Site icon Vintage Story Polska

Aktualizacja wiedzy v1.17.12 i v1.18.0-rc.7 i rc.8: Archiwa rezonansu

v1.18.0-rc.7 to wersja kandydacka, która teraz jest dostępna do pobrania przez menedżer konta (sekcja „Inne Dostępne”). Więcej błędów zostało naprawionych. Teraz powinieneś móc grać w wersję 1.18 na starych światach (światy utworzone w wersji 1.17 lub wcześniejszych) bez zbyt wielkich ofiar. Aby aktywować główny wątek fabularny w swoim starym świecie, musisz jednak ręcznie wydać 2 polecenia – zobacz poniżej. Zajęliśmy się dwoma bardzo długo istniejącymi błędami: jednym z ciemnymi fragmentami widocznymi czasami na świecie oraz drugim związanym z systemem zdobywania ziemi, w którym gracze mogli przechodzić przez zdobyte drzwi za pomocą różnych sztuczek – to nie powinno być już możliwe, ale istnieje potencjał wprowadzenia nowych problemów – daj nam znać, jeśli tak się stanie. Dziękujemy! Jednocześnie wydaliśmy wersję 1.17.12 z konkretymi poprawkami, aby ułatwić proces aktualizacji serwerów z wersji 1.17 na 1.18. Serwery z istniejącymi mapami mają teraz wybór: eksport roszczeń graczy i utworzenie nowej mapy ze wszystkimi funkcjami wersji 1.18, lub zachowanie istniejącego świata i dodanie głównego wątku fabularnego w odpowiednio wybranym miejscu (ale w tym przypadku nie będą dostępne inne funkcje wersji 1.18, takie jak nowy teren i zaktualizowane ruiny, chyba że zostaną wygenerowane na nowo w nowych regionach świata).

[Edycja:] Dodatkowo wydana została wersja rc.8, aby naprawić problem z uruchamianiem oraz okazjonalne generowanie Rezonansowych Archiwów pod wodą.


  1. Naprawiono: Gra crashowała przy próbie połączenia się z serwerem zabezpieczonym hasłem, gdy nie podano hasła.
  2. Dostosowanie: Wersja 1.18 wprowadziła funkcję pobierania roszczeń do ziemi. Dostępna jest poprzez: /wec downloadclaim [index] – pobierz do folderu danych gracza.
  3. Wersja 1.18 używa tego samego polecenia jako „/land claim download.” /wec exportclaim [index] – zapisz do folderu danych serwera gry.
  4. Wersja 1.18 używa tego samego polecenia jako „/land claim export.
  5. Uwaga: Aby to działało w wersji 1.17.12, obszar, na który został złożony roszczenie, musi być aktualnie załadowany. Dlatego najlepiej jest podróżować do każdego obszaru złożonego roszczenia przed uruchomieniem tego polecenia.

  1. Dodano możliwość znalezienia przedmiotów z nowych zestawów odzieży w ruinach.
  2. Dodano polecenie „/land claim export,” które pozwala graczom na serwerach wieloosobowych wyeksportować swoje roszczenia w celu zapisania ich na serwerze. Funkcja ta jest domyślnie wyłączona i wymaga uprawnienia „exportclaims,” aby ją uruchomić. To od właściciela serwera zależy, co zrobi z tymi eksportami – są one zapisywane w folderze danych serwera. Jest to przydatne do migracji do świata w wersji 1.18 za pomocą narzędzia WorldEdit.
  3. Dodano możliwość generowania głównego wydarzenia fabularnego z wersji 1.18 – Archiwum Rezonansu – w wybranym miejscu za pomocą poleceń. Jest to przeznaczone dla graczy i właścicieli serwerów, którzy chcieliby mieć główne wydarzenie fabularne także w swoich starych światach. Instrukcje:

  1. Kontynuacja pracy nad nowymi gadżetami.
  2. Dodano początkowe efekty gry do bazowego teleportera zwrotnego i uczyniono go jednorazowego użytku.
  3. Teraz możliwe jest wytworzenie osłony przeciwmagicznej „Rift ward” poprzez crafting w siatkę.
  4. Naprawiono problem z brakiem działania urządzenia do widzenia w nocy.
  5. Naprawiono błąd polegający na tym, że temporalne tryby pracy dodawały tylko 1 godzinę paliwa.

  1. Zmniejszono częstotliwość występowania burz piaskowych.
  2. Dodano polecenie „/wgen regenf” do regeneracji regionów mapy (teraz „/wgen regen” już tego nie robi).
  3. Dodano wiele brakujących pozycji do tłumaczenia.
  4. Błędy w generacji świata teraz są logowane do osobnego, trwałego pliku dziennika – „server-worldgen.txt” do późniejszej inspekcji.

  1. Naprawiono jedną z głównych przyczyn występowania ciemnych fragmentów terenu.
  2. Teraz niemożliwe jest przechodzenie przez drzwi, które zostały już objęte roszczeniem terytorialnym.
  3. Wyświetlane zadania w poradniku były niewidoczne i powodowały opóźnienia.
  4. Poprawiono system generacji ruin.
  5. Zmieniono zmianę wprowadzoną w wersji 1.18.0-rc.6, która dotyczyła możliwości generowania karawan handlowych w nieco większej ilości miejsc, aby uniknąć sytuacji, w których koła karawan znajdowały się w dziwnych miejscach.
  6. Struktury umieszczone przez generację świata teraz dokładnie używają lokalnych traw, ziemi, piasku i żwiru.
  7. Naprawiono problem, który powodował, że ruiny były umieszczane na siebie w pobliżu krawędzi regionów mapy, teraz nie powinno to już występować.
  8. Schematy podziemnych struktur, które zawierały wodę, czasami były wypełniane kamieniem zamiast wodą.
  9. Rzeczki (wodospady) nie mogą już generować się w sklepieniach o grubości 1 bloku, w tym na dachach ruin.
  10. Przedmioty przechowywane na ziemi, narzędzia do pochylenia na ścianie i półki z książkami, z którymi można wejść w interakcję, powinny teraz obracać się poprawnie.
  11. Nowa funkcja API: Struktury (zdefiniowane w pliku „structures.json”) mogą teraz zawierać ustawienia bool suppressTrees i suppressWaterfalls. Te ustawienia zapobiegają możliwości generowania wymienionych funkcji świata wewnątrz obszaru struktury (drzewa obejmują także krzewy).
  12. Poprawiono teksturę zbieranego przedmiotu z grzyba Earthball, która była niepoprawna.
  13. Naprawiono sytuację, w której lilie wodne blokowały odbicie specularne.
  14. Naprawiono pojawianie się niedźwiedzi polarowych na górach.
  15. Naprawiono problem z niestosującymi się czwartymi kawałkami ciasta.
  16. Naprawiono niewidzialny wygląd zupy grzybowej w garnku.
  17. Poprawiono problem z obrażeniami od włożenia temporalnej koła zębatego pochłoniętego przez zbroję.

  1. Naprawiono problem z unoszącym się śniegiem na górnych belkach podpierających.
  2. Drzwi w wersji 1.18 ponownie można blokować w trybie wieloosobowym, dzięki @NoelleLavenza.
  3. Dźwięk podniesienia przedmiotu ze składowiska na ziemi został naprawiony.
  4. Naprawiono problem z nieprawidłowym działaniem polecenia „/land free X confirm.”
  5. Polecenie „/serverconfig setspawnhere” zostało naprawione i działa poprawnie.
  6. Poprawiono nieprawidłową ilość wyjściową w przepisach kraftowania w poradniku.
  7. Chropowate bloki w ekwipunku były niewidoczne – teraz zostały naprawione.
  8. Lampiony gazowe były niewłaściwie nazwane „Luminescent Jonas Lamp.”
  9. Polecenie „/player name privilege” nie pozwalało na używanie niestandardowych kodów uprawnień – teraz zostało naprawione.
  10. Mapa archiwum Rezonansu nie wyświetlała znaczników na mapie w trybie wieloosobowym – teraz zostało naprawione.

Exit mobile version