Aktualizacja v1.21.0-pre.1 – Story Chapter 2 Redux

Aktualizacja v1.21.0-pre.1 – Story Chapter 2 Redux

Drodzy Gracze z radością informujemy, że wersja v1.21.0-pre.1 jest już do pobrania przez menedżera konta.


Ważne informacje

  1. To wczesna wersja testowa – przeznaczona głównie dla modderów i odważnych graczy. Spodziewaj się błędów, niedokończonych funkcji, problemów z wydajnością i możliwych crashy.
  2. Jeśli testujesz 1.21 na starym świecie z 1.20 lub wcześniejszym – zrób kopię zapasową!
  3. Nie zaczynaj trwałej rozgrywki na wersji 1.21-pre.1. Zawartość może jeszcze ulec zmianie. Rekomendujemy stworzenie nowego testowego świata.
  4. Wyłącz wszystkie stare mody. Dopóki nie zostaną zaktualizowane, mogą powodować błędy lub crashowanie gry.

Nowości w skrócie

Kolorowa ceramika – dodano kolorowe garnki, misy, dzbany i konewki.

Rafy koralowe – dodano prawdziwe rafy z ławicami ryb!

Falisty piasek na dnie oceanu – dno oceanu wygląda teraz bardziej naturalnie.

Nowy system leczenia – powolny system gojenia, okłady nie leczą już natychmiast.

Chmury wolumetryczne – miękkie jak poduszka, niebo wygląda niesamowicie!

Ulepszone przechowywanie rud – na ziemi można teraz przechować aż 12 rud w jednym miejscu.

Nowy pancerz z niedźwiedziej skóry – trophy armor dla prawdziwych wojowników

Ulepszenia łodzi żaglowej – można nazwać łódź i przymocować do niej tarcze.
Dodano także konieczność zwijania/rozwijania żagli do sterowania.

Ulepszenia łosi – możliwość przyczepienia falxa, łuku i przekładni czasowej.

Fryzury i barber – nowe fryzury! A także fryzjer w rozdziale 2 fabuły.


AKTUALIZACJE GRY

Nowe funkcje wizualne i przedmioty z gliny

  • Kolorowa ceramika: Dodano kolorowe garnki, miski i dzbany.
  • Nowe wersje glinianych naczyń: Różnokolorowe wersje pojemników, konewek, donic i wazonów.
  • Kolorowe tygle i formy metalowe: Można teraz tworzyć kolorowe wersje tych przedmiotów.
  • Nowe chmury: Wprowadzono objętościowe renderowanie chmur; stary styl wciąż dostępny w ustawieniach.
  • Naprawa ciemnych krawędzi na odległych chmurach.

System ujeżdżania łosi

  • Oswajanie łosi: Można je złapać w dużą pułapkę i karmić, by urosły. Po roku są częściowo oswojone.
  • Ujeżdżanie: Nakładanie siodła i codzienne „łamanie” umożliwia pełne oswojenie.
  • Poprawiona mechanika jazdy na łosiu: Można prowadzić łosia na linie.
  • Naprawiono: Oswojone łosie nie atakują właściciela.

Rafy koralowe i życie morskie

  • Rafy koralowe: Generowane w słonych wodach, różne typy w zależności od temperatury.
  • Ryby: Pojawiają się ławice małych ryb.
  • Koralowce: Można je zebrać; z czasem żywy koral zmienia się w martwy.

Poprawki w generowaniu świata

  • Nowe formacje terenu: Ułatwione poruszanie się po świecie.
  • Oceany: 2,5% powierzchni, poprawione kształty oceanów.
  • Złoża gliny: Czerwona glina pojawia się w zimnych regionach.
  • Nowe ruiny: Dodano 3 nowe.
  • Naprawiono: Problemy z generowaniem stworzeń, wygładzaniem granic chunków, wysokością złożeń.

System powolnego leczenia

  • Pasek zdrowia: Pokazuje wizualnie leczenie i obrażenia.
  • Przedmioty lecznicze: Działają z opóźnieniem, nie natychmiast.
  • Zbroje: Wydłużają czas leczenia, ale nie zmniejszają jego ilości.

Nowe fryzury i elementy kosmetyczne

  • Nowe fryzury bazowe: M.in. dredy, loki, warkocze.
  • Dodatki: Koki, warkocze, kitki, fryzury stepowe.
  • Barber: Więcej fryzur dostępnych u fryzjera.

Zbroja ze skóry niedźwiedzia

  • Nowa zbroja: Trofeum z przeciętnymi statystykami.

Symulacja nieba

  • Księżyc i gwiazdy: Realistyczna trajektoria i fazy.
  • Zodiak: Gwiazdozbiory zmieniają się z porami roku.
  • Silniejsze światło pełni księżyca.

Historia i NPC

  • Nowy rozdział historii: Mniejsze odległości między wydarzeniami.
  • NPC: Własne dialogi, Tad może strzyc i leczyć.
  • Zdarzenia w Lazarecie: Więcej narracji środowiskowej.

Ulepszenia łodzi

  • Napęd: Teraz głównie przez rozwijanie żagli.
  • Interakcje: Można pisać nazwę łodzi, mocować tarcze.
  • Mechanika: Nowe przepisy, realistyczne zmęczenie przy wspinaniu.

Interakcje i przechowywanie

  • Nowe przedmioty: Kosze z papirusu, pułapki, pudła.
  • Magazynowanie: Można przechowywać więcej rodzajów przedmiotów na ziemi.
  • Nowe receptury: Prasowanie miodu, ulepszone przepisy gliny i daub.

Ulepszenia wydajności

  • Mniejsze zużycie RAM-u: Zarówno klient, jak i serwer korzystają z pamięci efektywniej.
  • SSBOs: Opcja redukująca zużycie VRAM.
  • Szybsze generowanie świata: Lepsze działanie przy dużych zbiornikach wodnych.

Księga przetrwania (Handbook)

  • Nowe treści: Receptury, wyjaśnienia systemów, lepsze opisy.
  • Poprawki: Wyświetlanie jednostek, ukrycie niedostępnych przedmiotów.

Balans i inne zmiany

  • Balans broni i mobów: Ulepszone AI, zbalansowane ataki.
  • Zmiany wizualne: Poprawione efekty świetlne, mniej zamglenia.
  • Poprawki bugów: Setki drobnych napraw (świat, przedmioty, AI, synchronizacja).

AKTUALIZACJE API

Ulepszenia w przetwarzaniu

  • Prasa do owoców może teraz produkować inny przedmiot niż suchą pulpę.
  • Dodano nowy typ przedmiotu: Squeezable. Zastępuje on sztywno zakodowany miód.

Rozszerzone przepisy siatki

  • Przepisy mogą teraz łączyć atrybuty składników (mergeAttributes).
  • Można używać wyrażeń regularnych i konstrukcji {variant} w kodzie składników.
  • Obsługiwane są różne warianty i ich grupy.

Tekstury bloków

  • Płytki i nakładki można teraz używać razem.

Gotowanie i żywność

  • Dodano właściwość IsFood. Pozwala uniknąć brudzenia garnków.
  • Płynne składniki mogą mieć wartość odżywczą na litr.
  • Przepisy mogą zawierać różne ilości przedmiotów w stosie.

Modowanie i konfiguracja

  • Można ładować klasy postaci i cechy z wielu plików.
  • Obrażenia kamienia konfigurowalne przez JSON.
  • Behawior mleczny ma teraz więcej opcji (dni laktacji, ilość mleka).
  • Dmuchawy hutnicze mogą mieć własną pojemność rudy.
  • Beczkowe dźwięki można dostosować przez JSON.

Pułapki

  • Zmieniono sposób definiowania przynęty. Teraz oparta na tagach, nie kategoriach.
  • Można ustawiać minimalną wagę przynęty.
  • Różne typy przynęt mogą mieć osobne transformacje renderowania.

Skrzynie i ruiny

  • Możliwość tworzenia skrzyń z zawartością odświeżaną dla każdego gracza (isPerPlayer:true).
  • Komendy /giveblock i /dev pplr l[] służą do testów i czyszczenia.

Dźwięki i jedzenie dla stworzeń

  • Galop i kłus można konfigurować.
  • Do diety dodano tag żywności „egg”.

Eksperymentalne

  • Komenda /debug chisel genshape generuje model JSON z wyrzeźbionego bloku.
  • Nowe drzwi z blokadą fabularną i komenda /dev storylock.

Inne zmiany

  • Spawnowanie stworzeń sprawdzane na wysokości 109% poziomu morza (lepsze dopasowanie do klimatu).
  • Przekształcono wiele właściwości i metod, by lepiej wspierały modowanie (np. GetInterface() zamiast rzutowania).
  • Dodano nowe metody np. TryStartAnimation(), CloseInventoryAndSync() i OnGetMiningSpeed().

Poprawki błędów

  • Wilki i inne jednostki nie próbują już skakać, jeśli brak animacji.
  • Biblioteka CompatibilityLib poprawnie zastępuje zasoby.
  • Poprawiono nakładki tekstur z różnych domen.
  • Naprawiono błąd z metodą AllocateTextureSpace().
  • Gra nie zawiesza się już, gdy mortallywoundable jest użyte na złym typie jednostki.
  • Lepsze zarządzanie zerowym dropem przy modyfikacjach przez cechy.


Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *