Drodzy Gracze,
wersja 1.20.0, stabilne wydanie, jest już dostępna do pobrania przez menedżera konta.
No to ruszamy, ta ogromna aktualizacja jest wreszcie „na tyle kompletna”. W tym momencie twórcy są przekonani, że każdy może i powinien zaktualizować grę do wersji 1.20. Jak wspomnieliśmy w poprzednich wpisach na blogu dotyczących pre.1 i rc.1, głównym celem tej aktualizacji było posunięcie do przodu historii gry, co udało nam się osiągnąć. Oczywiście, nie obyło się bez błędów, błędnych kierunków i nieporozumień, ale twórcom udało nam się przejść przez te trudności i stworzyć coś, co uważają za naprawdę wartościowe.
Czy możesz już zacząć grać w wersję 1.20?
Tak, na tym etapie twórcy zalecają każdemu zaktualizowanie gry do wersji 1.20. Starsze światy z wersji 1.19 również powinny automatycznie generować nowe lokacje związane z fabułą, a jeśli na ich miejscu znajdują się struktury graczy, pojawi się okno dialogowe z instrukcjami, jak ręcznie wygenerować te lokacje.
Pamiętajcie jednak, że wersja 1.20.0 oznaczona jako stabilna nie oznacza, że gra jest teraz w pełni wolna od problemów. Oznacza to jedynie, że twórcy czują się pewni, iż gra jest wystarczająco stabilna dla 99% graczy. Możliwe, że w przyszłości pojawi się jeszcze kilka dodatkowych wydań stabilnych z serii 1.20, gdy natrafią na nowe problemy.
Czy możesz już odkrywać nową zawartość fabularną?
Tak! Aby rozpocząć przygodę z nową fabułą, odwiedź rezonator w Bibliotece, posłuchaj go, a następnie ponownie odwiedź tego samego handlarza skarbów, który dał Ci mapę do Archiwów Rezonansu. Pokonanie Eidolona teraz również daje specjalny przedmiot, który pomoże Ci w dalszej podróży, ale nie jest to obowiązkowe! Możesz cieszyć się zwiedzaniem czterech unikalnych nowych lokacji fabularnych!
Nowości w grze – wersja 1.20
W najnowszej aktualizacji wersji 1.20 do gry Vintage Story pojawiło się wiele nowych funkcji i ulepszeń, które z pewnością przypadną do gustu fanom gry. Oto najważniejsze zmiany i nowości:
- System własności łosia – możesz teraz wyposażyć swojego łosia w medalion, dzięki któremu będziesz mógł go przywołać i zobaczyć na mapie.
- Personalizacja łosi – wprowadzono 21 rodzajów koców dla łosi oraz 15 rodzajów medalionów, które pozwalają na personalizację wyglądu twojego wierzchowca.
- System budowy żaglówek – dodano system budowy żaglówek, które umożliwiają podróżowanie po morzach.
- Ulepszenia tratw – teraz mają miejsce na wiosło i mogą przewozić kosz.
- Ulepszenia wizualne zawartości oceanów – oceany otrzymały nowe, bardziej mętne cieniowanie, co nadaje im realistyczniejszy wygląd.
- Roślinność podwodna – w oceanach i jeziorach pojawiło się wiele nowych roślin podwodnych, wzbogacając ekosystemy wodne.
- Dynamiczne dostosowanie kolorów i zamarzanie upraw – wprowadzono dynamiczne dostosowanie kolorów otoczenia, a także nową mechanikę, w której uprawy mogą pokrywać się szronem.
- Nowy model i animacje wilka – zaktualizowano model wilka oraz jego animacje, co sprawia, że te drapieżniki wyglądają i poruszają się jeszcze bardziej realistycznie.
- Przebudowa cegieł – wprowadzono ponad 130 nowych wariantów bloków cegieł, co daje ogromne możliwości w budowie struktur. Pojawił się także nowy system wypalania cegieł – piec tunelowy.
- Bambusowe płoty – dodano bambusowe płoty i bramy, co wzbogaca możliwości budowania.
- Zaktualizowane włazy i meble – włazy są teraz dostosowane do rodzaju drewna i dostępne w dwóch wariantach, a ich animacja przypomina drzwi. Przeprojektowano również modele krzeseł i stołów, nadając im nowy wygląd.
- Nowe torby z wyższej półki – wprowadzono dwa nowe rodzaje przenośnych toreb: wytrzymały skórzany plecak i wytrzymała torba górnicza, które wykonane są z materiałów końcowej fazy gry.
- Zaćmienia księżyca – ruch Księżyca nad Słońcem będzie teraz powodował rzeczywiste zaćmienia, co dodaje nowy poziom realizmu do gry.
- Poprawiona obsługa gorących przedmiotów – najczęściej używane gorące przedmioty są teraz poprawnie trzymane za pomocą szczypiec, co dodaje realizmu do procesu rzemiosła.
- Gorące przedmioty na ziemi – przedmioty przechowywane na gorącej powierzchni są teraz również rozżarzone, a cieniowanie tych, które są trzymane, zostało poprawione.
- Rozbite gorące formy – gorące formy będą teraz pękać, jeśli zostaną wystawione na działanie wody, co wprowadza nowe wyzwanie do procesu odlewania.
Wszystkie te nowości w wersji 1.20 dodają jeszcze więcej głębi i realizmu do świata gry, oferując graczom nowe narzędzia do eksploracji, personalizacji i budowy.
Galeria zdjęć



















Nowości i zmiany w grze od wersji 1.19
- Nowe lokacje i mechaniki – w grze pojawiły się cztery nowe główne lokacje fabularne, każda z nich jest unikalna i różni się od pozostałych. Gracze mogą rozpocząć swoją podróż od odwiedzenia handlarza skarbów, co stanowi początek ich nowej przygody.
- System jazdy na zwierzętach – jednym z kluczowych dodatków jest system jazdy na zwierzętach, a pierwszym dostępnym wierzchowcem jest łoś. Nowy system interakcji pozwala graczom na celowanie w poszczególne części zwierząt, co daje więcej możliwości interakcji z nimi. Łosia można zakupić u handlarza skarbów po oddaniu miedziano – cynowego kilofa.
- Łoś może być wyposażony w dodatkowe opcje przechowywania przedmiotów oraz pełnić rolę stojaka na narzędzia.
- W przypadku odniesienia śmiertelnych ran, zwierzę przechodzi w stan krytyczny. Gracze mają możliwość uratowania go za pomocą opatrunków, ale jeśli nie zostanie poddany leczeniu, umrze po 24 godzinach w grze.
- Jazda na łosiu możliwa jest bez konieczności trzymania przycisku, dzięki czemu jest to idealne rozwiązanie na długie podróże.
- System własności – gracze mogą przypisać łosia do siebie, przyczepiając do niego medalion. Można mieć tylko jednego łosia naraz, a przypisanie go umożliwia śledzenie jego zdrowia i lokalizacji na mapie. Łosia można także przywołać przy użyciu kościotrąbki.
- Nowe typy wierzchowców i żaglówek – dodano żaglówkę, która jest znacznie większa od aktualnie dostępnej tratwy. Nowe mechaniki fizyki umożliwiają realistyczne odwzorowanie ruchu obiektów nieskwadratowych, co dodaje autentyczności żeglowaniu.
- Żaglówka umożliwia masowy transport towarów, graczy i zwierząt. Posiada osiem miejsc, w które można wstawić skrzynie, kosze, siedzenia lub zwierzęta (poprzez przyczepienie do słupków ogrodzeniowych).
- Można umieścić łosia na żaglówce, przypinając go do słupka ogrodzeniowego na pokładzie.
- Żaglówki nie są przenośne, muszą być budowane krok po kroku w pobliżu wody.
- Przebudowa cegieł i wypalania – wprowadzono nowy piec kopułowy, który pozwala na wypalanie do 27 pełnych bloków glinianych naczyń jednocześnie. Nowością są również cztery różne kolory cegieł, które można uzyskać poprzez regulację poziomu wentylacji pieca.
- Dodano złoża czerwonej gliny jako najczęściej spotykany rodzaj surowca. Glinka niebieska nie występuje już na większych wysokościach, a ognista glina jest dostępna tylko poniżej złóż węgla lub może być wytwarzana z niebieskiej gliny i krzemienia.
- Wprowadzono wiele nowych wariantów cegieł, o różnych rozmiarach, wzorach i kolorach, w tym cegły w stylu „nierównym” (tylko dla wzorów: w biegu, główka i żołnierz).
- Stosy torfu i drewna mogą być teraz podpalane podobnie jak stosy węgla i mogą być używane do wypalania cegieł w piecu kopułowym.
- Wprowadzono możliwość wypalania dzbanków w różnych kolorach.
- Nowe wrogie stworzenia – w grze pojawiły się dwa nowe, niebezpieczne moby: Shiver oraz Bowtorn, z wieloma wariantami, które dodają kolejne wyzwania w walce.
- Dodano różnorodne owady
- Skaczące i hałaśliwe koniki polne, które pojawiają się podczas ciepłych, suchych dni w określonych obszarach.
- Śpiewające cykady w cieplejszych rejonach.
- Rój muszek nad mokrymi jeziorami.
- Coqui w strefach tropikalnych.
- Chodzące po wodzie nartniki.
- Wprowadzono wiele ulepszeń wizualnych dla wody
- Nowy sposób wyświetlania mętności wody.
- Poprawiona widoczność dna morskiego na krawędzi załadowanych bloków, co znacząco poprawia wygląd oceanów.
- Naprawiono widoczność mgły wewnątrz jezior i poprawiono niektóre problemy z renderowaniem wody.
- Mechanika sznurów i lin – wprowadzono drugą próbę dodania funkcjonalnych lin i smyczy do gry. Nowa mechanika pozwala graczom na prowadzenie udomowionych zwierząt, przyczepiając linę do ich szyi. Zwierzęta można przyczepiać do ogrodzeń lub drzew.
- Zwierzę na smyczy można umieścić na żaglówce, przyczepiając je do słupka ogrodzeniowego.
- Gracze mogą teraz zmieniać długość liny za pomocą narzędzi.
- Lina napinana zbyt mocno emituje dźwięk i może się zerwać, co jest sygnalizowane dźwiękiem oraz cząsteczkami.
Dodatkowe poprawki obejmują
- Naprawiono przypadki, w których stworzenia nie uciekały po otrzymaniu obrażeń.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego istoty krążyły w kółko na połówkach bloków.
- Stworzenia teraz prawidłowo wychodzą z wody.
- Istoty podążające za innymi przestały próbować bez końca ścigać te, których nie mogą dosięgnąć.
Ulepszenia wizualne
- Wszystkie ubrania Serafów są teraz w pełni trójwymiarowe.
- Serafy poprawnie trzymają rozgrzane tygielki i sztabki.
- Dodano rdzę dekoracyjną do gniazd szarańczy.
- Klucze francuskie mają teraz różne modele w zależności od metalu.
- Ulepszono efekty cząsteczkowe, w tym wygładzenie krawędzi i powiększenie dymu przy wybuchach.
- Uszkodzone cegły ogniotrwałe mają teraz fizycznie erodowany model.
- Wprowadzono lepsze efekty wizualne podczas kucia, z dłużej utrzymującymi się i bardziej dynamicznymi cząsteczkami.
- Śnieg jest teraz bardziej podatny na działanie wiatru.
Naprawione błędy
- Znikający efekt glitcha podczas burz czasowych na blokach.
- Naprawiono błędy z przezroczystością w modelach szklanych.
- Rozwiązano problem z zamrażaniem gleby będącej częścią bloków wycinanych.
- Poprawiono działanie animacji postaci pod wodą oraz w innych przypadkach, takich jak obracanie postaci podczas pływania.
Ulepszenia dźwiękowe
- Zoptymalizowano dźwięk deszczu w pomieszczeniach, dostosowując jego głośność do intensywności opadów oraz zwiększając jakość dźwięku przy wielu źródłach.
- Dźwięki rozbryzgów deszczu na szkle są teraz zależne od suwaka dźwięków pogody, a nie ambientowych.
Ulepszenia rozgrywki
- Kopalnie i inne jaskinie są teraz mniej przewidywalne, z możliwością zawalenia się większej ilości bloków.
- Dodano nowe wybuchowe przedmioty do rozbijania skał oraz do walki ze stworzeniami.
- Wprowadzono nowe wyzwania przetrwania, takie jak ograniczenia w tworzeniu źródeł wody w trybie przetrwania.
- Poprawiono balans w mechanikach gry, takich jak wydłużenie czasu trwania aukcji, poprawki w farmingu, zmniejszenie liczby fragmentów malachitu oraz zmiany w przepisach rzemieślniczych.
Zmiany na serwerze gier
- Nowa komenda do kontroli whitelisty: możliwość włączenia/wyłączenia systemu whitelisty za pomocą komendy
/whitelist on/off
. Komendy/whitelist add/remove playeruid
umożliwiają dodawanie lub usuwanie graczy z whitelisty. - Monitorowanie użycia RAM: serwer teraz monitoruje zużycie pamięci RAM. Gdy osiągnie 90% ustawionej wartości, co minutę będzie wyświetlał ostrzeżenie, a po osiągnięciu limitu zamknie serwer. Ustawienie to można zmienić w pliku
serverconfig.json
w opcji"DieAboveMemoryUsageMb": 50000
(domyślnie 50 GB). - Whitelista domyślnie włączona: dedykowane serwery gier są teraz domyślnie objęte whitelistą. Zamiast opcji
OnlyWhitelisted
, należy używać nowej opcji wServerConfig
:WhitelistMode: "off/on/default"
. Domyślnie whitelist jest włączona dla serwerów dedykowanych, a wyłączona dla serwerów w trybie pojedynczego gracza lub LAN. - Brak publicznego ogłoszenia serwera: serwery nie są domyślnie wyświetlane na publicznej liście serwerów.
- Poprawa logowania: zmieniono sposób archiwizacji logów, teraz limit wielkości logów jest stosowany do całych sesji zamiast pojedynczych logów.
- Nowe logi audytowe: dodano logi audytowe dla obrażeń PVP.
- Zmiana wyświetlania obszarów objętych roszczeniami: teraz obszar roszczenia jest wyświetlany w m³ zamiast m².
- Naprawione rzadkie błędy serwera: naprawiono rzadkie błędy powodowane przez stertę węgla, bugnet i ogień.
- Zmiany w komendach czatu: ulepszono pomoc do komendy banowania.
- Komenda
.debug
: teraz można jej używać także na serwerach bez uprawnień administratora.
Poprawki wydajności
- Poprawa wydajności w gęstych lasach: poprawiono wydajność o 2 do 4 klatek na sekundę w lasach, dzięki wstępnemu obliczaniu wartości mapy kolorów w shaderze wierzchołków zamiast w shaderze fragmentów.
- Usunięcie małego wycieku pamięci: naprawiono wyciek pamięci związany z dźwiękiem Quern, który nie był usuwany, gdy blok znajdował się poza zasięgiem.
- Poprawa w płynności ruchu seraphów w trybie kamery overhead: ruch seraphów w trybie kamery overhead stał się płynniejszy.
- Wsparcie dla tłumaczeń: zaktualizowano wsparcie dla tłumaczeń. Dodano nowe języki: tajski, islandzki, norweski i tradycyjny chiński.
- Zmiany w nametagach NPC: teraz nametagi NPC są tłumaczone, zależnie od wpisów w pliku językowym.
- Optymalizacja UI: poprawiono układ GUI na ekranie rozłączonym oraz komunikaty błędów przy nieudanej próbie połączenia z serwerem.
Zmiany w rozgrywce
- Zwierzęta: wzrost rozmiarów wilków zależy teraz od płci (odchylenie +5% lub -5%). Młodsze jelenie mają teraz poroże przez dłuższy czas w roku (od 8,5 do 9 miesięcy).
- Zmiany w interakcji z obiektami: nie można już podnosić tarczy podczas interakcji z obiektami.
- Zwiększona szansa na pojawienie się ule w logach
- .Dostosowanie do trybu kreatywnego: w trybie kreatywnym można teraz dodawać pionowy pień do poziomego pieńka.
- Modyfikacje przedmiotów: zmieniono przepisy na wykuwanie nożyc, aby bardziej odpowiadały wyglądowi narzędzi. Zmieniono także nazwę przedmiotu „rope” na „coiled rope” oraz przepisy na młotek i kamienną łopatę, by lepiej odzwierciedlały rzeczywisty wygląd głowic narzędzi.
Zmiany w trybie wieloosobowym
- Zarządzanie serwerem: dodano nowe komendy do zarządzania grupami i serwerami, w tym komendę
/group joinpolicy
oraz możliwość dołączenia do grupy za pomocą/group join
. - Zmiany w konfiguracji świata: możliwość ustawienia automatycznej zmiany klasy co 6 miesięcy. Zmieniono także ustawienia zmiany klasy gracza.
- Nowe komendy dla administracji: nowe komendy takie jak
/kick
z możliwością selekcji graczy oraz/serverconfig
dla administracji. - Poprawa logów audytowych: logi zostały ulepszone o informacje o zawartości bloków i ich interakcjach.
- Opcje konfiguracji serwera: możliwość ustawienia zasięgu symulacji w czasie rzeczywistym przy pomocy
/serverconfig simrange
.
Ustawienia dotyczące generowania świata
- Zwiększenie szansy na pojawienie się ule w logach.
- Zmieniony sposób generowania świata: ulepszono sposób generowania świata, aby różnice w generowaniu na tym samym świecie były mniejsze, co poprawia deterministyczność w odniesieniu do seedów.
Interfejs i ustawienia
- Zakładka „Controls” zyskała nowe pole wyszukiwania, umożliwiające łatwiejsze znajdowanie opcji.
- Zakładka „Graphics”: Tooltip dla opcji Sepia został zaktualizowany – jest teraz wyjaśnienie, że opcja jest wyłączona (automatycznie) gdy włączone jest Dynamiczne Kolorowanie.
- W zakładce Graphics poprawiono tooltip dla opcji Kontrast.
- W zakładce Graphics suwak „View Distance” teraz wyświetla spójne podpowiedzi przed i po interakcji. Poprawka dotyczy również suwaka „World Height” na ekranie „Customize World” w menu głównym. [GitHub #4526]
- W zakładce Sounds poprawiono działanie regulacji głośności muzyki bossów, teraz zmiana głośności utworu jest powiązana z suwakiem „Muzyka”, a nie „Dźwięki Ambient”.
- Dodano nową komendę: „/we chisel setchiseleditable false” zmienia się na „/we microblock editable false”.
- Instalator na Windows jest teraz skonfigurowany tak, aby nie uruchamiał gry automatycznie po instalacji, z dodanym argumentem linii poleceń „/verysilent”.
Nowe opcje i usprawnienia
- Prawie wszystkie naszyjniki nasion są teraz rzemieślniczo wytwarzalne zamiast sprzedawane przez zielarzy.
- Zwiększono rozmiar okna edycji tabliczki, aby lepiej pasowało do języków, takich jak francuski.
- Zaktualizowano logi czatu, dodając identyfikatory grup czatu i nieformatowane wiadomości.
- Wprowadzono poprawki do zachowania ryb w wodzie – zapobiega się tworzeniu „wodospadów” z łososiami.
- Wprowadzono wsparcie dla nowych typów belek nośnych, w tym metalowych belek wsporczych oraz nowych typów drewna.
- Sailboat actions: dodano rejestrowanie działań na łódce, takich jak wsiadanie, wysiadanie, umieszczanie oraz otwieranie skrzyni.
- Pozycja minimapy może być teraz zmieniana za pomocą skrótu klawiaturowego Ctrl+F6 (domyślny, konfigurowalny w ustawieniach).Dodano komendę /entity locateg, umożliwiającą lokalizowanie obszarów z dużą liczbą jednostek.
- Dodano możliwość przetapiania elementów omok w piecu oraz rozpuszczania metalowych tabliczek za pomocą dłuta
Usunięto i naprawiono
- Usunięto stwardniałą glinę z przepisów, przenosząc ją do folderu „legacy”, a w jej miejsce pojawiła się „wattle & daub”.
- Scythe (kosy) nadal niszczyły trawę w trybie cięcia – naprawiono.
- Usunięto rzadki błąd związany z usuwaniem gleby z mikrobloków, który czasami powodował uszkodzenie mikrobloku i utratę losowych woskli.
- Naprawiono błąd, który powodował, że maty bakteryjne nie działały poprawnie w przypadku głębokich dziur (1 blok głębokości).
- Usunięto rzadki błąd serwera związany z wyścigiem wątków pomiędzy kompresowaniem a rozładowywaniem chunków.
- Został naprawiony błąd powodujący, że ryby w wodzie często nie generowały się poprawnie, co skutkowało „wodospadami” łososi.
Nowe funkcje i zmiany w API / modowaniu
- System Aktywności Podmiotów i Edytor UI w Grze – dodano nowy system aktywności podmiotów oraz edytor interfejsu użytkownika w grze. Aby go otworzyć, należy użyć komendy
.dev aedit
. Więcej informacji na ten temat zostanie przedstawionych w kolejnej aktualizacji. - System Mgły Sferycznej – wprowadzono system mgły sferycznej, który doda nowy, bardziej zaawansowany sposób zarządzania atmosferą w grze. Szczegóły zostaną omówione w przyszłym poście.
- Poprawiona Obsługa Wymiarów w Silniku Gry i API – zwiększono wsparcie dla wymiarów w silniku gry oraz API, co pozwala na jeszcze lepsze tworzenie rozbudowanych i zróżnicowanych środowisk. Szczegóły na ten temat zostaną przedstawione w kolejnym wpisie.
- Zastosowanie Dziedziczenia w Plikach JSON dla Bloków, Przedmiotów i Podmiotów – wprowadzono możliwość dziedziczenia plików JSON dla bloków, przedmiotów i podmiotów za pomocą właściwości „inheritFrom”. Przykład użycia:
assets/survival/blocktypes/wood/woodtyped/roughhewnfence-fsnow.json
. - Zwiększenie Limitów dla Elementów Animowanych – limit elementów animowanych został zwiększony do 230, a do 1000 można ustawić poprzez odpowiednie zmiany w ustawieniach. Zmiana ta wprowadza nowe mechanizmy wysyłania danych animacji przy użyciu UBO zamiast uniformów, co ma poprawić wydajność.
- Poprawki w ModMakerze
- Program teraz pyta użytkownika, czy chce zignorować foldery kształtów przy porównywaniu plików, co skraca czas działania programu o średnio 65%.
- Dodano funkcję, która przywraca wszystkie domyślne zasoby do ich pierwotnego stanu.
- ModMaker umożliwia teraz re-eksportowanie plików JSON w sposób standardowy, co poprawia organizację i ułatwia edytowanie plików w IDE.
- Dodano opcję usuwania folderów tymczasowych, co pomaga w rozwiązywaniu problemów z ModMakerem.
- Nowa Właściwość Typu Podmiotu: „behaviorConfigs” – nowa właściwość „behaviorConfigs” pozwala na zdefiniowanie wstępnych konfiguracji zachowań podmiotów, które będą stosowane zarówno po stronie serwera, jak i klienta, eliminując konieczność pisania tych samych konfiguracji dwukrotnie.
- Dodanie Elementów Włosów do Seraphów w Zależności od Ubranek – możliwość dodania elementów włosów do postaci Seraph, które będą wyświetlane tylko wtedy, gdy postać nosi określony strój. Przykład implementacji:
assets/game/shapes/entity/humanoid/seraphskinparts/hair-extra/braidedup.json
. - Nowe Narzędzia i Typy w EnumTool – zostały dodane nowe typy narzędzi w wyliczeniu EnumTool, co umożliwia szersze możliwości modyfikacji.
- Zmiany w Ciałach Podmiotów i Ich Animacjach – zaktualizowano sposób, w jaki działają limity kąta ciała podmiotów oraz animacji graczy. Zmiana ta polega na zastąpieniu poprzednich definicji kątów na bardziej elastyczne modele, takie jak
AngleConstraint
, co daje większą kontrolę nad rotacjami postaci. - Refaktoryzacja Systemu Inventarzy Podmiotów – zmieniono sposób kodowania inventarzy podmiotów. Zamiast pojedynczego pola
entity.GearInventory
, teraz stosowane są klasy abstrakcyjne, takie jakEntityBehaviorContainer
, które są wykorzystywane przez różne zachowania podmiotów. - Nowa Funkcja w Blokach: GetTraversalCost() – dodano metodę
GetTraversalCost()
dla bloków, która pozwala systemowi na określenie, jak trudny lub łatwy jest dany blok do przejścia przez jednostki, co ma znaczenie w systemie śledzenia ścieżki. - Poprawki w Systemie Animacji i Renderowania – zmieniono sposób renderowania animacji, wprowadzając poprawki w kodzie związane z obsługą animacji oraz poprawiając działanie animacji w niektórych przypadkach, takich jak postacie na wozach.
- ModMaker i Zmiany w Obsłudze Plików – ModMaker teraz obsługuje generowanie lokalnych zasobów na podstawie niezmodyfikowanej wersji gry, co umożliwia tworzenie modów także z wersji przed wydaniem.
- Poprawki i Zmiany w Systemie Dźwięków – dodano możliwość bezpośredniego przypisania dźwięków do określonych klatek animacji w obiekcie
AnimationMetaData
. Wprowadzono również poprawki w modelu tłumienia dźwięków na dalsze odległości. - Tweak w Systemie Zbierania Przedmiotów – możliwość stosowania różnych modyfikatorów statystyk na przedmiotach trzymanych w rękach, np. w przypadku przedmiotów w głównej i bocznej ręce.
- Zmiany w Interfejsie Zadań AI – dodano możliwość modyfikacji zadań AI, takich jak dodanie warunków „whenSwimming” w zadaniach dla postaci, co umożliwia lepszą kontrolę nad zachowaniem podmiotów w grze.
- Poprawki w Systemie Ścieżek i Podróży – zoptymalizowano system śledzenia ścieżek oraz dodano możliwość określenia kosztów podróży przez różne typy bloków, co wpływa na sposób, w jaki jednostki wybierają swoje trasy w grze.
- Poprawki Wydajności i Błędów w Modowaniu
- Zoptymalizowano funkcję
SearchBlocks()
, co poprawiło wydajność o 2%. - Naprawiono błędy związane z tworzeniem schematów i ich interakcjami w środowisku gry.
- Zoptymalizowano funkcję