania rzadkiego błędu kompilacji shaderów na niektórych GPU.
- Przywrócono ModMaker do builda na Maca.
Zmiany w API dla modderów
- Uwaga:
Calendar.TotalHours
miało złą dokumentację. Nie jest to liczba godzin od rozpoczęcia gry, ale liczba godzin od 1 stycznia roku, w którym rozpoczął się świat gry. Aby uzyskać rzeczywisty czas gry, należy użyćCalendar.ElapsedHours
– która istniała wcześniej, ale zwracała złą wartość, a teraz jest poprawiona.
- Dostosowania:
- Uczyniono metody
EntityBehaviorRideable.GetNextGait()
,EntityBehaviorGait.SetIdle()
iIsIdleGait()
wirtualnymi. - Rozbilto kategorię
"utilities"
dla slotów na różne kody dla różnych typów przedmiotów, w tym"pot"
,"bladefalx"
,"blade1m"
,"bowsmall"
,"bowlong"
. - Zachowanie śmiertelnych ran sprawdza teraz kody animacji z JSON’a encji zamiast bezpośrednio nazw animacji.
- Zezwolono rendererowi na zarezerwowanie zakresu w
RenderOrder
dla siebie i innego typu renderera podczas rejestracji.
- Uczyniono metody
- Naprawy:
- Naprawiono crash NRE w
BlockEntityBookshelf
przy używaniu zmodyfikowanej półki na książki bez typu. - Naprawiono wyświetlanie niepoprawnej nazwy w podręczniku dla zmodyfikowanych ciast z jednym składnikiem.
- Naprawiono całkowite zawieszanie się gry przez podręcznik przy przeglądaniu składników posiłków z ustawioną
Quantity
wyższą niż 1. - Naprawiono problem, gdzie zmodyfikowane formy na narzędzia nie zawsze wyświetlały prawidłowy wynik w podręczniku.
- Naprawiono tworzenie zduplikowanych kluczy w słowniku rejestru POI.
- Naprawiono problem, gdzie zdefiniowanie jakiegokolwiek
textureSizes: []
w modelu powodowało ignorowanie domyślnychTextureWidth
/TextureHeight
.
- Naprawiono crash NRE w