v1.20.0 – Lore Update: Wielka aktualizacja!!!

v1.20-pre.1

Drodzy Gracze,
wersja 1.20.0, stabilne wydanie, jest już dostępna do pobrania przez menedżera konta.

No to ruszamy, ta ogromna aktualizacja jest wreszcie „na tyle kompletna”. W tym momencie twórcy są przekonani, że każdy może i powinien zaktualizować grę do wersji 1.20. Jak wspomnieliśmy w poprzednich wpisach na blogu dotyczących pre.1 i rc.1, głównym celem tej aktualizacji było posunięcie do przodu historii gry, co udało nam się osiągnąć. Oczywiście, nie obyło się bez błędów, błędnych kierunków i nieporozumień, ale twórcom udało nam się przejść przez te trudności i stworzyć coś, co uważają za naprawdę wartościowe.


Czy możesz już zacząć grać w wersję 1.20?

Tak, na tym etapie twórcy zalecają każdemu zaktualizowanie gry do wersji 1.20. Starsze światy z wersji 1.19 również powinny automatycznie generować nowe lokacje związane z fabułą, a jeśli na ich miejscu znajdują się struktury graczy, pojawi się okno dialogowe z instrukcjami, jak ręcznie wygenerować te lokacje.
Pamiętajcie jednak, że wersja 1.20.0 oznaczona jako stabilna nie oznacza, że gra jest teraz w pełni wolna od problemów. Oznacza to jedynie, że twórcy czują się pewni, iż gra jest wystarczająco stabilna dla 99% graczy. Możliwe, że w przyszłości pojawi się jeszcze kilka dodatkowych wydań stabilnych z serii 1.20, gdy natrafią na nowe problemy.


Czy możesz już odkrywać nową zawartość fabularną?

Tak! Aby rozpocząć przygodę z nową fabułą, odwiedź rezonator w Bibliotece, posłuchaj go, a następnie ponownie odwiedź tego samego handlarza skarbów, który dał Ci mapę do Archiwów Rezonansu. Pokonanie Eidolona teraz również daje specjalny przedmiot, który pomoże Ci w dalszej podróży, ale nie jest to obowiązkowe! Możesz cieszyć się zwiedzaniem czterech unikalnych nowych lokacji fabularnych!



Nowości w grze – wersja 1.20

W najnowszej aktualizacji wersji 1.20 do gry Vintage Story pojawiło się wiele nowych funkcji i ulepszeń, które z pewnością przypadną do gustu fanom gry. Oto najważniejsze zmiany i nowości:

  • System własności łosia – możesz teraz wyposażyć swojego łosia w medalion, dzięki któremu będziesz mógł go przywołać i zobaczyć na mapie.
  • Personalizacja łosi – wprowadzono 21 rodzajów koców dla łosi oraz 15 rodzajów medalionów, które pozwalają na personalizację wyglądu twojego wierzchowca.
  • System budowy żaglówek – dodano system budowy żaglówek, które umożliwiają podróżowanie po morzach.
  • Ulepszenia tratw – teraz mają miejsce na wiosło i mogą przewozić kosz.
  • Ulepszenia wizualne zawartości oceanów – oceany otrzymały nowe, bardziej mętne cieniowanie, co nadaje im realistyczniejszy wygląd.
  • Roślinność podwodna – w oceanach i jeziorach pojawiło się wiele nowych roślin podwodnych, wzbogacając ekosystemy wodne.
  • Dynamiczne dostosowanie kolorów i zamarzanie upraw – wprowadzono dynamiczne dostosowanie kolorów otoczenia, a także nową mechanikę, w której uprawy mogą pokrywać się szronem.
  • Nowy model i animacje wilka – zaktualizowano model wilka oraz jego animacje, co sprawia, że te drapieżniki wyglądają i poruszają się jeszcze bardziej realistycznie.
  • Przebudowa cegieł – wprowadzono ponad 130 nowych wariantów bloków cegieł, co daje ogromne możliwości w budowie struktur. Pojawił się także nowy system wypalania cegieł – piec tunelowy.
  • Bambusowe płoty – dodano bambusowe płoty i bramy, co wzbogaca możliwości budowania.
  • Zaktualizowane włazy i meble – włazy są teraz dostosowane do rodzaju drewna i dostępne w dwóch wariantach, a ich animacja przypomina drzwi. Przeprojektowano również modele krzeseł i stołów, nadając im nowy wygląd.
  • Nowe torby z wyższej półki – wprowadzono dwa nowe rodzaje przenośnych toreb: wytrzymały skórzany plecak i wytrzymała torba górnicza, które wykonane są z materiałów końcowej fazy gry.
  • Zaćmienia księżyca – ruch Księżyca nad Słońcem będzie teraz powodował rzeczywiste zaćmienia, co dodaje nowy poziom realizmu do gry.
  • Poprawiona obsługa gorących przedmiotów – najczęściej używane gorące przedmioty są teraz poprawnie trzymane za pomocą szczypiec, co dodaje realizmu do procesu rzemiosła.
  • Gorące przedmioty na ziemi – przedmioty przechowywane na gorącej powierzchni są teraz również rozżarzone, a cieniowanie tych, które są trzymane, zostało poprawione.
  • Rozbite gorące formy – gorące formy będą teraz pękać, jeśli zostaną wystawione na działanie wody, co wprowadza nowe wyzwanie do procesu odlewania.

Wszystkie te nowości w wersji 1.20 dodają jeszcze więcej głębi i realizmu do świata gry, oferując graczom nowe narzędzia do eksploracji, personalizacji i budowy.


Galeria zdjęć


Nowości i zmiany w grze od wersji 1.19

  • Nowe lokacje i mechaniki – w grze pojawiły się cztery nowe główne lokacje fabularne, każda z nich jest unikalna i różni się od pozostałych. Gracze mogą rozpocząć swoją podróż od odwiedzenia handlarza skarbów, co stanowi początek ich nowej przygody.
  • System jazdy na zwierzętach – jednym z kluczowych dodatków jest system jazdy na zwierzętach, a pierwszym dostępnym wierzchowcem jest łoś. Nowy system interakcji pozwala graczom na celowanie w poszczególne części zwierząt, co daje więcej możliwości interakcji z nimi. Łosia można zakupić u handlarza skarbów po oddaniu miedziano – cynowego kilofa.
    • Łoś może być wyposażony w dodatkowe opcje przechowywania przedmiotów oraz pełnić rolę stojaka na narzędzia.
    • W przypadku odniesienia śmiertelnych ran, zwierzę przechodzi w stan krytyczny. Gracze mają możliwość uratowania go za pomocą opatrunków, ale jeśli nie zostanie poddany leczeniu, umrze po 24 godzinach w grze.
    • Jazda na łosiu możliwa jest bez konieczności trzymania przycisku, dzięki czemu jest to idealne rozwiązanie na długie podróże.
    • System własności – gracze mogą przypisać łosia do siebie, przyczepiając do niego medalion. Można mieć tylko jednego łosia naraz, a przypisanie go umożliwia śledzenie jego zdrowia i lokalizacji na mapie. Łosia można także przywołać przy użyciu kościotrąbki.
  • Nowe typy wierzchowców i żaglówek – dodano żaglówkę, która jest znacznie większa od aktualnie dostępnej tratwy. Nowe mechaniki fizyki umożliwiają realistyczne odwzorowanie ruchu obiektów nieskwadratowych, co dodaje autentyczności żeglowaniu.
    • Żaglówka umożliwia masowy transport towarów, graczy i zwierząt. Posiada osiem miejsc, w które można wstawić skrzynie, kosze, siedzenia lub zwierzęta (poprzez przyczepienie do słupków ogrodzeniowych).
    • Można umieścić łosia na żaglówce, przypinając go do słupka ogrodzeniowego na pokładzie.
    • Żaglówki nie są przenośne, muszą być budowane krok po kroku w pobliżu wody.
  • Przebudowa cegieł i wypalania – wprowadzono nowy piec kopułowy, który pozwala na wypalanie do 27 pełnych bloków glinianych naczyń jednocześnie. Nowością są również cztery różne kolory cegieł, które można uzyskać poprzez regulację poziomu wentylacji pieca.
    • Dodano złoża czerwonej gliny jako najczęściej spotykany rodzaj surowca. Glinka niebieska nie występuje już na większych wysokościach, a ognista glina jest dostępna tylko poniżej złóż węgla lub może być wytwarzana z niebieskiej gliny i krzemienia.
    • Wprowadzono wiele nowych wariantów cegieł, o różnych rozmiarach, wzorach i kolorach, w tym cegły w stylu „nierównym” (tylko dla wzorów: w biegu, główka i żołnierz).
    • Stosy torfu i drewna mogą być teraz podpalane podobnie jak stosy węgla i mogą być używane do wypalania cegieł w piecu kopułowym.
    • Wprowadzono możliwość wypalania dzbanków w różnych kolorach.
  • Nowe wrogie stworzenia – w grze pojawiły się dwa nowe, niebezpieczne moby: Shiver oraz Bowtorn, z wieloma wariantami, które dodają kolejne wyzwania w walce.
  • Dodano różnorodne owady
    • Skaczące i hałaśliwe koniki polne, które pojawiają się podczas ciepłych, suchych dni w określonych obszarach.
    • Śpiewające cykady w cieplejszych rejonach.
    • Rój muszek nad mokrymi jeziorami.
    • Coqui w strefach tropikalnych.
    • Chodzące po wodzie nartniki.
  • Wprowadzono wiele ulepszeń wizualnych dla wody
    • Nowy sposób wyświetlania mętności wody.
    • Poprawiona widoczność dna morskiego na krawędzi załadowanych bloków, co znacząco poprawia wygląd oceanów.
    • Naprawiono widoczność mgły wewnątrz jezior i poprawiono niektóre problemy z renderowaniem wody.
  • Mechanika sznurów i lin – wprowadzono drugą próbę dodania funkcjonalnych lin i smyczy do gry. Nowa mechanika pozwala graczom na prowadzenie udomowionych zwierząt, przyczepiając linę do ich szyi. Zwierzęta można przyczepiać do ogrodzeń lub drzew.
    • Zwierzę na smyczy można umieścić na żaglówce, przyczepiając je do słupka ogrodzeniowego.
    • Gracze mogą teraz zmieniać długość liny za pomocą narzędzi.
    • Lina napinana zbyt mocno emituje dźwięk i może się zerwać, co jest sygnalizowane dźwiękiem oraz cząsteczkami.

Dodatkowe poprawki obejmują

  • Naprawiono przypadki, w których stworzenia nie uciekały po otrzymaniu obrażeń.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego istoty krążyły w kółko na połówkach bloków.
  • Stworzenia teraz prawidłowo wychodzą z wody.
  • Istoty podążające za innymi przestały próbować bez końca ścigać te, których nie mogą dosięgnąć.

Ulepszenia wizualne

  • Wszystkie ubrania Serafów są teraz w pełni trójwymiarowe.
  • Serafy poprawnie trzymają rozgrzane tygielki i sztabki.
  • Dodano rdzę dekoracyjną do gniazd szarańczy.
  • Klucze francuskie mają teraz różne modele w zależności od metalu.
  • Ulepszono efekty cząsteczkowe, w tym wygładzenie krawędzi i powiększenie dymu przy wybuchach.
  • Uszkodzone cegły ogniotrwałe mają teraz fizycznie erodowany model.
  • Wprowadzono lepsze efekty wizualne podczas kucia, z dłużej utrzymującymi się i bardziej dynamicznymi cząsteczkami.
  • Śnieg jest teraz bardziej podatny na działanie wiatru.

Naprawione błędy

  • Znikający efekt glitcha podczas burz czasowych na blokach.
  • Naprawiono błędy z przezroczystością w modelach szklanych.
  • Rozwiązano problem z zamrażaniem gleby będącej częścią bloków wycinanych.
  • Poprawiono działanie animacji postaci pod wodą oraz w innych przypadkach, takich jak obracanie postaci podczas pływania.

Ulepszenia dźwiękowe

  • Zoptymalizowano dźwięk deszczu w pomieszczeniach, dostosowując jego głośność do intensywności opadów oraz zwiększając jakość dźwięku przy wielu źródłach.
  • Dźwięki rozbryzgów deszczu na szkle są teraz zależne od suwaka dźwięków pogody, a nie ambientowych.

Ulepszenia rozgrywki

  • Kopalnie i inne jaskinie są teraz mniej przewidywalne, z możliwością zawalenia się większej ilości bloków.
  • Dodano nowe wybuchowe przedmioty do rozbijania skał oraz do walki ze stworzeniami.
  • Wprowadzono nowe wyzwania przetrwania, takie jak ograniczenia w tworzeniu źródeł wody w trybie przetrwania.
  • Poprawiono balans w mechanikach gry, takich jak wydłużenie czasu trwania aukcji, poprawki w farmingu, zmniejszenie liczby fragmentów malachitu oraz zmiany w przepisach rzemieślniczych.

Zmiany na serwerze gier

  • Nowa komenda do kontroli whitelisty: możliwość włączenia/wyłączenia systemu whitelisty za pomocą komendy /whitelist on/off. Komendy /whitelist add/remove playeruid umożliwiają dodawanie lub usuwanie graczy z whitelisty.
  • Monitorowanie użycia RAM: serwer teraz monitoruje zużycie pamięci RAM. Gdy osiągnie 90% ustawionej wartości, co minutę będzie wyświetlał ostrzeżenie, a po osiągnięciu limitu zamknie serwer. Ustawienie to można zmienić w pliku serverconfig.json w opcji "DieAboveMemoryUsageMb": 50000 (domyślnie 50 GB).
  • Whitelista domyślnie włączona: dedykowane serwery gier są teraz domyślnie objęte whitelistą. Zamiast opcji OnlyWhitelisted, należy używać nowej opcji w ServerConfig: WhitelistMode: "off/on/default". Domyślnie whitelist jest włączona dla serwerów dedykowanych, a wyłączona dla serwerów w trybie pojedynczego gracza lub LAN.
  • Brak publicznego ogłoszenia serwera: serwery nie są domyślnie wyświetlane na publicznej liście serwerów.
  • Poprawa logowania: zmieniono sposób archiwizacji logów, teraz limit wielkości logów jest stosowany do całych sesji zamiast pojedynczych logów.
  • Nowe logi audytowe: dodano logi audytowe dla obrażeń PVP.
  • Zmiana wyświetlania obszarów objętych roszczeniami: teraz obszar roszczenia jest wyświetlany w m³ zamiast m².
  • Naprawione rzadkie błędy serwera: naprawiono rzadkie błędy powodowane przez stertę węgla, bugnet i ogień.
  • Zmiany w komendach czatu: ulepszono pomoc do komendy banowania.
  • Komenda .debug: teraz można jej używać także na serwerach bez uprawnień administratora.

Poprawki wydajności

  • Poprawa wydajności w gęstych lasach: poprawiono wydajność o 2 do 4 klatek na sekundę w lasach, dzięki wstępnemu obliczaniu wartości mapy kolorów w shaderze wierzchołków zamiast w shaderze fragmentów.
  • Usunięcie małego wycieku pamięci: naprawiono wyciek pamięci związany z dźwiękiem Quern, który nie był usuwany, gdy blok znajdował się poza zasięgiem.
  • Poprawa w płynności ruchu seraphów w trybie kamery overhead: ruch seraphów w trybie kamery overhead stał się płynniejszy.
  • Wsparcie dla tłumaczeń: zaktualizowano wsparcie dla tłumaczeń. Dodano nowe języki: tajski, islandzki, norweski i tradycyjny chiński.
  • Zmiany w nametagach NPC: teraz nametagi NPC są tłumaczone, zależnie od wpisów w pliku językowym.
  • Optymalizacja UI: poprawiono układ GUI na ekranie rozłączonym oraz komunikaty błędów przy nieudanej próbie połączenia z serwerem.

Zmiany w rozgrywce

  • Zwierzęta: wzrost rozmiarów wilków zależy teraz od płci (odchylenie +5% lub -5%). Młodsze jelenie mają teraz poroże przez dłuższy czas w roku (od 8,5 do 9 miesięcy).
  • Zmiany w interakcji z obiektami: nie można już podnosić tarczy podczas interakcji z obiektami.
  • Zwiększona szansa na pojawienie się ule w logach
  • .Dostosowanie do trybu kreatywnego: w trybie kreatywnym można teraz dodawać pionowy pień do poziomego pieńka.
  • Modyfikacje przedmiotów: zmieniono przepisy na wykuwanie nożyc, aby bardziej odpowiadały wyglądowi narzędzi. Zmieniono także nazwę przedmiotu „rope” na „coiled rope” oraz przepisy na młotek i kamienną łopatę, by lepiej odzwierciedlały rzeczywisty wygląd głowic narzędzi.

Zmiany w trybie wieloosobowym

  • Zarządzanie serwerem: dodano nowe komendy do zarządzania grupami i serwerami, w tym komendę /group joinpolicy oraz możliwość dołączenia do grupy za pomocą /group join.
  • Zmiany w konfiguracji świata: możliwość ustawienia automatycznej zmiany klasy co 6 miesięcy. Zmieniono także ustawienia zmiany klasy gracza.
  • Nowe komendy dla administracji: nowe komendy takie jak /kick z możliwością selekcji graczy oraz /serverconfig dla administracji.
  • Poprawa logów audytowych: logi zostały ulepszone o informacje o zawartości bloków i ich interakcjach.
  • Opcje konfiguracji serwera: możliwość ustawienia zasięgu symulacji w czasie rzeczywistym przy pomocy /serverconfig simrange.

Ustawienia dotyczące generowania świata

  • Zwiększenie szansy na pojawienie się ule w logach.
  • Zmieniony sposób generowania świata: ulepszono sposób generowania świata, aby różnice w generowaniu na tym samym świecie były mniejsze, co poprawia deterministyczność w odniesieniu do seedów.

Interfejs i ustawienia

  • Zakładka „Controls” zyskała nowe pole wyszukiwania, umożliwiające łatwiejsze znajdowanie opcji.
  • Zakładka „Graphics”: Tooltip dla opcji Sepia został zaktualizowany – jest teraz wyjaśnienie, że opcja jest wyłączona (automatycznie) gdy włączone jest Dynamiczne Kolorowanie.
  • W zakładce Graphics poprawiono tooltip dla opcji Kontrast.
  • W zakładce Graphics suwak „View Distance” teraz wyświetla spójne podpowiedzi przed i po interakcji. Poprawka dotyczy również suwaka „World Height” na ekranie „Customize World” w menu głównym. [GitHub #4526]
  • W zakładce Sounds poprawiono działanie regulacji głośności muzyki bossów, teraz zmiana głośności utworu jest powiązana z suwakiem „Muzyka”, a nie „Dźwięki Ambient”.
  • Dodano nową komendę: „/we chisel setchiseleditable false” zmienia się na „/we microblock editable false”.
  • Instalator na Windows jest teraz skonfigurowany tak, aby nie uruchamiał gry automatycznie po instalacji, z dodanym argumentem linii poleceń „/verysilent”.

Nowe opcje i usprawnienia

  • Prawie wszystkie naszyjniki nasion są teraz rzemieślniczo wytwarzalne zamiast sprzedawane przez zielarzy.
  • Zwiększono rozmiar okna edycji tabliczki, aby lepiej pasowało do języków, takich jak francuski.
  • Zaktualizowano logi czatu, dodając identyfikatory grup czatu i nieformatowane wiadomości.
  • Wprowadzono poprawki do zachowania ryb w wodzie – zapobiega się tworzeniu „wodospadów” z łososiami.
  • Wprowadzono wsparcie dla nowych typów belek nośnych, w tym metalowych belek wsporczych oraz nowych typów drewna.
  • Sailboat actions: dodano rejestrowanie działań na łódce, takich jak wsiadanie, wysiadanie, umieszczanie oraz otwieranie skrzyni.
  • Pozycja minimapy może być teraz zmieniana za pomocą skrótu klawiaturowego Ctrl+F6 (domyślny, konfigurowalny w ustawieniach).Dodano komendę /entity locateg, umożliwiającą lokalizowanie obszarów z dużą liczbą jednostek.
  • Dodano możliwość przetapiania elementów omok w piecu oraz rozpuszczania metalowych tabliczek za pomocą dłuta

Usunięto i naprawiono

  • Usunięto stwardniałą glinę z przepisów, przenosząc ją do folderu „legacy”, a w jej miejsce pojawiła się „wattle & daub”.
  • Scythe (kosy) nadal niszczyły trawę w trybie cięcia – naprawiono.
  • Usunięto rzadki błąd związany z usuwaniem gleby z mikrobloków, który czasami powodował uszkodzenie mikrobloku i utratę losowych woskli.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że maty bakteryjne nie działały poprawnie w przypadku głębokich dziur (1 blok głębokości).
  • Usunięto rzadki błąd serwera związany z wyścigiem wątków pomiędzy kompresowaniem a rozładowywaniem chunków.
  • Został naprawiony błąd powodujący, że ryby w wodzie często nie generowały się poprawnie, co skutkowało „wodospadami” łososi.

Nowe funkcje i zmiany w API / modowaniu

  • System Aktywności Podmiotów i Edytor UI w Grze – dodano nowy system aktywności podmiotów oraz edytor interfejsu użytkownika w grze. Aby go otworzyć, należy użyć komendy .dev aedit. Więcej informacji na ten temat zostanie przedstawionych w kolejnej aktualizacji.
  • System Mgły Sferycznej – wprowadzono system mgły sferycznej, który doda nowy, bardziej zaawansowany sposób zarządzania atmosferą w grze. Szczegóły zostaną omówione w przyszłym poście.
  • Poprawiona Obsługa Wymiarów w Silniku Gry i API – zwiększono wsparcie dla wymiarów w silniku gry oraz API, co pozwala na jeszcze lepsze tworzenie rozbudowanych i zróżnicowanych środowisk. Szczegóły na ten temat zostaną przedstawione w kolejnym wpisie.
  • Zastosowanie Dziedziczenia w Plikach JSON dla Bloków, Przedmiotów i Podmiotów – wprowadzono możliwość dziedziczenia plików JSON dla bloków, przedmiotów i podmiotów za pomocą właściwości „inheritFrom”. Przykład użycia: assets/survival/blocktypes/wood/woodtyped/roughhewnfence-fsnow.json.
  • Zwiększenie Limitów dla Elementów Animowanych – limit elementów animowanych został zwiększony do 230, a do 1000 można ustawić poprzez odpowiednie zmiany w ustawieniach. Zmiana ta wprowadza nowe mechanizmy wysyłania danych animacji przy użyciu UBO zamiast uniformów, co ma poprawić wydajność.
  • Poprawki w ModMakerze
    • Program teraz pyta użytkownika, czy chce zignorować foldery kształtów przy porównywaniu plików, co skraca czas działania programu o średnio 65%.
    • Dodano funkcję, która przywraca wszystkie domyślne zasoby do ich pierwotnego stanu.
    • ModMaker umożliwia teraz re-eksportowanie plików JSON w sposób standardowy, co poprawia organizację i ułatwia edytowanie plików w IDE.
    • Dodano opcję usuwania folderów tymczasowych, co pomaga w rozwiązywaniu problemów z ModMakerem.
  • Nowa Właściwość Typu Podmiotu: „behaviorConfigs” – nowa właściwość „behaviorConfigs” pozwala na zdefiniowanie wstępnych konfiguracji zachowań podmiotów, które będą stosowane zarówno po stronie serwera, jak i klienta, eliminując konieczność pisania tych samych konfiguracji dwukrotnie.
  • Dodanie Elementów Włosów do Seraphów w Zależności od Ubranek – możliwość dodania elementów włosów do postaci Seraph, które będą wyświetlane tylko wtedy, gdy postać nosi określony strój. Przykład implementacji: assets/game/shapes/entity/humanoid/seraphskinparts/hair-extra/braidedup.json.
  • Nowe Narzędzia i Typy w EnumTool – zostały dodane nowe typy narzędzi w wyliczeniu EnumTool, co umożliwia szersze możliwości modyfikacji.
  • Zmiany w Ciałach Podmiotów i Ich Animacjach – zaktualizowano sposób, w jaki działają limity kąta ciała podmiotów oraz animacji graczy. Zmiana ta polega na zastąpieniu poprzednich definicji kątów na bardziej elastyczne modele, takie jak AngleConstraint, co daje większą kontrolę nad rotacjami postaci.
  • Refaktoryzacja Systemu Inventarzy Podmiotów – zmieniono sposób kodowania inventarzy podmiotów. Zamiast pojedynczego pola entity.GearInventory, teraz stosowane są klasy abstrakcyjne, takie jak EntityBehaviorContainer, które są wykorzystywane przez różne zachowania podmiotów.
  • Nowa Funkcja w Blokach: GetTraversalCost() – dodano metodę GetTraversalCost() dla bloków, która pozwala systemowi na określenie, jak trudny lub łatwy jest dany blok do przejścia przez jednostki, co ma znaczenie w systemie śledzenia ścieżki.
  • Poprawki w Systemie Animacji i Renderowania – zmieniono sposób renderowania animacji, wprowadzając poprawki w kodzie związane z obsługą animacji oraz poprawiając działanie animacji w niektórych przypadkach, takich jak postacie na wozach.
  • ModMaker i Zmiany w Obsłudze Plików – ModMaker teraz obsługuje generowanie lokalnych zasobów na podstawie niezmodyfikowanej wersji gry, co umożliwia tworzenie modów także z wersji przed wydaniem.
  • Poprawki i Zmiany w Systemie Dźwięków – dodano możliwość bezpośredniego przypisania dźwięków do określonych klatek animacji w obiekcie AnimationMetaData. Wprowadzono również poprawki w modelu tłumienia dźwięków na dalsze odległości.
  • Tweak w Systemie Zbierania Przedmiotów – możliwość stosowania różnych modyfikatorów statystyk na przedmiotach trzymanych w rękach, np. w przypadku przedmiotów w głównej i bocznej ręce.
  • Zmiany w Interfejsie Zadań AI – dodano możliwość modyfikacji zadań AI, takich jak dodanie warunków „whenSwimming” w zadaniach dla postaci, co umożliwia lepszą kontrolę nad zachowaniem podmiotów w grze.
  • Poprawki w Systemie Ścieżek i Podróży – zoptymalizowano system śledzenia ścieżek oraz dodano możliwość określenia kosztów podróży przez różne typy bloków, co wpływa na sposób, w jaki jednostki wybierają swoje trasy w grze.
  • Poprawki Wydajności i Błędów w Modowaniu
    • Zoptymalizowano funkcję SearchBlocks(), co poprawiło wydajność o 2%.
    • Naprawiono błędy związane z tworzeniem schematów i ich interakcjami w środowisku gry.

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Dodaj komentarz