Drodzy Gracze, studio deweloperskie wydało niestabilną wersję 1.21.2-rc.1 oraz rc.2, która jest już dostępna do pobrania przez menedżera kont.
Najważniejsze zmiany
- Twórcy zmniejszyli opóźnienia wczytywania chunków w miejscach, gdzie gracze budują ogromne magazyny.
- Naprawili błąd z błędnymi odczytami kilofa geologicznego (poszukiwacza rud) na granicach światów utworzonych między wersjami 1.20 i 1.21.
- Ulepszyli jazdę na łosiu, aby była płynniejsza i lepiej zsynchronizowana w trybie jednoosobowym i wieloosobowym.
- Druga walka z bossem działa teraz stabilniej i mniej „topornie”.
Ulepszenia rozgrywki
- Przywrócono kwadratowy wygląd księżyca z poprawnym poziomem oświetlenia.
- Zmniejszono liczbę przeciwników pojawiających się przy średniej, wysokiej i bardzo wysokiej aktywności wyrw.
- Pochodnie emitują teraz bardziej intensywne cząsteczki ognia.
- Obniżono wysokość hitboxów garnków, tygli i naczyń, by łatwiej było w nie trafić na stołach.
- Włócznie kamienne można teraz przechowywać na ścianach o wysokości 2 bloków (wcześniej 3).
- Prymitywne drzwi stały się szczelne – można z nich tworzyć piwnice i szklarnie.
- Formy narzędzi i sztab pokazują pękanie metalu przy użyciu dłuta.
- Siodło pasażera (pillion) otrzymało limit 1 sztuki w stosie, tak jak siodła i inny ekwipunek dla łosia.
- Dodano tłumaczenie na język węgierski oraz zaktualizowano tłumaczenia społeczności.
- Ulepszono logowanie błędów, debugowanie oraz kilka poleceń konsolowych (np. alias /entity find).
Wydajność
- Gra renderuje szybciej duże ilości znaków i tabliczek.
- Skrzynie, beczki, teleportery i translokatory ładują się szybciej.
- Zmniejszono ryzyko wycieków pamięci przy zamykaniu gry.
Poprawki błędów
- Usprawniono sterowanie i animacje podczas jazdy na łosiu.
- Rozwiązano problem, w którym światła w zamkniętych pomieszczeniach i jaskiniach nie gasły prawidłowo.
- Naprawiono błędy związane z walką z drugim bossem: ścieżki lotu, animacje obrażeń, kolizje pocisków i ataki wręcz.
- Usunięto liczne awarie gry (np. przy klikaniu w linki w samouczku, podnoszeniu gorących przedmiotów szczypcami czy działaniu lejków).
- Naprawiono błędy graficzne (m.in. z waleniem bloków, teksturami słomy, rybami, elementami mebli).
- Zbalansowano spawn niedźwiedzi do poziomu z wersji 1.20.
- Naprawiono liczne problemy w interfejsach, wyszukiwaniu w podręczniku oraz działaniu komend.
- Przywrócono ModMaker w wersji na MacOS.
Zmiany w API
- Usprawniono obsługę animacji w zachowaniu „śmiertelnie ranny”.
- Naprawiono potencjalne awarie przy dodawaniu nowych funkcji przez mody.
- Ulepszono rejestry POI i obsługę modeli z niestandardowymi rozmiarami tekstur.
- Dodano możliwość rezerwowania kolejności renderowania przez mody.
- Wprowadzono zabezpieczenia przed uruchomieniem gry z powielonymi bibliotekami modów.
Podsumowanie
Aktualizacja 1.21.2-rc.1/rc.2 koncentruje się głównie na wydajności, stabilności i wygodzie rozgrywki, a także usuwa liczne, długo istniejące błędy. Gracze odczują szybsze wczytywanie obiektów, płynniejszą jazdę na łosiu oraz bardziej stabilne starcia z bossem.