Aktualizacja – v1.21.2-rc.3 Story Chapter 2 Redux, TOPS-Lagspike patch

Aktualizacja – v1.21.2-rc.3 Story Chapter 2 Redux, TOPS-Lagspike patch

Drodzy Gracze, nowa wersja testowa v1.21.2-rc.3 jest już dostępna do pobrania przez menedżera konta. W tej aktualizacji zespół naprawił błędy z poprzednich wydań (-rc.1 i -rc.2) oraz wprowadził wiele poprawek i usprawnień.


Najważniejsze zmiany w rozgrywce

  • Pierwsze 3 dni w grze – zawsze występuje łagodna pogoda szczelinowa (naprawiono, aby działało poprawnie).
  • Wzmocniono Talisman Szczelinowy (Rift Ward):
    • zasięg zwiększono z 40 do 50 bloków,
    • czas działania jednego trybu paliwa z 14 do 21 dni,
    • szansa niepowodzenia spadła z 5% do 2,5%.
  • Nowy model jajecznicy.
  • Ochrona prywatności – gra usuwa nazwę użytkownika z logów.
  • Usprawnienia poleceń debugowania i administracyjnych:
    • .debug wireframe ma teraz alias .debug wf,
    • nowa komenda /entity find pozwala moderatorom szukać konkretnych bytów (np. zaginionych wieśniaków),
    • inne komendy /entity (count, list, locate) są dostępne dla moderatorów.

Poprawki w ruchu i walce

  • Naprawiono blokowanie ruchu gracza przy chodzeniu skrajem ścieżki.
  • Gracz może teraz poprawnie wspinać się na niewielkie uskoki narożne.
  • Bandaży można używać nawet podczas skoku.
  • Głód gracza spada prawidłowo po jedzeniu i leczeniu (rozwiązano zgłoszenia z GitHuba #5688, #5815, #5516).

Ulepszenia i poprawki dla łosi

  • Przywrócono poprawne sterowanie sprintem dla łosi z uzdą (snaffle bridle).
  • Naprawiono problem ciągłego marszu do przodu przy używaniu tylko klawiszy skrętu.
  • API umożliwia teraz zakładanie siodła na pół – oswojone łosie.

Usprawnienia dla wiosek i NPC

  • Wieśniacy i potwory fabularne nie walczą już ze sobą – zamiast tego wieśniacy uciekają.
  • Wieśniacy odkładają przedmioty z rąk, zanim chwycą broń.
  • Naprawiono błąd z zacinaniem się Walla przy północnej bramie.
  • Kat nie blokuje się już w swoim domu.

Pozostałe poprawki rozgrywki

  • Gracze nie mogą już usuwać dekoracji z bloków w chronionych obszarach.
  • Ratlines na żaglowcach można teraz poprawnie wspinać.
  • Skrzynie z etykietą akceptują pełne wpisy w znakach szerokich.
  • Zwierzęta złapane w pułapki w starszych wersjach (1.20 i wcześniejszych) można teraz uwolnić.
  • Poprawiono cieniowanie przy schodach w niektórych ustawieniach.
  • Stojak na zbroję pokazuje tylko jedną tarczę zamiast dwóch.
  • Usunięto błędy powodujące crashe przy rozbijaniu bloków i form.
  • Poprawiono stabilność suwaków w ustawieniach.
  • Receptury w podręczniku mają teraz prawidłowe marginesy i układ.
  • Teleporter powrotny jest od razu widoczny po postawieniu.
  • Usunięto wyciek pamięci w serwerach multiplayer (problem z -rc.1 i -rc.2).
  • Przywrócono brakującą formę stosu płytek glinianych.
  • Naprawiono błędy w przepisach (niklowe płyty, formy motyki, ziemia ubita).
  • Poprawiono animacje wilków i drobne elementy fabularne w ruinach.
  • Starsze zapisy aktualizują mapy tylko wtedy, gdy to konieczne.

Zmiany w API

  • Dodano możliwość nadpisywania metod w EntityBehaviorRideable i EntityBehaviorGait.
  • Podzielono kategorię „utilities slot” na różne kody: „pot”, „bladefalx”, „blade1m”, „bowsmall”, „bowlong”.
  • Poprawiono dokumentację Calendar.TotalHours i dodano Calendar.ElapsedHours jako właściwy czas od rozpoczęcia gry.
  • Naprawiono błędy z modami:
    • zawieszanie przy podglądzie posiłków w podręczniku,
    • błędne nazwy ciast,
    • wywoływanie błędów przy pustych półkach na książki,
    • złe wyświetlanie wyników w formach narzędzi.

Podsumowanie

Wersja v1.21.2-rc.3 naprawia liczne błędy wprowadzone we wcześniejszych wydaniach kandydujących i wprowadza kolejne ulepszenia w balansie, wygodzie oraz stabilności gry. Aktualizacja skupia się zarówno na doświadczeniach gracza, jak i na wsparciu dla twórców modów.