Site icon Vintage Story Polska

v1.20.11: Purely performance

Vintage Story 1.20.11 – Stabilna wersja już dostępna!

Drodzy Gracze!
Wersja 1.20.11 gry Vintage Story jest już dostępna do pobrania za pośrednictwem menedżera konta. Choć ta aktualizacja nie wprowadza nowych funkcji rozgrywki, to zawiera istotne poprawki i znaczące usprawnienia wydajności, szczególnie w trybie wieloosobowym.


Lepsza wydajność na serwerach multiplayer

Największą zmianą w tej wersji jest poprawa wydajności serwerów multiplayer.

Rzeczywiste wyniki mogą się różnić w zależności od liczby graczy, konfiguracji serwera (servermagicnumbers.json), ilości stworzeń lub zainstalowanych modów. Niemniej jednak, każdy serwer powinien zauważyć poprawę.


Optymalizacja zużycia pamięci RAM

Wersja 1.20.11 zużywa o 10–20% mniej pamięci RAM zarówno w grach jednoosobowych, jak i wieloosobowych. Oznacza to płynniejszą rozgrywkę, szybsze ładowanie świata i mniej obciążony system.


Poprawiona stabilność połączeń sieciowych

Wprowadzono nowy mechanizm sprawdzania zdrowia połączenia UDP:

To rozwiązanie pomaga w uniknięciu problemów z desynchronizacją obiektów i znikającymi przedmiotami.


Poprawki błędów


Ulepszenia mapy i minimapy

Zmiany po stronie klienta:


Nowa opcja dla serwerów o ograniczonych zasobach

Dodano nowy argument uruchomieniowy --reducedThreads dla pliku VintagestoryServer.exe, który zmniejsza ogólną liczbę używanych wątków. Może być to pomocne na słabszym sprzęcie kosztem lekkiego spadku TPS i wolniejszego startu gry.


Uwaga dla twórców modów

Jeśli pojawią się błędy w modach, które nie występowały w wersji 1.20.10 – zgłoś je i tymczasowo wróć do poprzedniej wersji gry.


Podsumowanie

Wersja 1.20.11 to aktualizacja techniczna, która nie wprowadza nowości w rozgrywce, ale znacząco poprawia wydajność, stabilność oraz wykorzystanie zasobów. Idealna dla graczy multiplayer, modderów oraz administratorów serwerów.

Pobierz aktualizację już teraz przez menedżera konta i ciesz się płynniejszą rozgrywką! 🛠️🌍



Exit mobile version