Górnictwo

górnictwo

Górnictwo

Górnictwo to mechanika gry, która pozwala graczom na zbieranie rud do wykorzystania w różnych mechanikach rzemieślniczych, w tym odlewanie i kucie zaawansowanych narzędzi i broni. Możesz zbierać minerały i przetwarzać je na metal lub zachować je w ich pierwotnej formie jako kamienie szlachetne.


Spis treści:

  1. Wymagane materiały ↩︎
  2. Pozyskiwanie rud metalu przed rozpoczęciem wydobycia ↩︎
  3. Zbieractwo ↩︎
  4. Przemywanie ↩︎
  5. Pozyskiwanie rud metalu przez wydobycie ↩︎
  6. Wybór lokalizacji ↩︎
  7. Produkty Górnicze ↩︎

1Wymagane materiały

Aby rozpocząć górnictwo, gracz potrzebuje dwóch specjalistycznych narzędzi: kilofa i kilofa do poszukiwań. Opcjonalnym przedmiotem jest torba górnicza, która ma 10 dostępnych miejsc w ekwipunku i pomieści rudy. Podczas gdy kilof jest potrzebny do faktycznego zbierania kamienia i rud, kilof do poszukiwań służy do ich znajdowania, ale sam nie może zbierać rud, ponieważ bloki złamane przez kilof do poszukiwań nie upuszczają niczego.


2Pozyskiwanie rud metalu przed rozpoczęciem wydobycia

Tutaj pojawia się zagadka. Narzędzia wymagane do górnictwa muszą być wykonane z metalu poprzez odlewanie, ale materiały, których gracze wymagają do stworzenia metalowych narzędzi, można zbierać tylko przy użyciu metalowych narzędzi! Istnieją dwie metody pozwalające na zebranie wystarczającej ilości kruszcu (5 jednostek bazowego metalu) do stworzenia kilofa bez konieczności wydobycia.


3Zbieractwo

Małe kamienie zawierające rudy pojawiają się na powierzchni świata i są źródłem metalowych kruszców. Aby zebrać złoża powierzchniowe, złam kamienie zawierające rudy za pomocą pustej ręki lub dowolnego przedmiotu, aby przekształcić kamienie w kruszce i zebrać je do swojego ekwipunku. Te małe złoża powierzchniowe są wskaźnikiem większych podziemnych złóż rud. (Nie zapomnij dodać punktu orientacyjnego, aby oznaczyć lokalizację na potrzeby późniejszych operacji wydobywczych.) Czasami kruszce można znaleźć w naczyniach z łupami znajdujących się w ruinach.


4Przemywanie

Kawałki miedzi mogą być również uzyskane przez przemywanie. Płukanie, „Panning” to metoda pozyskiwania kawałków rud z piasku i żwiru. Jest to szczególnie przydatne na początku gry, ponieważ stanowi bezpieczną i niezawodną alternatywę dla poszukiwania pojedynczych kawałków na powierzchni i może dostarczyć inne przydatne surowce. Jeśli masz pytania lub potrzebujesz dalszych informacji na ten temat, zapraszam pod wskazany link:

Jak zdobyć miedź – przesiewanie piasku

5Pozyskiwanie rud metalu przez wydobycie

Gdy bloki skalne są rozbijane za pomocą kilofa, kamienie, małe kamienie lub rudy zawarte w kawałkach kamienia zostaną upuszczone. Wyzwaniem jest znalezienie skał zawierających rudy. Od wersji gry 1.9, pewne typy rud pojawiają się tylko w określonych typach skał. Aby określić, które rudy mogą występować w danym typie skały, należy zbadać blok za pomocą wykrywacza złóż.


6Wybór lokalizacji

Istnieją dwie ogólne metody wyboru lokalizacji: „eksploracja” i „prospektowanie”. Nie są one wzajemnie wykluczające się i bardzo dobrze działają, gdy są łączone. Gracze mogą poszukiwać, aby znaleźć region z pożądaną rudą, a następnie eksplorować jaskinie w tym regionie, aby znaleźć odsłoniętą rudę do wydobycia.

Eksploracja (Metoda Losowa):

Eksploruj mapę, aby zlokalizować regiony z typami skał używanymi w rzemiośle (kreda, wapień) oraz typami skał, które są znane z generowania rud używanych do wytwarzania narzędzi, broni i metalowych przedmiotów. Czasami rudy można zlokalizować, eksplorując jaskinie z wejściami odsłoniętymi na powierzchnię świata. Podczas eksploracji jaskiń dobrym pomysłem jest zabranie drabin, aby umożliwić wspinaczkę w górę lub w dół szybów, oraz dużo pochodni do oświetlenia jaskini i oznaczenia drogi powrotnej. Możliwość „przygody” istnieje w każdej jaskini, więc bądź gotów stawić czoła wielkiemu niebezpieczeństwu, ale także zebrać wielkie nagrody.

Eksploracja Jaskiń: Korzyścią z eksploracji jaskiń jest to, że nawet jeśli rudy nie są obecne, gracze mogą lokalizować podziemne ruiny, które często zawierają skarby i materiały, których gracz nie może zdobyć w żaden inny sposób. W jaskiniach istnieją również Statyczne Translokatory. Te maszyny mogą być używane do transportowania gracza do niezbadanych regionów świata.

Niebezpieczeństwa Jaskiń:

  • Szarańcze są niebezpiecznymi mobami, które pojawiają się w jaskiniach i pieczarach.
  • Istnieją również Drifterzy, którzy są trudniejsi niż ci napotkani na powierzchni. Szyby mogą sięgać dziesiątek lub setek bloków w pieczarach, i gracze, którzy wpadną do tych jaskiniowych otchłani, nie mają szans na przeżycie.
  • Lawa występuje na głębszych poziomach pod ziemią i spali graczy (oraz ich ekwipunek), jeśli osobiście się z nią zetkną!

Prospektowanie (Metoda Systematyczna)

Wydobywanie w miejscach oznaczonych przez małe złoża powierzchniowe może być dobrym sposobem na znalezienie rud, ale nie wszystkie rudy w regionie pojawią się w kamieniach powierzchniowych. Aby znaleźć głębsze rudy, użyj kilofa do poszukiwań, czyli „propicka”. Prospektowanie może być przeprowadzane na powierzchni przed podjęciem decyzji o wydobyciu w danym obszarze i pomaga graczom zdecydować, które regiony są warte wydobycia na podstawie obecnych w skupisku rud.

  • Tryb Wyszukiwania Gęstości: Jest to pierwszy tryb kilofa do poszukiwań (klawisz F), który domyślnie jest zawsze włączony. Jest to system wyszukiwania oparty na szansie z długim zasięgiem – konkretnie pokazuje szansę na obecność określonych rud w przeszukanym skupisku (32×32 bloki, ale od powierzchni aż do płaszcza).
  • Proces Prospektowania: Aby przeprowadzić prospekcję, gracz musi złamać 3 bloki skalne w „bliskiej” odległości, aby „próbować” teren pod kątem rud. Bloki te muszą być umieszczone co najmniej 3 bloki od siebie (bloki między próbkami) i maksymalnie 16 bloków od siebie. Możliwe jest pobranie próbek z trzech bloków w kwadracie lub w linii, gdzie ostatnia próbka jest oddalona o 8 bloków od pierwszej próbki. Po złamaniu trzeciego ważnego bloku próbki, w oknie czatu wyświetlane są gęstości wszystkich rud w oparciu o skupisko, w którym znajdował się pierwszy z trzech zbadanych (złamanych) bloków.
  • Prospektowanie „Zbyt Blisko”: Jeśli gracz złamie blok, który jest zbyt blisko innego wcześniej pobranego bloku próbki, dialog gry (wyświetlany w oknie czatu) powtórzy prośbę o tę próbkę. Jednak gra rejestruje błędną próbkę jako trafienie i zaczyna liczyć bloki prospektowania dla kolejnego trafienia gracza od ostatniego trafienia, które było błędną próbką. Aby pobrać nową próbkę, gracze muszą przeprowadzić prospekcję co najmniej 3 bloki od błędnego bloku próbki, nawet jeśli działanie to nie było zaliczane do łącznej liczby prospektowania.
  • Prospektowanie „Zbyt Daleko”: Jeśli blok jest badany, który jest zbyt daleko (ponad 16 bloków) od początkowej próbki, dialog gry (wyświetlany w oknie czatu) wyświetli wiadomość stwierdzającą, że ta próbka jest zbyt odległa, aby była używana z poprzednimi próbkami. Gra przekształca ten ostatni uderzony blok w nową początkową próbkę. Dlatego podczas prospektowania, jeśli bloki są łamane „zbyt daleko” od siebie, konsekwencją jest to, że gracz musi rozpocząć proces pobierania próbek od nowa.
  • Wyniki Prospektowania: Aby zinterpretować informacje, należy zrozumieć, że ten tryb nie wykrywa faktycznej obecności bloków rud, ale wykrywa szansę, że rudy są obecne. Gra używa losowo generowanych map gęstości rud za każdym razem, gdy jest generowany skupisko (chunk). Te mapy określają szansę na pojawienie się rud. Nawet jeśli gracz usunąłby wszystkie rudy ze skupiska, odczyt prospektowania pozostałby taki sam. Dodatkowo, niektóre rudy nie są wykrywane podczas prospektowania w tym trybie, takie jak kwarc czy miedź powierzchniowa.

Od najwyższej do najniższej szansy na pojawienie się, wyświetlane kategorie to: Ultra Wysoka, Bardzo Wysoka, Wysoka, Przyzwoita, Słaba, Bardzo Słaba. Za tą kategorią podana jest nazwa rudy oraz liczba w nawiasach, która podana jest w częściach na tysiąc lub 'PPT’ (na tysiąc – zauważ, że są dwa zera poniżej kreski, ‰, w przeciwieństwie do normalnego znaku procentu, %, który ma jedno zero poniżej). Ta liczba reprezentuje ilość bloków na 1000 (ilość bloków w skupisku), które mogą być z danej rudy, jeśli się pojawiła (minimalne odczyty wskazują, że ruda NIE jest dostępna w bieżącym skupisku, ale może być dostępna w sąsiednich skupiskach). Używając powyższego odczytu Bismutynitu jako przykładu, masz średnią szansę na zlokalizowanie rudy w swoim skupisku, i około 19 bloków z 1000 w tym skupisku zawiera rudę, podczas gdy odczyt Miedzi pokazuje niską szansę na zlokalizowanie rudy w swoim skupisku, ale jeśli się pojawi, zapewniłby około 81 bloków rudy. Różne rudy będą wyświetlać drastycznie różne ilości gęstości dla tej samej kategorii szansy (na podstawie rzadkości materiału). Na przykład:

  • Wspólne rudy takie jak Miedź, Węgiel i Siarka będą miały Bardzo Wysoką szansę na pojawienie się na poziomie około 18‰ i Bardzo Słabą poniżej 5‰
  • Rzadkie kamienie szlachetne takie jak Diament i Szmaragd będą miały Bardzo Wysoką szansę na pojawienie się na poziomie około 1,0‰ i Bardzo Słabą na 0,2‰

Prospektowanie Pola Rud

Wyniki prospektowania powinny być podobne dla 4 skupisk w obszarze, ponieważ gęstości rud są tworzone z mapy gęstości generowanej wraz ze światem, przy rozdzielczości około 32 bloków. Gęstości rud będą miały bardziej skoncentrowane 'centrum’, a następnie będą maleć w kierunku obwodu. Dlatego, gdy lokalizujesz niską gęstość odczytu jakiejkolwiek pożądanej rudy, spróbuj pobrać inne próbki prospektowe w pewnej odległości w innych kierunkach, aby znaleźć obszar z wyższym odczytem. Dzięki wystarczającej liczbie próbek, gracz może zlokalizować centrum pola rud, które często obejmuje wiele skupisk.

Uwaga: Wykrywacz złóż nie wykryje kwarcu, miedzi powierzchniowej ani soli kamiennej (nie należy mylić z Halitem, który pojawia się w tym trybie propick). Wykrywacz złóż wykrywa rudy tylko powyżej pewnego progu. Gracze sporadycznie znajdą złoża rud w regionie, gdy kilof do poszukiwań nie wskazywał, że rudy są obecne. Takie 'niewykryte’ wystąpienia są bardzo rzadkie.

Tryb Wyszukiwania Węzłów

Jest to drugi tryb kilofa do poszukiwań, który może być aktywowany za pomocą klawisza F. Oferuje on wyszukiwanie w krótkim do średniego zasięgu dokładnych i faktycznie dostępnych złoży w konkretnym miejscu. Należy jednak pamiętać, że używanie tego trybu znacznie szybciej zużywa trwałość narzędzia. Ponadto, nie wykrywa on również Halitu.

Aktywacja Trybu Wyszukiwania Węzłów

Od wersji 1.18, ten drugi tryb jest domyślnie włączony przy tworzeniu nowego świata. Możesz go wyłączyć lub zmodyfikować jego promień w zaawansowanych ustawieniach (przycisk „Dostosuj”) – w środku listy opcja „ProPick Node Search Radius” pozwala przełączyć się między wyłączonym a, jeśli chcesz go używać, na jaką wielkość chcesz, aby działał. Wybrany tutaj promień opisuje rozmiar obszaru poszukiwań w kształcie sześcianu, na przykład promień 4 równa się obszarowi poszukiwań 9x9x9 bloków, co daje łącznie 729 przeszukanych bloków.

Jeśli już stworzyłeś świat, gdzie ten tryb był wyłączony, możesz użyć prostego polecenia na czacie, aby go aktywować – i ustawić lub zmienić promień. Wystarczy, że wpiszesz następujące polecenie na czacie:

/worldConfig propickNodeSearchRadius [Promień]

Wpisz żądany promień i zatwierdź – końcowe polecenie nie powinno zawierać żadnych nawiasów. Należy pamiętać, że większe liczby promienia mogą obciążyć twój komputer i potencjalnie prowadzić do zawieszeń. Dodatkowo, nawet biorąc pod uwagę rozważania dotyczące gry, znajomość rud w tak dużym obszarze poszukiwań może być równie pomocna, co wykonanie wyszukiwania gęstości w pierwszej kolejności. Zanim będziesz mógł przełączać się między dwoma trybami używając klawisza F, będziesz musiał raz zrestartować grę.

Proces Prospektowania

Podobnie jak w przypadku wyszukiwania gęstości, będziesz musiał złamać blok kamienia za pomocą kilofa do poszukiwań, jednak będziesz musiał złamać tylko jeden blok i wyniki zostaną natychmiast wyświetlone w zakładce informacyjnej czatu. Odczyty będą pokazane dla obszaru wyszukiwania, z złamanym blokiem jako centrum.

Uwaga: Nie działa na popękanych blokach skalnych!


7Produkty Górnicze

Kruszce nadające się do wytopu nie spadają z kamieni podczas wydobycia. Zamiast tego spadają rudy zawarte w kawałkach kamienia. Podczas wydobycia miejsce w ekwipunku jest zazwyczaj na wagę złota, a te kawałki zajmują mniej miejsca niż „kruszce nadające się do wytopu”. Rudy w kamieniu muszą być rozdrobnione za pomocą młota na siatce rzemieślniczej, aby uzyskać kruszce nadające się do wytopu. Kawałki „bogate” mają wyższe stężenie rudy i wygenerują więcej kruszców po rozdrobnieniu, więc pamiętaj, aby stworzyć pojemniki do przechowywania w kuźni na rudy!


Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Dodaj komentarz