Site icon Vintage Story Polska

Aktualizacja – v1.21.1-rc.2 – Story Chapter 2 Redux, stable!

Nowa wersja testowa: v1.21.1-rc.2 już dostępna

Drodzy Gracze twórcy gry udostępnili kolejne niestabilne wydanie oznaczone numerem v1.21.1-rc.2, które można pobrać poprzez menedżera konta.


Poprawki i usprawnienia w najnowszej wersji gry

Deweloperzy kontynuują prace nad stabilnością i jakością rozgrywki, wprowadzając kolejne zmiany, które mają wpływ zarówno na balans świata gry, jak i na eliminację uciążliwych błędów. Nowa aktualizacja obejmuje poprawki w mechanice zwierząt, rzemiośle, interfejsie oraz w systemie technicznym gry.


Zmiany w świecie i zachowaniu zwierząt

Zespół twórców zmodyfikował rzadkość występowania niedźwiedzi, łosi, jeleni, kóz i jeleniowatych, sprawiając, że jelenie stają się bardziej powszechne. Dodatkowo samice zajęcy mogą teraz rozmnażać się z dowolnym dorosłym samcem, niezależnie od typu, a młode króliki aktywnie poszukują pożywienia.


Udoskonalenia w rzemiośle i opisie przedmiotów

Aktualizacja usuwa niejasności w opisach strzał, lepiej prezentując modyfikator obrażeń przeszywających. W procesie serowarstwa gracze mogą teraz dodawać sól w mniejszych porcjach, co umożliwia produkcję sera także z 25 litrów mleka. Twórcy poprawili również podręcznik w grze, dodając odnośniki i ułatwiając zrozumienie mechaniki.


Ulepszenia w interfejsie i komendach

Książki otrzymały limity – tytuł nie może przekroczyć 80 znaków, a treść 80 000 znaków. W dzienniku poprawiono odstępy między rozdziałami, co ułatwia czytanie. Gracze otrzymali także nowe komendy /serverconfig modwhitelist i modblacklist, które pozwalają modyfikować listy dozwolonych i zablokowanych modów.

Zmiany dotknęły także systemu komend związanych z jednostkami – wprowadzono ostrzeżenia przy niepoprawnym użyciu selektorów, co zapobiega przypadkowemu teleportowaniu wszystkich bytów.


Stabilność i poprawki błędów

Twórcy wyeliminowali wiele problemów, które obniżały komfort gry. Ataki dźwiękowe nie odtwarzają się już podwójnie, a przeciwnicy nie otwierają ekwipunku po śmierci. Poprawiono wygląd i dźwięki metalowych klap oraz naprawiono błędy z teksturami narzędzi, hełmów i ubrań.

Usunięto liczne problemy wizualne, takie jak przenikanie włosów przez hełmy, źle odwzorowane modele misek, zbyt duże worki z nasionami czy nieprawidłowe animacje pokrytych śniegiem bloków. Poprawiono także zachowanie pszczół – roje nie będą już atakować łodzi, a puste ule łatwiej zapełnią się nowymi owadami.


Poprawki techniczne i API

Nowa wersja naprawia błędy związane z grafiką, m.in. kompilację shaderów i błędne komunikaty OpenGL przy starcie gry. Poprawiono także stabilność zapisu danych gracza i zapobiegnięto awariom wywoływanym przez bloki, sadzonki czy wodne owady.

W API zmieniono sposób obsługi garów kuchennych – teraz otrzymują one prefiks tekstury w plikach JSON, zamiast korzystać z obejścia w kodzie. Dodatkowo poprawiono działanie opcji eatAnyway w trybie „multiply”.


Podsumowanie

Aktualizacja wprowadza szereg zmian, które jednocześnie poprawiają balans świata, ułatwiają crafting i eliminują błędy utrudniające rozgrywkę. Gracze mogą spodziewać się bardziej realistycznych zachowań zwierząt, dopracowanego interfejsu oraz stabilniejszego działania gry, co zbliża twórców do kolejnego stabilnego wydania.



Exit mobile version