Aktualizacja – v1.18.6-rc.2 – wykrywanie wycieków wydajności

Aktualizacja – v1.18.6-rc.2 – wykrywanie wycieków wydajności
  • Drodzy Gracze:

Wersja 1.18.6-rc.2, niestabilne wydanie, jest teraz dostępna do pobrania za pośrednictwem menedżera konta (sekcja „Inne Dodatki”). Aktualnie tropimy niewielki wyciek wydajności, który nie powinien mieć wpływu na większość graczy, ale ma znaczący wpływ na nasze serwery Vintagehosting, ponieważ problem jest tam mnożony setki razy. To powód, dla którego jestem trochę niepewny, czy już można ogłosić wersję stabilną. To jest prawdopodobnie także dobra okazja, aby dać wam małą aktualizację na temat obecnej sytuacji w grze. Th3Dilli i radfast pracowali nieprzerwanie nad poprawkami błędów w wersji 1.18.6, dalszymi dostosowaniami wydajności, przygotowaniami do .NET 7.0 oraz nad rozwojem nowej linii budowy dla wersji .NET 7.0. Tymczasem reszta zespołu zaczyna pracować nad wersją 1.19. Bardzo prawdopodobne jest, że wersja 1.19 stanie się wersją, w której w pełni migrujemy do .NET 7.0 i porzucimy wersje .Net 4. Przypominam, że .NET to framework, który gracze używają do uruchamiania gry, a jego najnowsza inkarnacja, .NET 7.0, dostarczy nam zauważalne korzyści w wydajności i stabilności gry. Pomoże także w kompatybilności z systemami Mac i Linux. Cieszymy się, że testowe wersje .NET 7.0 zdają się ponownie być w pełni grywalne na Mac OS i mają duże korzyści w wydajności na systemie Linux.


  • Aktualizacje gry obejmują:

Dostosowania:

  1. Tweak: Wyświetlanie wyniku pieczenia w podręczniku teraz pokazuje „(w piecu)”, a nie „(w ognisku)”.
  2. Tweak: Niedźwiedzie polarne są teraz bardziej obniżone w wodzie podczas pływania.
  3. Tweak: Niedźwiedzie polarne teraz nie potrafią wspinać się, ale mogą pływać szybciej niż inne niedźwiedzie.
  4. Tweak: (kosmetyczne) Tempo oddychania niedźwiedzi jest wolniejsze, gdy śpią, siedzą lub stoją nieruchomo, w zależności od rozmiaru niedźwiedzia.
  5. Tweak: Dodatkowy opcjonalny parametr dlakomendy /debug logticks, aby uwzględnić dane wykonywane w innych wątkach w wynikach.
  6. Tweak: Zmieniono komendę /entity cmd [selektor] wipeall na /entity wipeall, ponieważ nie wymaga selektora.

Poprawki:

  1. Naprawione: Niedźwiedzie utknęły w nieskończonej animacji biegu (gdy ścigały stworzenie, które schowało się w dołku, w który niedźwiedź nie mógł wejść).
  2. Naprawione: Było możliwe odczytywanie współrzędnych w inny sposób w grach z wyłączoną mapą świata.
  3. Naprawione: Komenda /land claim grant|revoke powodowało awarię gry, jeśli obszar roszczenia nie był jeszcze załadowany.
  4. Naprawione: Rzadka awaria klienta w CullVisibleFacesWithDecor związana z wielowątkowością.
  5. Naprawione: Siekiera uległa zepsuciu podczas ścinania drzewa, pozostawiając unoszące się liście.
  6. Naprawione: Rozszerzony zasięg wybierania, gdy myszka nie jest chwytana (dzięki @noelle-lavenza) [szczegóły: kwestia na Githubie #42].
  7. Naprawione: Duplikacja maski widzenia w nocy przez umieszczenie więcej niż jednej przekładki jako paliwo.
  8. Naprawione: Części metalowe nie były wyśrodkowane w interfejsie użytkownika.
  9. Naprawione: Wiadro z zawartością alkoholu pojawiało się w podręczniku.
  10. Naprawione: Obrót gracza w łóżku był odwrotny.
  11. Naprawione: Animacje tratw były zakłócone po naciśnięciu zbyt wielu klawiszy.
  12. Naprawione: Łupy zdrajców nie są już uwzględniane wagi; informacje o zdrajcy nie pokazują już niskiej wagi (ani w ogóle jakiejkolwiek wagi!).
  13. Naprawione:Komenda /wgen testmap rockstrata nie działało.

Zmiany w interfejsie programowania aplikacji (API):

  1. API Feature: IServerAPI.AddServerThread() umożliwia modom tworzenie wątków serwera: zaletą jest zarządzanie wstrzymaniem, wyłączeniem i profilowaniem tików wątków przez serwer.
  2. API Tweak: Wycofanie metod w GuiElement z parametrami Bitmap, proszę używać odpowiedników z BitmapExternal (może pomóc przygotować swój mod do .NET 7.0, więc przekodowywanie na .NET 7.0 nie będzie konieczne: zauważ, że System.Drawing.Bitmap nie istnieje w .NET 7.0).
  3. API Tweak: IContainedMeshSource teraz może zwracać pusty mesh, prosząc o domyślny mesh od wywołującego; a blok kontenera może być mądrzejszy w rysowaniu tekstur przedmiotów z IContainedMeshSource (wymaga testów).
  4. API Fixed: Niektóre ikony już nie były wyśrodkowane w rozwijanym menu GUI (#2645).
  5. API Fixed: Gra mogła się crashować, jeśli mod używał OnTestBlockAccess z wynikiem innych niż Granted (kwestia na GitHubie #2761).

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Dodaj komentarz