Mod – Hydrate or Diedrate
Witaj w świecie „Hydrate or Diedrate”, gdzie zarządzanie nawodnieniem staje się kluczowym elementem przetrwania w grze. Ten mod dodaje realistyczną mechanikę pragnienia, wprowadzając nowe wyzwania, które zmuszają graczy do mądrzejszego planowania swoich działań. Twoje przetrwanie zależy nie tylko od jedzenia, ale także od utrzymania odpowiedniego poziomu nawodnienia, który będzie zależny od pogody, aktywności i używanych przedmiotów.
Mechanika pragnienia
- Pasek pragnienia: monitoruj pasek pragnienia, który wyczerpuje się z czasem, szczególnie w gorącym klimacie.
- Wpływ pogody: pragnienie spada szybciej w wysokich temperaturach. Zarządzaj nawodnieniem ostrożnie, zwłaszcza podczas wypraw na południe!
- Statystyka chłodzenia: większość elementów ubioru ma teraz statystykę chłodzenia, która pomaga łagodzić upał, spowalniając tempo wyczerpywania się pragnienia.
- Mokrość i schronienie: bycie mokrym lub szukanie schronienia może pomóc utrzymać chłód. Czasami lepiej jest być bez ubrania, niż w pełni odzianym w gorącym klimacie.
- ŚMIERĆ: brak nawodnienia = ZABÓJSTWO. Aktualnie śmierć z odwodnienia zadaje mniej więcej dwa razy więcej obrażeń niż śmierć głodowa.
- Obciążenie płynami: pojemniki na płyny, które zawierają więcej niż 4 litry (konfigurowalne), będą obciążać gracza i spowalniać jego ruchy.
Nawodnienie z jedzenia i napojów
- Tatystyka nawodnienia: każdy pokarm i napój ma teraz statystykę nawodnienia, która uzupełnia pragnienie.
- Efekty specjalne: zupy i soki tymczasowo zatrzymują pragnienie. Alkohol zatrzymuje pragnienie na dłużej, dzięki specyficznej obróbce przez Seraphów.
- Źródła wody: pij bezpośrednio z wody za pomocą shift + prawy klik. To jednak zwiększa głód, więc lepiej przetwarzać napoje lub robić zupy dla efektywniejszego nawodnienia.
- Woda deszczowa: pojemniki na płyny można zostawić na deszczu, by zbierały wodę. Deszczówka to świetna alternatywa na wczesną i średnią fazę gry, uzupełnia więcej pragnienia i mniej zwiększa głód niż zwykła woda.
Beczki
- Rzemieślnicze beczki: beczki można wykonać z drewna, patyków i żelaznych obręczy (przepis w podręczniku). Początkowo beczki są nieotwarte, co umożliwia ich napełnienie, ale uniemożliwia wyciąganie płynów, dopóki nie zostaną otwarte.
- Długotrwałe przechowywanie: nieotwarte beczki znacznie spowalniają psucie się przechowywanych płynów, idealne do długiego przechowywania cennych zasobów.
- Otwieranie beczki: aby dostać się do płynów, musisz wykonać kran do beczki z mosiądzu na kowadle. Z kranem w głównej ręce i młotem w drugiej, przytrzymaj prawy przycisk myszy na beczce, aby ją otworzyć. Otwarta beczka pozwala na wyciąganie i napełnianie płynów, ale znacząco skraca czas przechowywania.
- Recykling beczek: otworzone beczki można rozebrać. Użyj siekiery, aby rozbić beczkę i odzyskać część materiałów. (przytrzymaj prawy przycisk myszy z siekierą). Uwaga: część materiałów może zostać utracona w procesie.
Dostosowanie i kompatybilność
- Pełna konfigurowalność: mod zawiera plik konfiguracyjny JSON w folderze modConfig, umożliwiający dostosowanie różnych ustawień do własnego stylu gry.
- Wsparcie dla ConfigLib: opcje konfiguracyjne można edytować w grze przy użyciu ConfigLib. Jednak konfiguracje dotyczące zmian przedmiotów muszą być dostosowane ręcznie.
- Łatwa integracja: dodanie kompatybilności dla nowych ubrań, jedzenia i napojów jest proste dzięki metodzie łatania JSON. Wszystkie domyślne przedmioty zostały zaktualizowane w ten sposób, a przykłady znajdują się w folderze config. Wystarczy dodać plik json do folderu modconfig, nazwany name.AddHydration.json lub name.AddCooling.json, a mod automatycznie go wykryje i zaktualizuje przedmiot. Priorytet łatania waha się od 1 do 5, gdzie 1 to najwyższy priorytet, który nadpisuje inne łatki.
Zastrzeżenie
Ten mod jest wciąż w fazie rozwoju. Wartości mogą ulegać zmianom w oparciu o opinie użytkowników, aby osiągnąć lepszy balans. Mod powinien być bezpieczny do dodania lub usunięcia z istniejących zapisów gry, jednak twórca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia lub niekompatybilności, jakie może spowodować. Nie gwarantuje również wsparcia technicznego przy używaniu tego moda, ale zawsze chętnie wysłucha zgłoszeń błędów, aby móc je naprawić!
Balans oparty jest na domyślnych wartościach konfiguracyjnych. Jeśli zmienisz wartości drastycznie, twórca nie może zapewnić pomocy ani wsparcia w razie problemów.
Znane problemy – mod powoduje problemy z działaniem moda Ore Golems. Twórca nie ma pojęcia, jak to naprawić, a może to być problem po stronie tego moda, wynikający z dodatkowego obciążenia wprowadzonego przez HoD. Obecnie możesz uznać ten mod za niekompatybilny z HoD.
Pamiętaj, aby się nawadniać!