Mod – Firearms

bron, vintage story, mods

Mod – Firearms

Mod dodaje nowe wyzwania i strategie do gry wprowadzając broń palną na czarny proch. Choć te bronie są potężne i mogą zadać wysokie obrażenia, ich produkcja i utrzymanie wiążą się z dużymi kosztami oraz skomplikowaną obsługą. Dzięki temu mod nie tylko urozmaica rozgrywkę, ale także wprowadza elementy taktyczne, które wymagają przemyślanego planowania i zarządzania zasobami.


Wymagane modyfikacje

1.20 – Combat Overhaul

1.19 – FSMlib, Config lib, ImGui, AMlib


Broń palna – Taktyka i Strategia

Mod dodaje cztery bronie palne na czarny proch do gry Vintage Story. Są potężne, ale kosztowne w produkcji i utrzymaniu. Aby zrównoważyć ich wysokie obrażenia, wprowadzono kilka mechanik:

  1. Koszt wytwarzania – broń palna ma wysokie koszty materiałowe. Pistolet wymaga cechy majsterkowicza (klasa zegarmistrza) lub można go kupić u poszukiwacza skarbów. Muszkiet i karabin także wymagają cechy majsterkowicza lub schematu znalezionego w ruinach.
  2. Koszt utrzymania – broń palna zużywa proch strzelniczy, lniane łaty i pociski (oprócz własnej trwałości). Proch strzelniczy powstaje z prochu wybuchowego (mod dodaje brązowy i węglowy wariant przepisu).
  3. Długi czas przeładowania.
  4. Przeładowanie spowalnia gracza.
  5. Przeładowanie wymaga przynajmniej 3 slotów ekwipunku (4 dla pistoletu i arkebuza).
  6. Knot arkebuza może zgasnąć w wodzie, a sypki proch strzelniczy staje się mokry (proch w kolbie pozostaje suchy).
  7. Przeładowanie wymaga obu rąk (pustej ręki pomocniczej).
  8. Korzystanie z broni, poza pistoletem, wymaga obu rąk.

Jednak w zamian za te trudności broń palna oferuje potężne możliwości:

  1. Pistolet: może zabić wilka jednym strzałem i można go używać w ręce pomocniczej.
  2. Arkebuz: jednym strzałem zabija barana i zepsutego driftera.
  3. Karabin: jednym strzałem zabija pandy, niedźwiedzie słoneczne i skorumpowanego driftera.
  4. Muszkiet: jednym strzałem zabija niedźwiedzie czarne i poważnie rani polarne oraz brunatne. Zabija dwugłowego driftera jednym strzałem.
  5. Muszkiet można wyposażyć w bagnet (bagnet zużywa się przy walce wręcz zamiast muszkietu).


spoiler! – Planowane Rozszerzenia i Szczegóły

Ten mod nie doda już więcej broni. Jednak planowane jest rozszerzenie z kolejnymi czterema, bardziej egzotycznymi broniami palnymi. Wszystkie bronie korzystają z kolby na proch i prochu strzelniczego jako ładunku miotającego (nie z prochu wybuchowego) oraz lnianych łat jako wypełnienia. Broń można przechowywać naładowaną i przygotowaną do użycia. Każda broń ma co najmniej dwa etapy przeładowania (ładowanie oraz przygotowanie + napięcie mechanizmu). Jeśli zakończysz ładowanie, ale nie przygotujesz broni do strzału, nie musisz jej ładować ponownie – pozostaje gotowa.

  1. Pistolet – Brązowy pistolet kołowy ma najmniejsze obrażenia spośród wszystkich broni palnych, ale najszybszy czas przeładowania. Wymaga dźwigni napinającej do nakręcania sprężyny koła. Zamek jest skomplikowany, ale wykonany z brązu, co zapobiega rdzy. Idealny do obrony własnej, potrafi zabić wilki, hieny oraz powierzchniowe driftery jednym strzałem. Można go używać w obu rękach, co czyni go skutecznym narzędziem w walce wręcz.
  2. Arkebuz – żelazny arkebuz to prosta broń palna na zapalnik, która używa zapalonego knota do zapalenia prochu. Jest odpowiednia do polowań, zdolna zabić owce i dziki jednym strzałem, ale nie wystarcza na niedźwiedzie. Knot powinien być trzymany w ręce pomocniczej podczas celowania.
  3. Karabin – stalowy karabin na krzemień jest wygodny w użyciu i nie wymaga akcesoriów. Używa pocisków o dużym kalibrze i umiarkowanej ilości prochu. Sprawdza się jako uniwersalna broń myśliwska, zdolna do zabicia owiec, dzików i słabszych niedźwiedzi jednym strzałem. Ma krótszy czas przeładowania niż muszkiet, co czyni go dobrym wyborem na różne sytuacje.
  4. Muszkiet – muszkiet to stalowa broń palna o pełnej długości, która może być wyposażona w bagnet. Oferuje bardzo wysokie obrażenia, ale charakteryzuje się długim czasem przeładowania i dużą konsumpcją prochu. Idealny do obrony umocnionych pozycji oraz polowań na niedźwiedzie, może zabić większość wrogów jednym strzałem. Wymaga dobrej pozycji ze względu na długi czas przeładowania, co ogranicza ruch.

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Dodaj komentarz