Mod – Combat Overhaul
Combat Overhaul to modyfikacja, która wprowadza zaawansowane mechaniki walki do gry. Zmienia system kolizji i trafień, dodając bardziej realistyczne obrażenia zależne od miejsca trafienia przeciwnika. Wprowadza także szczegółowy system pancerza, nową mechanikę blokowania i parowania oraz różne typy obrażeń zadawane przez broń.
Combat Overhaul jest w fazie alfa, więc niektóre funkcje jeszcze nie działają. Wersja 1.19.8 jest niestabilna, ale wersja 1.20 powinna działać poprawnie. Mod nie współpracuje z Animation Manager i modami, które z niego korzystają. W przyszłej wersji 1.20 mody na broń palną i kusze będą korzystać z tej modyfikacji jako biblioteki.
Mod obsługuje Config lib. Wersja deweloperska ma edytor animacji i narzędzia debugowania (wymaga ImGui). Aby uzyskać dostęp do tych narzędzi, naciśnij Ctrl+L.
Opis funkcji
- Dokładne kolizje i wykrywanie trafień zamiast standardowego systemu wyboru.
- Wrogowie otrzymują różne obrażenia w zależności od miejsca trafienia.
- System celowania „Bullseye”.
- Szczegółowy system pancerza.
- Nowe mechaniki blokowania i parowania.
- Pancerz, bloki i parowania chronią konkretne części ciała gracza.
- Różni wrogowie mają ochronę przed różnymi typami obrażeń.
- Różne bronie zadają różne typy obrażeń.
Informacje o statystykach
- Szybkość manipulacji wpływa na szybkość ataku bronią białą i szybkość przeładowania broni dystansowej.
- Celność wpływa na dryf i drżenie celownika podczas celowania bronią dystansową.
- Biegłość wpływa na szybkość ataku określonym typem broni białej lub szybkość przeładowania określonym typem broni dystansowej.
Lista biegłości (proficiencji)
- Łuki (bowsProficiency)
- Kusze (crossbowsProficiency)
- Broń palna (firearmsProficiency)
- Miecze jednoręczne (oneHandedSwordsProficiency)
- Miecze dwuręczne (twoHandedSwordsProficiency)
- Włócznie (spearsProficiency)
- Oszczepy (javelinsProficiency)
- Buławy (macesProficiency)
- Pałki (clubsProficiency)
Sterowanie
- LMB (Lewy przycisk myszy) — atak
- RMB (Prawy przycisk myszy) — blok lub parowanie
- Przytrzymaj RMB + kółko myszy — zmiana pozycji uchwytu na włóczni
- Przytrzymaj RMB + kliknij LMB — rzut włócznią
Animacje dla siekiery i kilofa
Tabela redukcji obrażeń przez pancerz od różnych wrogów
Znane problemy
- Immersive First Person Mode nie jest wspierany i nie będzie wspierany w przyszłości.
- Jeśli pole widzenia (Field of View, FoV) i FoV w trybie pierwszoosobowym nie są takie same, to kolizja broni i model broni nie będą do siebie pasować.